شمقدری از جنتی شکایت کرد

0

موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت کرد.

به گزارش ایلنا، در این شکایت ضمن تأکید بر طی مراحل ایجاد موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی مطابق با قوانین و مقررات موجود، به خاطر دستور لغو مجوز و توقف فعالیت‌های موسسه و جلوگیری از تأمین و پشتیبانی مالی و حتی جلوگیری از تحویل محل تعیین شده توسط وزیر محترم پیشین، به ناچار مستند به اصل نودم قانون اساسی از جناب آقای جنتی و جناب آقای ایوبی به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت شده است.

در بخشی از این شکایت آمده است: علی‌رغم تأکید اساسنامه مصوب و قانونی موسسه، و توضیح صادقانه و روشن مسئولان موسسه بر غیرانتفاعی و غیرخصوصی بودن موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی، اصرار جناب آقای جنتی در مقام وزیر بر اعلام انتصاب و اختصاص آن به هیأت موسس، و طرح موضوع تغییر هیأت امنا از اشخاص حقوقی به اشخاص حقیقی، و تأکید چندباره بر اینکه افراد حقیقی (به زعم ایشان: هیأت موسس موسسه) نمی‌توانند اشخاص دولتی یا حقوقی را در هیأت امنا یک موسسه خصوصی (از نگاه ایشان: موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی) قرار دهند! در حالی که افراد هیأت موسس مذکور، در جایگاه حقوقی و با هماهنگی مقام عالی وزارت وقت، این موسسه را تشکیل داده‌اند. متأسفانه جناب آقای جنتی و معاون سینمایی ایشان، خلاف شئونات اخلاقی عمل کرده و موجبات توهین علنی برخی افراد و رسانه‌ها را به هیأت محترم موسس فراهم کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ