خانه / آخرین اخبار / فروشگاه اینترنتی بامیلو (bamilo) ،بررسی نقاط ضعف و قوت

فروشگاه اینترنتی بامیلو (bamilo) ،بررسی نقاط ضعف و قوت

فروشگاه اینترنتی بامیلو bamilo دومین فروشگاه B2C پربازدید در ایران است. بامیلو تابستان سال ۹۳ به‌عنوان یکی از ونچرهای روماک که خود زیرمجموعه راکت اینترنت است، راه اندازی شد.

فروشگاه بامیلو فروشگاه اینترنتی درآمد دیجی کالا بامیلو bamilo
موزاندو نیز پس از ناکامی در نیل به اهدافش، اخیراً با بامیلو ادغام‌شده است. بامیلو بازار هدفی شبیه به دیجی‌کالا دارد و حتی تنوع بالاتر رده محصولات آن دیجی‌کالا را به تحرک واداشت. هرچند درفروش محصولات دیجیتال به دیجی‌کالا نرسیده است امّا درفروش رده پوشاک که البته دیجی‌کالا وارد آن نشده، پیشتاز بازار است.

رتبه الکسای بامیلو در ایران ۵۱ و در دنیا ۲۵۹۳ است، که رتبه جهانی آن در سه ماه اخیر ۹۰ رتبه نزول را نشان می‌دهد. بانس ریت بامیلو بالاست و عدد ۴۰٫۶۰% را نشان می دهد که البته در سه ماه اخیر کاهش ۱۷ درصدی داشته است که نشان از بهبود نسبی وضعیت صفحه فرود بامیلو دارد و این بانسریت در رنج نرمال قرار دارد.

میانگین تعداد صفحات روزانه بازدید به ازای هر کاربر ۵٫۲۴ است که در سه ماه اخیر افزایش ۳۵٫۸۰% درصدی داشته است. میانگین زمان حضور هر کاربر در سایت ۵ دقیقه و ۲ ثانیه در روز است، که در سه‌ماهه اخیر ۳۰٫۰۰% افزایش داشته است.

از تمام مراجعات به سایت بامیلو، ۵ درصد از موتورهای جستجوست که در سه‌ماهه اخیر ۲۲% افزایش داشته است. برخلاف دیجی‌کالا درصد زیادی با جستجوی نام بامیلو در موتورهای جستجو وارد سایت بامیلو نشده‌اند، بلکه ۵۲% با جستجوی عبارات کلی نظیر فروشگاه اینترنتی، خرید اینترنتی و فروشگاه اینترنتی لباس وارد سایت شده اند. هرچند این موضوع بیانگر موقعیت مناسب در موتورهای جستجو است، امّا از طرف دیگر بیانگر عدم شناخت کافی از این برند در سطح عمومی نسبت به دیجی‌کالاست.

تعداد سایتهایی که لینک به بامیلو در آن‌ها موجود است ۳۵۷۱ سایت است و سرعت بارگذاری صفحه سایت در رده کند قرارگرفته و ۷۵% سایت‌ها از آن سریع‌تر بارگذاری می‌شوند. زمان لازم برای بارگذاری سایت ۲٫۵۹ ثانیه است.

نمودار زیر روند جستجو کلمه “بامیلو” در گوگل را نمایش می‌دهد که بیانگر روند صعودی آن در درازمدت است، هرچند در مواقعی با کاهش نسبی مواجه شده است. نقطه اوج این نمودار، مصادف با نوامبر ۲۰۱۵ یعنی هم‌زمان با تعریف کمپین “بلک فرایدی” بامیلو است.
فروشگاه بامیلو فروشگاه اینترنتی درآمد دیجی کالا بامیلو bamilo
در ادامه به بررسی مزیت‌ها، ضعف، موقعیت‌ها و تهدیدهای پیش روی بامیلو پرداخته‌ایم.
مزایا و توانایی‌ها:
• پشتوانه مالی و فنی راکت اینترنت.
• گروه‌های کالایی متنوع.
• تنوع بسیار بالا در رده مد و لباس؛ از برندهای لوکس مثل فراتلی روزتی تا برندهای متوسط مثل برشکا و برندهای سوپرمارکتی ارزان مثل Max و همین‌طور برندهای ایرانی.
• بخش پشتیبانی آنلاین (که البته خیلی هم قوی عمل نمی‌کند ولی روند رو به رشد خوبی دارد.)
• کمپین‌های تخفیفی متنوع و همیشگی و اطلاع‌رسانی به‌موقع آن‌ها و ارسال کدهای تخفیفی به‌صورت تصادفی و یا به مناسبت‌های مختلف و همچنین اهدای کد تخفیف درازای عضویت در خبرنامه که باعث شده در عرض یک سال، بامیلو به دومین فروشگاه مطرح اینترنتی ایران و مهم ترین رقیب دیجی‌کالا تبدیل شود.
• طراحی متفاوت رابط کاربری نسبت به سایر سایت‌های مشابه.
• بخش بلاگ بامیلو که مطالب متنوعی حتی با موضوع سرگرمی و کسب‌وکار در آن بارگذاری می شود. هرچند این بخش تنها ۲٫۶۳ بازدیدکنندگان بامیلو را به خود جذب می‌کند و از این لحاظ در مقایسه با “دیجی‌کالا مگ” ضعیف‌ عمل کرده است.
• بامیلو از فرم یک فروشگاه خارج است و بیش‌تر یک بازار است، چراکه محصولات در انبار خود ذخیره نمی‌کند بلکه موجودی انبار تأمین‌کننده را به‌عنوان موجودی خود اعلام می‌کند و پس از هر سفارش و یا ترکیب بار سفارشی‌ها باهم، سفارش از تأمین‌کننده دریافت می‌شود و پس از تأیید سلامت کالا توسط کارشناسان بامیلو برای مشتری ارسال می‌شود، که مزیت آن عدم هزینه انبارداری و یا موجودی بیش‌ازحد است ولی ایراداتی نیز دارد مثل کاهش سرعت پاسخ‌دهی و افزایش هزینه حمل‌ونقل که چالش اصلی یافتن نقطه بهینه برای ترکیب استراتژی انبار متمرکز نزد خود خرده‌فروش و تأمین‌کننده است، که البته بامیلو در این موضوع عملکرد خیلی قابل قبولی نداشته است.
در شکل زیر از سایت بامیلو برداشته‌شده است، نحوه عملکرد بامیلو بسیار ساده نمایش داده‌شده است:

• وجود اپلیکیشن بامیلو برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS.
• وجود نسخه سایت سازگار با موبایل.
• تبلیغات گسترده در فضای مجازی و کمپین‌های تبلیغاتی به‌موقع و مناسب (مثل «شانس در میزنه!» با همکاری ایرانسل) و همچنین استفاده گسترده از تبلیغات یاهو میل.
• استفاده از تکنیک‌های retargeting برای تبلیغات آنلاین.
• استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی در تحلیل رفتار مشتریان و ارائه پیشنهادهای سنجیده و مناسب به آن‌ها.

نقاط ضعف:
• ناقص بودن توضیحات و بررسی محصولات به نسبت دیجی‌کالا و عدم تمایل کاربران به نظر دادن و امتیاز دادن به کالاها در این سایت که عملاً نمی‌تواند مثل دیجی‌کالا به تصمیم‌گیری مشتری کمک کند.
• پاسخ‌گویی ضعیف نسبت به دیجی‌کالا؛ (عدم وجود پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته) و همچنین به دلیل ظرفیت کم خطوط تماس تلفنی کاربر اکثر اوقات یا بوق اشغال مواجه می‌شود یا با صف انتظار. (البته پیش‌تر بامیلو از خطوط تلفن مجازی استفاده می‌کرد که اصلاً خیلی اوقات نمی‌شد با آن‌ها تماس گرفت.)
• به علت عدم هماهنگی با تأمین‌کنندگان و نداشتن انبار متمرکز بازه زمانی ارسال گاهی طولانی می‌شود و حتی مشاهده‌شده که پس از چند روز بامیلو سفارش را لغو کرده است، که البته این مشکل با هماهنگی بیش‌تر مثلاً از طریق اتحاد استراتژیک و یا سیستم اطلاعاتی مشترک برطرف می‌شود.
• بسته‌بندی نامناسب مرسوله‌ها، استفاده از کیسه‌های سایز بزرگ برای سفارش‌ها با سایز کوچک که تأثیر بد بر تجربه مشتری می‌گذارد.
• نداشتن لباس فرم برای پیک‌های ارسال محصولات و عدم آموزش برخورد مناسب به آن‌ها.

موقعیت‌ها:
• بامیلو با بهبود پاسخگویی به مشتری می‌تواند وجهه برند خود را بسیار تقویت کند برای این مهم باید مرکز تماس بامیلو ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی تماس مشتریان باشد.
• بامیلو با توجه به اتخاذ استراتژی چابک سازی زنجیره تأمین جهت کاهش هزینه‌های موجودی باید به تکمیل چرخه این استراتژی بپردازد و آن ارتباطات مؤثرتر با تأمین‌کنندگان و یا داشتن حجم اندکی موجودی برای توانایی پاسخگویی مناسب به سفارش‌ها است؛ چراکه عمده ضعف بامیلو در مقایسه با دیجی‌کالا همین مسئله است.
• با توجه به مزیت نسبی بامیلو درزمینه مد و لباس، بهتر است بامیلو به تقویت محصولاتی که در این رده کمتر مورد توجهش بوده نظیر عینک‌های آفتابی بپردازد و با دو سایت تخصصی این حوزه یعنی دیدیار و نوریک اپتیک رقابت کند. و حتی از ایده این دو سایت برای انتخاب آسوده‌تر مشتریان برای تمام محصولات مد و لباسش برای تثبیت جایگاه خود بهره ببرد. ایده این است که مشتری می‌تواند چند مدل و یا چند سایز البته محدود از محصول را سفارش دهد و در محل تست کند و هر یک از محصولات را که پسندید انتخاب کند درواقع این کار بردن اتاق پرو به منزل مشتری است. البته راهکار دیگر ولی به نظر پرهزینه‌تر و غیرملموس‌تر برای کاربر ایرانی تکنولوژی اتاق پرو مجازی است که کاربر چند سایز مهم اندام خود را به سایت اعلام می‌کند و سایت اعلام می‌کند و سایت نیز پیشنهاد‌های خود را بر تن مانکن مجازی هم سایز مشتری می‌پوشاند و مشتری می‌تواند با تغییر سایز لباس‌ها، تناسب آن‌ها را مشاهده کند و تصمیم نهایی را بگیرد.
• طراحی کمپین پایین‌ترین قیمت و تبلیغ گسترده آن‌که البته فعلاً علی‌رغم گذشت زمان زیادی از معرفی کمپین، عملیاتی نشده است می‌تواند علاوه برجذب مشتریان زیادی به سایت از این حیث که چون بامیلو ادعا کرده که اگر قیمت محصولی پایین‌تر بود، هم قیمت را کاهش می‌دهد و هم کد تخفیف ۲۰ هزارتومانی می‌دهد؛ پس واقعاً پایین‌ترین قیمت را دارد، از طرف دیگر می‌تواند بدون صرف هزینه زیاد نیروی انسانی از شرکت‌کنندگان در این چالش به‌عنوان رصد کنندگان تحرکات رقیب استفاده کندو با توجه به ارائه کد تخفیف ۲۰ هزارتومانی، از بدبین شدن این کاربران به سایت نیز جلوگیری کند. پس بهتر است بامیلو هر چه سریع‌تر و قوی‌تر این کمپین را کلید بزند تا تحولی شگرف در بازار خود و رقبایش ایجاد کند.
فروشگاه بامیلو فروشگاه اینترنتی درآمد دیجی کالا بامیلو bamilo
تهدیدها:
• از دست دادن جایگاه فروش محصولات رده مد و لباس با توجه به ظهور رقبای جدید مثل بایکس و شیکسون در پوشاک و اکسسوری و baxar.ir در زمینه اکسسوری؛

که البته تنوع برندهای این سایت‌ها بسیار کمتر از بامیلو است و گاهی تخفیف‌های شدید آن‌ها آن‌هم روی محصولات بعضاً ارزان‌قیمت و ناشناخته می‌تواند برای بامیلو که رویکردش تسخیر بازار با تخفیفات فوق‌العاده است، تأثیر بگذارد. همچنین بامیلو رقیبی چون البسکو در این حوزه دارد که هم تنوع مناسب را دارد و هم کیفیت بالای برندها را و هرازگاهی تخفیف‌های مناسب نیز در این دوره به کاربرانش می‌دهد، بنابراین به نظر می‌رسد بامیلو باید هوشیار باشد و مراقب مزیت در مهم‌ترین رده محصولاتش یعنی مد و لباس باشد؛ چراکه اگر این رده را از دست بدهد احتمالاً به علت تمرکز بیش‌تر چند سایت‌ دیگر در رده محصولات الکترونیک البته بدون در نظر گرفتن رهبر بازار یعنی دیجی‌کالا، سهم بازار این رده را نیز از دست بدهد.

سایت‌هایی از قبیل alldigitall.ir، zanbil.ir و boorsika.com که به علت قدیمی‌تر بودن و همچنین قوی‌تر بودن بحث نقد و بررسی محصولات الکترونیک شانس بالایی برای تحدید سهم بازار بامیلو در این رده دارند.
• به نظر می‌رسد بامیلو مشکلات زیادی در ارتباط با تأمین‌کننده‌های کالاهایش دارد چراکه سرعت پاسخ‌گویی به سفارش‌های مشتری یک فاکتور بحرانی‌اش پاسخ‌گویی تأمین‌کننده‌ها به سفارش بامیلو است، بامیلو باید پیش از وارد شدن لطمه جدی به اعتبار برندش به علت تأخیرهای ناشی از این سبک تأمین کالا، یا زیرساخت‌های ارتباطی‌اش را با تأمین‌کنندگان ارتقاء دهد یا با اتخاذ راهکاری ترکیبی از انبارداری متمرکز و زنجیره تأمین چابک، سرعت پاسخ‌گویی به سفارش‌های مشتریان و به‌تبع آن درجه رضایت مشتریان را ارتقاء دهد.
• رقابت سنگین رقبا و علاوه بر آن متأثر شدن جایگاه برند بامیلو از عدم موفقیت موزاندو دیگر ونچر راکت اینترنت در ایران.

استراتژی‌های رقابتی برند جدید بامیلو زیر ذره بین

سال گذشته همین روزها، سایت فروش اینترنتی جدیدی به نام بامیلو در رقابت با سایت‌های مطرحی چون دیجی‌کالا، چاره و ۵۰۴۰ وارد بازار تجارت الکترونیک کشور شد. این سایت اخیرا با تبلیغات گسترده خود به یکی از رو به رشد‌ترین فروشگاه‌های خرید آنلاین کشور تبدیل شده است. این برند تبلیغات مختلفی در سایت‌های پربازدید مانند آپارات، ورزش ۳، خبرگزاری‌های مختلف، یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام منتشر کرده و مسابقاتی چون مسابقه عکاسی با رنگ نارنجی را که رنگ این برند محسوب می‌شود برگزار کرده است.

به نظر می‌رسد این برند نوظهور با فعالیت‌های ترویجی بی‌شمار خود قصد دارد یک‌شبه ره صد ساله را طی کند. جالب آنکه همه این اتفاقات مصادف شده با انتشار اخباری داغ درباره ارزش برند دیجی‌کالا و درآمد افسانه‌ای او به‌عنوان جدی‌ترین رقیب این سایت تازه‌کار. در ادامه برای ارزیابی نحوه ورود بامیلو به بازار تجارت الکترونیک و تحلیل استراتژی‌های اتخاذی این برند با رضا مهدوی، مشاور برند به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

ورود به بازارهای دنج

این کارشناس درباره استراتژی اتخاذی بامیلو به «فرصت‌‌امروز» می‌گوید: بامیلو متعلق به شرکت آلمانی راکت اینترنت است که در کشورهای مختلف فعالیت می‌کند. راکت اینترنت در سال ۲۰۰۷ توسط سه برادر به نام‌های مارک، الیور و الکساندر در برلین شروع به کار کرد. این شرکت به‌واسطه مدل‌های کسب‌و‌کار آزموده شده و موفق خود که در کشورهای دیگر اجرا شده، تصمیم گرفته تا بازار ایران را تجربه کند.

البته این شرکت در گزارش سالانه‌اش، هیچ اسمی از فعالیت‌های اجرایی‌اش در ایران نبرده و به نظر می‌رسد که ترجیح داده تا تعیین‌تکلیف مذاکرات حضور خود را رسما اعلام نکند. این شرکت علاوه بر فروشگاه اینترنتی بامیلو، استارتاپ‌های دیگری مانند موزاندو، بدوفود، اسکانو و اسنپ (تاکسی‌یاب) را نیز راه‌اندازی کرده است. استراتژی راکت اینترنت، ورود تهاجمی به بازارهای با پتانسیل بالاست. با توجه به اشباع بازار اروپا، راکت، سرمایه‌گذاری بالایی روی خاورمیانه کرده است. پیرو همین موضوع آنها با شریک تجاری قدرتمندی به نام MTN وارد همکاری شدند. با توجه به اینکه یکی از استراتژی‌های اصلی MTN ارزش‌آفرینی برای مشترکان است، این همکاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منابع انسانی

به گفته مهدوی، چابکی یکی از ارزش‌های راکت است و این ارزش به‌خوبی در حوزه منابع انسانی شرکت دیده می‌شود. جذب سریع افراد مستعد و آموزش سریع از ویژگی‌های بارز این شرکت است. شرکت بسیار نتیجه‌گراست و در تعیین اهداف برای پرسنل بسیار جدی عمل می‌کند.

تکنیک‌های فروش

مهدوی در ادامه می‌گوید: در بامیلو شاهد تکنیک‌های فروش متعدد هستیم. مرسوم‌ترین تکنیک‌های مورد استفاده بامیلو، فروش متقاطع (Cross sell) و بیش‌فروشی (Up sell) است. بامیلو به طرز ماهرانه‌ای از پیشنهاد‌های تشویقی متنوع و مناسبتی استفاده و همواره سعی می‌کند با ارائه قیمت‌های پایین بخش حساس به قیمت جامعه را هدف بگیرد.

شکار مشتری

به گفته مهدوی، بامیلو به‌واسطه همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی بین‌المللی در حوزه آنلاین، کمپین‌های گسترده‌ای را اجرا می‌کند. تکنیک retargeting یکی از جذاب‌ترین تکنیک‌های تبلیغاتی بامیلو است. بدین صورت که با کمک بمباران تبلیغاتی آنلاین، کاربر را به طرف سایت می‌کشاند و از طریق ایجاد کوکی، به علاقه‌مندی‌های کاربر پی می‌برد و آگهی‌ای با مضمون علاقه‌مندی کاربر را در سایر سایت‌ها برایش به نمایش می‌گذارد. این تکنیک، بسیار قدرتمند است. شاید برای مردم کشورهای اروپایی که همیشه شاهد این تجربه هستند تکراری و مزاحم به نظر می‌رسد، اما برای مردم ایران فعلا جذاب است. Data Minig یا داده‌کاوی از دیگر توانمندی‌های این سایت است. بامیلو با آنالیز مشتری، رفتار او را بررسی کرده و براساس رفتار او بهترین پیشنهاد را می‌دهد.

برندسازی مشترک با اپراتوری بزرگ

این مشاور برند ادامه می‌دهد: با تمامی این توانمندی‌ها، بامیلو همچنان در گرفتن سهم بازار قابل توجه از رقبا ناموفق بوده و به نظر می‌رسد به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد. البته کمپین جدید بامیلو با ایرانسل می‌تواند نقطه‌عطفی در تاریخ فعالیت این سایت باشد. به نظر می‌رسد همکاری استراتژیک MTN و گروه راکت اینترنت به کمک بامیلو آمده و این دو مجموعه با کمپین «شانس در میزنه» شروع خوبی داشتند. با اینکه این برند‌سازی مشترک اتفاق متوازنی نیست و برند ایرانسل در جایگاه به مراتب بالاتری قرار دارد، اما هر یک از طرفین منافع خود را در حوزه برندینگ حفظ خواهند کرد. با این اقدام ایرانسل نوآور و پیشتاز بودن و ارزش‌آفرینی برای مشترکان را به رخ رقبا می‌کشد و بامیلو سطح آگاهی از برند خود را به‌طور چشمگیری بالا می‌برد. این همکاری برای ایرانسل با وجود موضع قدرتمند اپراتور، اتفاق خوشایندی است. حرکت اپراتورها به سمت همکاری با استارتاپ‌هایی که پتانسیل‌های بالایی دارند می‌تواند به تثبیت جایگاه برند اپراتور کمک شایانی کند.

دیجی‌کالا و رقیب چالشگر

با اینکه دیجی‌کالا به‌خوبی توانسته سهم قابل توجهی از بازار را کسب کند و به‌واسطه ورود در زمان مناسب و عملکرد قابل قبول، پیشتاز این بازار باشد اما همیشه خطر واگذار کردن نتیجه به حریف وجود دارد. اگر دیجی‌کالا هوشمندانه عمل و مزیت‌های رقابتی بامیلو را خنثی کند و اجازه رقابت ندهد، احتمال اینکه بتواند همچنان راهبر این بازار باشد بسیار بالاست. به گفته مهدوی، کسب سهم بازار قابل توجه توسط بامیلو دور از ذهن نیست. اگر دیجی‌کالا سهم بازار از دست بدهد، به سختی می‌تواند آن را پس بگیرد.

ضعف در پاسخگویی به مشتری

او در ادامه نقاط ضعف این سایت را یادآور شده و اضافه می‌کند: به گفته برخی مشتریان، لجستیک و خدمات پس از فروش بامیلو نسبت به دیجی‌کالا بسیار ضعیف‌تر است و در پاسخگویی به مشتری نیز قدرتمند عمل نمی‌کند. اگر این نقص صحت داشته باشد شاید بهتر بود پیش از اجرای یک کمپین گسترده تبلیغاتی، ابتدا زیرساخت‌های لجستیک و خدمات پس از فروش را ساماندهی می‌کرد. نارضایتی مشتریان می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به برند بامیلو وارد کند. طبیعتا وقتی از تبلیغات گسترده رسانه‌ای استفاده می‌کنیم، حجم مشتریان زیادی را به سمت وبسایت سرازیر می‌کنیم. پروموشن جذاب که از طریق همکاری با ایرانسل استارت خورد، بامیلو را وارد چالش جدیدی خواهد کرد و تعداد مشتریان این وبسایت به مراتب بیشتر خواهد شد. اگر خدمت‌رسانی به این مشتریان در مواردی مانند خدمات پس از فروش و لجستیک به‌درستی انجام نشود، این مشتریان با تجربه ناخوشایندی که دارند شروع به تخریب برند می‌کنند. با اینکه بامیلو سعی کرده این ضعف را با ارائه قیمت‌های خوب جبران کند اما این نقص بسیار آزاردهنده است. یکی از دلایل این ضعف به زنجیره تامین بامیلو برمی‌گردد. دیجی‌کالا از یک انبار بزرگ بهره می‌برد، در نتیجه در مدیریت کالا و ارسال، بهتر و چابک‌تر عمل می‌کند. در‌حالی‌که بامیلو، پس از اخذ سفارش باید ابتدا به تامین‌کننده مراجعه کند و پس از دریافت کالا آن را به مشتری برساند.

توصیه به دیجی‌کالا

مهدوی صحبت‌های خود را این طور جمع‌بندی می‌کند: با همه این تلاش‌ها، سهم بازار بامیلو قابل مقایسه با دیجی‌کالا نیست. با اینکه میلیاردها تومان تا امروز برای تبلیغات این سایت هزینه شده اما نتوانسته سهم بازار خوبی را از آن خود کند. عامل موفقیت دیجی‌کالا بازاریابی محتوایی بوده و کاربران علاقه و اعتماد زیادی به بررسی‌های تخصصی این سایت دارند و دیجی‌کالا باید همچنان این مزیت خود را تقویت کند. منابع انسانی ارزشمندترین دارایی‌های هر سازمان هستند، بدون شک، دیجی‌کالا، جایگاه فعلی را مدیون کارکنانش است. لذا باید این حوزه نیز تقویت شود تا ضمن نگهداشت منابع، از ایده‌های نوآورانه کارکنان برای پیروزی در رقابت بهره ببرند.

۳ دیدگاه

  1. متنفرم از بامیلو

    (0)(0)
  2. به نظرم سایت بامیلو تقلیدی از فروشگاه های اینترنتی دیگه هستش و با داشتن پشتوانه افراد خارجی تلاش به جذب پرسنل می کند و با گذاشتن تخفیفات مختلف سعی به جذب مشتری می کند.ولی تمامی عوامل ثابت نمی کند این شرکت ، شرکت موفقی باشد.

    (0)(0)
  3. می خوام تجربه خریدمو از این سایت به استراک بزارم و می دونم که کمک میکنه به سایر کسانی که می خوان از این سایت خرید کنند...
    اونچه که الان می خوام اینجا مطرح کنم یک فاجعه است که توسط شرکت عجیب و غیرقابل توجیه بامیلو رخ داده من در خرید اولی که از این سایت داشتم مدلی از یک لباس رو تهیه کردم و نسبتا هم ازش راضی بودم و بعد از یک ماه دوباره همون لباس رو سفارش دادم کالایی که به دستم رسید از نظر ابعاد نصف کالای قبلی بود و مدل و طرحش هم کاملا متفاوت بود به پیکی که کالا رو اورده بود گفتم و گفت مشکلی نیست شرکت کالا را باز پس می گیره و وجه پرداختی رو بر می گردونه در کمال ناباوری بعد از چند ماه چونه زدن با کارمندان بامیلو این شرکت از باز پس گرفتن کالا امتناع کرد و توجیه شونم این بود که مشخصات کالا به نظر ما فرقی نداره و مسئله این بود که من ظاهرشم بیخیال شدم گفتم بابا این اصن تنم نمیره من کالای قبلی رو که اندازم بود هنوز دارم و استفاده می کنم اما لمپنیسم و شارلاتانیسم پول و گرفتیم و حالا دیگه به ما ربطی نداره به جونشون افتاده بود در طول صحبتها با کارمندای خدمات پس از فروششون و هر تلاشی کردم که با یک مسئول این بخش صحبت کنم ناموفق بودم و ظاهرا هیچکس بالا سر این کارمندان نبود! به هر حال این شرکت معلوم الحال به زودی زمین می خوره و نتیجه رفتار غیر حرفه ایشم خوهد دید.
    #کمپین_ما_از_بامیلو_خرید_نمیکنیم_درش_را_ببندید
    #شکایت_از_بامیلو
    #نارضایتی_بامیلو

    (0)(0)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*