سهیلا جلودارزاده نماینده تهران در مجلس + سوابق

0

سهیلا جلودارزاده لیسانس مهندسی نساجی از دانشگاه امیرکبیر را دارد. او در سال ۱۳۵۴ با احمد قاسمپور ازدواج کرده و دارای دو فرزند دختر هست.

به گزارش ساتین : سهیلا جلودارزاده (متولد ۲۸ دی ۱۳۳۷ در شهر ری)، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های پنجم، ششم و میان دوره‌ای هفتم، عضو شورای مرکزی خانه کارگر، عضو دفتر سیاسی و مسئول سازمان‌های حزب اسلامی کار، عضو جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل مدارس خارج از کشور، مسئول تدوین سیاست‌های کلان نظام در مورد خانواده در کمیته بانوان مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد. جلودارزاده رئیس اتحادیه زنان کارگر نیز می‌باشد.

همسر سهیلا جلودارزاده سوابق نمایندگان مجلس بیوگرافی سهیلا جلودارزاده احمد قاسمپور

زندگینامه سهیلا جلودارزاده

سهیلا جلودارزاده فرزند اول خانواده است. پدربزرگش از سادات روحانی اهل کاشان بودند. شغل پدرش شیشه بری و مادرش خانه‌دار بود گهگاهی قالی می‌بافت. در سال ۱۳۵۴ ازدواج می‌کند و در همان سال اولین دخترش به دنیا می‌آید. وی در مهرماه سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحمیلی برای امداد رسانی به شهرهایی چون خرمشهر و آبادان سفر کرده است. در این زمان شوهر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و مادرش وظیفهٔ نگهداری از دخترش را بر عهده میگرد، پس از مدتی که مادرش مریض می‌شود به تهران باز می‌گردد که در آن زمان است که فرزند دومش نیز متولد می‌شود.

همسر سهیلا جلودارزاده سوابق نمایندگان مجلس بیوگرافی سهیلا جلودارزاده احمد قاسمپور

سهیلا جلودارزاده در سال ۱۳۷۶ از طریق انتخابات میان دوره‌ای به عنوان نماینده مردم ری، شمیرانات، تهران و اسلامشهر با کسب ۳۵٫۱۰ درصد آرا وارد مجلس پنجم می‌شود. در سال ۱۳۷۸ نیز در انتخابات مجلس ششم به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه پیدا می‌کند. وی در سال ۱۳۸۵ نیز از طریق انتخابات میان دوره‌ای وارد مجلس هفتم می‌شود. وی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران نیز شرکت کرد ولی موفق به ورود به مجلس نشد. جلودارزاده در مجلس پنجم دست به اقدام مهمی زد و قانون محاسبه مهریه به نرخ روز را به مجلس برد و به تصویب رساند. قانونی که از آن به عنوان یکی از بهترین قوانین حمایتی برای زنان پس از انقلاب یاد می‌شود.

در ۲۹ بهمن ۱۳۸۱  نایب‌ رئیس‌ محترم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ به‌ خانم‌ سهیلا جلودارزاده‌ نماینده‌ محترم‌ تهران‌ بمناسبت‌ فوت‌ همسر ایشان‌ تسلیت گفت.

نایب‌ رئیس‌ ـ یک‌ تذکری‌ هم‌ می‌خواستم‌ بدهم‌، روز یکشنبه‌ همسر وفادار و پاسدار مقاوم‌ جنگ‌ تحمیلی‌، سردار سرتیپ‌ دکتر احمد قاسمپور ، همسر وفادار سرکار خانم‌ جلودارزاده‌، همکار عزیز ما و عضو محترم‌ هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ بطور ناگهانی‌ دار فانی‌ را وداع‌ گفت‌. من‌ از طرف‌ نمایندگان‌ محترم‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، از طرف‌ کمیسیون‌ اجتماعی‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ که‌ این‌ همکار عزیزمان‌ عضو آن‌ کمیسیون‌ هم‌ بودند و از طرف‌ هیأت‌ رئیسه‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ فقدان‌ این‌ عزیز که‌ زحمات‌ بسیار زیادی‌ در دوره‌ جنگ‌ تحمیلی‌ برای‌ حراست‌ از انقلاب‌ و کشور متحمل‌ شده‌ بودند و بعد از جنگ‌ هم‌ خدمات‌ مؤثری‌ در ستاد فرماندهی‌ کل‌ قوا و نیروهای‌ مسلح‌ داشتند را به‌ سرکار خانم‌ جلودارزاده‌ و همه‌ بستگان‌ و فامیل‌ آن‌ عزیز و همه‌ عزیزان‌، پاسداران‌، جانبازان‌ و همکارانش‌ در نیروهای‌ مسلح‌ و همه‌ مردم‌ تسلیت‌ عرض‌ می‌کنم‌. مجمع‌ نمایندگان‌ استان‌ تهران‌ هم‌ این‌ فقدان‌ را خدمت‌ سرکار خانم‌ جلودارزاده‌ و همه‌ بستگان‌ ایشان‌ تسلیت‌ می‌گویند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ