کسب درآمد از زیرزمین خانه با پرورش قارچ

0

میلاد زارعی یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان فیروزآباد ، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در روستاها کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

میلاد زارعی یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان فیروزآباد در گفت وگو با خبرنگار بسیج سازندگی، مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و می گوید: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

فیروز آباد کرمانشاه پرورش قارچ اقتصاد مقاومتی اخبار فیروزآباد آموزش کسب درآمد آموزش پولدار شدن

فعالیت این جوان که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده باعث شد تا خبرنگار ما به سراغ وی رفته و از روند فعالیت او بپرسد.

۱- لطفا در ابتدا خود را معرفی و توضیحاتی در رابطه با کلیات فعالیت خود بدهید؟

باسلام و عرض ادب و احترام میلاد زارعی هستم، حدود ۲ سال هست که در زمینه پروش قارچ در زیرزمین منزلمان به مساحت ۵۰ متر مشغول به فعالیت هستم.

۲- چه انگیزه ای برای شروع این کار داشتید؟

علاقه به کار کشاورزی و تولیدی، تعهد وجدانی به طرح اقتصاد مقاومتی و همچنین کسب درآمد باعث شد تا چنین فعالیت را آغاز کنم.

۳- میزان سرمایه اولیه شما برای شروع کار چقدر بود؟

برای شروع کار با ۶ میلیون تومان سرمایه شروع کردم.

۴- میزان تولید و بازدهی طرح چه قدر بوده؟

میزان تولید و بازدهی بستگی به شرایط بازار و قیمت کمپوست دارد اما بطور کلی این کارگاه ۲ سال است که فعالیت دارد و بالغ بر ۶۰۰ کیلو قارچ خوراکی برداشت نموده ام و هنوز هم قارچ درجه یک در این کارگاه بصورت روزانه تولید می شود. و سالانه حدود ۱٫۵ تا ۲ میلیون تومان سود دهی دارد.

۵- این طرح چه میزان اشتغال زایی داشته است؟

بجز خودم برای ۴ نفر بطور مستقیم و برای ۵ نفر نیز بطور غیر مستقیم کار آفرینی شده است.

۶- آیا تسهیلات دریافتی از سازمان بسیج سازندگی داشتید؟

طی این مدت ۱۰ میلیون تومان از بسیج سازندگی وام دریافت کرده ام.

۷- مشکلاتی که الان در طرح با آن مواجه هستید؟

برای گسترش فعالیت و بهره وری بالاتر به تجهیزات به روزتر و بیشتری احتیاج داریم که نیازمند به داشتن شرایط مالی است..

۸- در اجرای طرح حمایت‌های بسیج (مالی، آموزشی و …) به چه صورت بوده است؟
بسیج سازندگی در تمام مراحل از جمله آموزش و ایجاد جشنواره ها و گرد همایی و معرفی محصولات پیش قدم و همراه و همگام با ما بوده و حق بزرگی به گردن کشاورزی دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ