قیمت هیوندای و کیا تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت

0
یک واردکننده خودرو گفت: نمایندگی‌های رسمی محصولات هیوندایی و کیا به دلیل شکست خوردن پروژه ایجاد انحصار در واردات خودرو، مجبور به کاهش تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت‌ها شدند.
مصطفی ممقانی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: تا هفته گذشته نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در برابر کاهش قیمت خودروها در بازار مقاومت کرده و می‌خواستند از طریق ایجاد انحصار در واردات، از کاهش قیمت محصولاتشان خودداری کنند.
وی با بیان این‌که با این حال به نظر می‌رسد پروژه انحصاری شدن واردات خودرو شکست خورده است، خاطرنشان کرد: به این ترتیب شرکتهای اطلس خودرو و آسان موتور به عنوان واردکنندگان محصولات هیوندایی و کیا از هفته پیش مجبور شدند قیمت محصولات خود را بین هشت تا ۵۰ میلیون تومان کاهش دهند.
این واردکننده خودرو ادامه داد: هم‌اکنون بازار خودروهای وارداتی به سمت واقعی شدن و کاهش قیمت‌ها حرکت می‌کند بنابراین اگر اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد قیمت‌ها بیش از این نیز کاهش خواهد یافت.
وی افزود: البته علاوه بر هیوندایی و کیا باقی نمایندگی‌های رسمی خودروسازان‌ خارجی مانند تویوتا نیز باید قیمت محصولات خود را متناسب با کاهش نرخ ارز کاهش دهند.
ممقانی با بیان این‌که اگر نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی موفق به انحصاری کردن واردات خودرو می‌شدند مطمئنا کاهش قیمت‌ها رخ نمی‌داد، تصریح کرد: با این حال شاهدیم که این شرکت‌ها با توجه به کاهش قیمت‌ها از سوی واردکنندگان متفرقه و پس از چند ماه مقاومت سرانجام مجبور به کاهش قیمت رسمی محصولات خود شدند.
وی خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی همانگونه که در سال ۹۱ لحظه به لحظه با افزایش نرخ ارز قیمت محصولاتشان را افزایش دادند هم‌اکنون نیز باید متناسب با ارز ۳۰۰۰ تومانی نرخ محصولاتشان را کاهش دهند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ