فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تهران می شود! + عکس

0
گفته می شود در انتهای فصل فرهاد مجیدی جانشین پرویز مظلومی خواهد شد به نظر شما اگر این خبر صحت داشته باشد، آبی ها تصمیم درستی گرفته اند؟

به گزارش تراز ،بحث بازگشت مجیدی به استقلال خیلی زودتر از تصور همگان و به خصوص شخص مظلومی، دوباره رسانه ای شده است. قبل از بازی با گسترش فولاد بود که شایعه شد در صورتی که استقلال نتواند حریفش را شکست دهد آن وقت احتمال تغییر روی نیمکت استقلال و آمدن فرهاد به جای پرویز وجود خواهد داشت. استقلال آن بازی را در حضور مجیدی برد تا فرهاد بعد از بازی به امارات برگردد و خیال مظلومی هم راحت شود اما گزارشی که دیروز در یکی از سایت ها منتشر شد، نشان می دهد که تحرکاتی در باشگاه استقلال برای خداحافظی با مظلومی شروع شده است. البته در صورتی که استقلال امسال موفق به گرفتن جام شود، مظلومی سال آینده هم در این تیم خواهد بود اما اگر این اتفاق نیفتد، آن وقت شاید داستان طور دیگری ورق بخورد و مجیدی جایگزین مظلومی شود. به طوریکه تمدید قرارداد سیدمهدی رحمتی هم درهمین راستا بود.

تیم مظلومی برخلاف ادعای سرمربی استقلال زیبا بازی نمی کند. در این نکته جای هیچ شکی وجود ندارد و از شانس بد مظلومی، خوب بازی کردن رقیب سنتی هم باعث شده تا سبک نه چندان دلچسب بازی شاگردان او بیشتر به چشم بیاید. با همه این نمی توان در فاز نتیجه گیری از مظلومی ایراد گرفت. تیم او در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. استقلال در جام حذفی به فینال رسیده و در لیگ برتر هم با ۳۹ امتیاز صدرنشین است و احتمال قهمرانی این تیم وجود دارد.

مظلومی تا اینجای کار فراتر از قولی که اول فصل داده بود، عمل کرده است. او بعد از انتخابش به عنوان سرمربی استقلال اعلام کرده بود که قول قهرمانی نمی دهد و هدف اصلی اش را قرار گرفتن بین سه تیم بالای جدول و کسب سهمیه آسیا عنوان کرده بود . حالا تیم او نه تنها در بین سه تیم بالای جدول است بلکه احتمال دبل آبی ها هم وجود دارد اما اگر استقلال قهرمان نشود به احتمال بسیار زیادی می تواند سهمیه آسیا را بگیرد که اگر این اتفاق بیفتد، مظلومی به وعده اش وفا کرده و دلیلی برای تغییر او وجود ندارد.

ضمن اینکه یکی از دلایل تمام مدیران استقلال به آوردن مجیدی، محبوبیت او بین تماشاگران استقلال و شوکی است که او روی سکوها وارد خواهد کرد. در محبوبیت فرهاد هم مثل زیبا بازی نکردن استقلال (آبی ها البته در دقایقی از بازی جلوی گسترش فولاد، فوتبال روانی را به نمایش گذاشتند) هیچ شکی نیست اما مجیدی بر اساس چه تجربه ای در دنیای مربیگری می خواهد روی نیمت استقلال بنشیند؟ آیا شرکت در کلاس های مربیگری برای هدایت تیم بزرگی مثل استقلال ، تجربه کافی ای محسوب می شود؟

از طرف دیگر مجیدی هر چقدر محبوب باشد به اندازه زین الدین زیدان که محبوب نیست . یکی از بهترین های تاریخ فوتبال جهان هم به عنوان شخصیتی که رئالی ها عاشقش هستند جانشین بنتس شد اما زیدانی که سابقه نشستن کنار دست خوزه مورینیو و سرمربیگری در تیم ب رئال مادرید را دارد نتوانسته تیمش را به قهرمانی در لالیگا برساند و بعد از شکست در دربی مادرید گفته که دیگر نباید به قهرمانی در لیگ اسپانیا فکر کرد.

پیش از زیدان، مارادونا بازیکن بزرگ دنیا در تیم ملی آرژانتین و باشگاه الوصل امارات به عنوان مربی ناکام بزرگ بود . اگر مدیران استقلال تحت هر شرایطی بخواهند در ابتدای فصل، با مظلومی قطع همکاری کنند، قطعا گزینه های مناسب تری به نسبت مجیدی برای نشستن روی نیمکت استقلال وجود دارند. مردانی که تجربه شان در دنیای مربیگری بسیار بسیار بیشتر از فرهاد است و استقلال باید به آن ها فرصت بدهد، نه به فرهادی که هنوز دستیاری را هم تجربه نکرده ، چه برسد به هدایت یک تیم.

منبع: جام نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ