رضا صادقی: مدیحه‌سرایی اباعبدالله، بزرگترین افتخار زندگی ۳۵ ساله‌ام است

0

رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ ایرانی اهل بندرعباس است.

او در ۲۵ مرداد سال ۱۳۵۸ در بندر عباس به دنیا آمد. ابتدا کار خود را با تلاوت قرآن آغاز کرد. علاقه مندی او به موسیقی موجب شد که او مسیرش را به آن سمت تغییر دهد. او در ۲۰ بهمن ۹۰ با دختری ایرانی که ساکن آلمان بوده عقد و یک سال بعد ازدواج کرد.

رضا صادقی که همه ساله هم‌زمان با ایام سوگواری محرم راهی بندرعباس می‌شود و برای امام حسین(ع) مداحی می‌کند، در این باره گفت: بدون لحظه‌ای درنگ می‌گویم که مدیحه‌سرایی اباعبدالله، بزرگترین افتخار زندگی ۳۵ ساله رضا صادقی است.

 همسر رضا صادقی همسر خواننده موسیقی رضا صادقی مصاحبه رضا صادقی مصاحبه خواننده رضا صادقی خواننده مشکی پوش ترانه رضا صادقی بیوگرافی رضا صادقی بیوگرافی خواننده ازدواج رضا صادقی آهنگ رضا صادقی آلوم جدید رضا صادقی

این خواننده پاپ در گفت‌وگو با ایسنا، مطرح کرد: بزرگترین افتخار زندگی‌ام به عنوان یک خواننده و کسی که صدایش قابل گوش دادن است، این است که در ایام محرم در زادگاهم مدیحه‌سرایی کسی را می‌کنم که به نوعی الگوی فکری‌ام است و من به شهامت، استقامت، دیانت، سیاست زندگی و اخلاقش ایمان دارم.
او ادامه داد: من صرفا به دلیل عادت و ریشه خانواده‌ام وارد مدیحه‌سرایی نشدم بلکه سعی کردم، امام حسین(ع) و آقا ابوالفضل‌(ع) را به عنوان انسان‌های متفکر باور کنم. امام حسین(ع) برای من و خیلی از هنرمندان، تنها یک فرد مظلوم نیست که سرش را از تن جدا کردند، شهید شد و با اسب بر بدنش تاختند. برای ما امام حسین و تفکرش یک باور است.
خواننده آلبوم «همین» اظهار کرد: مدیحه‌سرایی برای رویداد بزرگ کربلا تاثیر شگرف لحنی، صدایی، آوایی و موسیقیایی در کارهای من داشته است. نواها، آواها و قدرت خواندنی که در مدیحه سرایی وجود دارد و برای من یک کلیت آموزشی و در عین حال اعتقادی و لذت‌بخش را بوجود آورده که شاید خیلی قابل بیان نباشد.
رضا صادقی معتقد است: آواهایی که در مدیحه‌سرایی جنوبی‌ها وجود دارد، شبیه لالایی‌های مادرانه و نواهای همنشینی‌ها و همخوان با تمام اتفاقاتی است که در جای جای جنوب برای مردم می‌افتد. من گاهی سعی می‌کنم در قطعات موسیقایی‌ام از لحن‌هایی که جنوبی‌ها در مدیحه سرایی‌های شان دارند استفاده کنم.
همسر رضا صادقی همسر خواننده موسیقی رضا صادقی مصاحبه رضا صادقی مصاحبه خواننده رضا صادقی خواننده مشکی پوش ترانه رضا صادقی بیوگرافی رضا صادقی بیوگرافی خواننده ازدواج رضا صادقی آهنگ رضا صادقی آلوم جدید رضا صادقی
این هنرمند در عین حال گفت: همین باعث شده گاهی به من می‌گویند تو در کار‌های موسیقایی‌ات بیشتر مداحی می‌کنی. من این را یک افتخار می‌دانم چون مدح عشق جزوی از اتفاقات موسیقیایی است.
او درباره مداحی‌هر ساله‌اش در بندرعباس هم بیان کرد: زمانی که من در مسجد کوچکی در بندرعباس که پدرم متولی‌اش است، مدیحه سرایی می‌کنم می‌بینم مردم از رضا صادقیِ خواننده‌ که عکسش روی جلد مجله ‌است، فارغ هستند. آنجا دیگر این چیزها معنی ندارد. آن‌ها به عشق امام حسین می‌آیند و سینه زنی می‌کنند. همین باعث می‌شود که در چنین مجالسی یک‌رنگ بودن را بیشتر حس کنم و خودم باشم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ