رژیم غذایی ویت واچرز ،رژیمی مناسب برای کاهش وزن و لاغری

0

رژیم «ویت واچرز» برنامه غذایی  آمریکایی ، مشهور و پرطرفداری است که ده ها سال است در جهان به اجرا در می‌آید .

به گزارش ساتین : این رژیم برای افرادی که می خواهند وزن خود را به صورت پایدار کاهش دهند یک رژیم غذایی مناسب است جلسات گروهی نیز در پشتیبانی از افراد مفید هستند .

ویت واچرز رژیم غذایی لاغر شدن بهترین رژیم لاغری بهترین رژیم غذایی Weight Watchers

این رژیم غذایی از حمایت گروهی و مشاوره حرفه ای بر خوردار است هدف، آموزش چگونگی تعدیل سبک زندگی می باشد. در این برنامه هیچ غذایی ممنوع نیست و به هر غذایی امتیاز داده می شود. به هر فرد شرکت کننده در برنامه یک نمره داده می شود. در این برنامه غذایی سهمیه غذایی هر فرد بر اساس شاخص توده بدنی و مقدار وزنی که باید کم کند تعیین می شود. غذاهای پر کالری امتیاز بیشتر و غذاهای سالم امتیاز کمتر دارند. مثلا یک عدد سینه مرغ ( ۵/۲ امتیاز ) یک عدد رولت سوخاری ( ۵ امتیاز ) یک عدد سیب متوسط ( ۵/ امتیاز ) دارد این برنامه نوشیدن مقدار زیادی آب را تشویق و مصرف چای و قهوه ( یا شیر بدون چربی ) و نوشیدنی های کم کالری را مجاز می داند. افراد به ورزش منظم نیز تشویق می شوند. این رژیم  ویت واچرز نام دارد.

رژیم ویت واچرز که رژیم چراغ راهنما هم نامیده می شود، بر کاهش میزان کالری و مصرف پروتئین ها در حجم کم تاکید دارد. این رژیم غذایی کم کالری بوده و فرد نباید بیش از ۱۲۰۰ کالری در روز مصرف نماید.

در این رژیم می توانید با بهره گیری از الگوی چراغ راهنما عمل کنید:
•    سبز:  تمامی سبزی ها ومیوه ها مجازبوده و هیچ محدودیتی در خوردن آن وجود ندارد.
•    زرد:  انواع نان، ماکارونی، حبوبات، سیب زمینی، غلات، گوشت مرغ و ماهی، تخم مرغ و لبنیات باید با احتیاط و در حجم کم مصرف شوند.
•    قرمز:  در طول رژیم از خوردن شیرینی ها و انواع غذاهای چرب بهتراست خودداری شود.

نوشیدن مقدار زیادی آب در این رژیم غذایی توصیه شده و مصرف چای و قهوه (با شیر بدون‌چربی) و نوشیدنی‌های کم‌کالری را مجاز می‌داند. افراد به ورزش منظم هم تشویق می‌شوند. بنابراین برای افرادی که می‌خواهند وزن خود را به صورت پایدار کاهش دهند، یک رژیم غذایی مناسب است. جلسات گروهی نیز در پشتیبانی از افراد مفید هستند.

مدت زمان رژیم غذایی ویت واچرز :  یک هفته
حد اکثر وزنی که با این رژیم از دست میدهید : تا یک کیلو گرم

نمونه رژیم غذایی ویت واچرز:

صبحانه: یک لیوان کوچک آب میوه، غذاهای تهیه شده از غلات بدون شکر همراه با شیربدون چربی به میزان مجاز روزانه و یک عدد موز خرد شده
نهار: یک عدد سیب زمینی تنوری با پوست به اندازه متوسط، سالاد کلم کم چربی، یک قاشق پر از پنیر رنده شده، سالاد سبز همراه با سس بدون روغن و چربی، سیب
شام: سینه مرغ گریل شده یا پخته همراه با بلغور آب پز، کاهو، آب لیمو و گاهی گوشت، سمولینای بخارپز و گل های بروکلی بخار پز، هلوی کنسرو شده در آب هلو همراه با یک بستنی کم چربی
میان وعده ها: ۳۰۰ میلی لیتر شیر بدون چربی ( میزان مجاز روزانه )، یک کاسه ماست کم چرب، یک مشت کوچک پسته

رژیم غذایی ویت واچرز  (Weight Watchers)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ