بیوگرافی فرانسوا حسین ،داور مسابقه آشپزی دستپخت شبکه یک

0
فرانسوا حسین فرانسوی الاصل و مسلمان شیعه است که در حال حاضر در تهران زندگی می‌کند و دارای مدرک سرآشپزی بین‌المللی غذاهای ملل است و مطالعات بسیاری در ارتباط با غذاهای ایرانی انجام داده است.
مسابقه دستپخت مسابقه آشپزی شبکه یک شبکه اول بیوگرافی فرانسوا حسین

فرانسوا حسین، سرآشپز بین‌المللی و داور این مسابقه، اولین حضورش را در تلویزیون ایران در یک مسابقه بزرگ آشپزی تجربه  می‌کند.

مسابقه بین‌المللی «دستپخت» به تهیه‌کنندگی شاهرخ امیر معزی، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه حوالی ساعت ۲۰:۰۰ از این شبکه به روی آنتن می‌رود.
او در گفتگویی خود را این‌گونه معرفی می‌کند:
من فرانسوا حسین، متولد ۱۹۶۰ شهر «مس» در شمال فرانسه هستم و در شهر «ورسای» بزرگ شدم، حدود ٢٠ سال به صورت حرفه‌ای در شغل آشپزی مشغول کار هستم و به عنوان سرآشپز در کشورهای فرانسه، آلمان و لوگزامبورگ کار کردم و در حال حاضر افتخار دارم که بگویم مسلمان شدم و شیعه هستم.
با همسرم که ایرانی است، ازدواج کردم و از زندگی در ایران لذت می‌برم و با افتخار می گویم من ایران را خیلی دوست دارم. حداقل هفته‌ای دو بار برای زیارت، نماز و نیایش به امامزاده صالح (ع) می‌روم و سعی می‌کنم نماز جمعه را هیچ وقت از دست ندهم.
تازه فهمیدم که خدا چقدر من را دوست داشته است و از این که خداوند من را با دین اسلام آشنا کرد و از گمراهی نجاتم داد، خیلی خوشحالم. من ایرانیان را هم خیلی دوست دارم و مردمان خیلی خونگرم و مهربانی دارد. در این مدتی که در ایران بودم، اصطلاحات جالبی را هم از مردم یاد گرفتم. مانند «قربونت برم»، «فدات بشم» و … که جملات عاطفی و مهربانانه‌ای است.
مسابقه دستپخت مسابقه آشپزی شبکه یک شبکه اول بیوگرافی فرانسوا حسین
درباره غذاهای ایرانی هم باید بگویم که غذاهای ایرانی پر از خلاقیت و تکنیک و تنوع است. تاکنون تحقیقات خیلی وسیعی در مورد غذاهای ایرانی انجام دادم و باید بگویم واقعا غذاهای خوشمزه و کاملی هم هستند، البته باید آرائه این غذاها تغییر کند و به عبارتی امروزی‌تر شوند. در حال حاضر به عنوان داور مسابقه «دستپخت» که از شبکه یک پخش می‌شود، مشغول هستم و همین جا شما را به دیدن مسابقه بین‌المللی «دستپخت» دعوت می‌کنم. رقابت بسیار خوبی بین سرآشپزان این مسابقه در جریان است که قطعا برای بینندگان در جای خود جالب و دیدنی خواهد بود. مسابقه دستپخت هفته‌ای سه‌بار از شبکه یک پخش می‌شود و من در ادامه منتظر حضور حرفه‌ای‌های آشپزی در دستپخت هستم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ