وزرای احمدی نژاد در مجلس دهم / حاجی بابایی و محمدمهدی زاهدی

0

سه تن از اعضای کابینه وی موفق شدند یک ضرب وارد مجلس شوند. حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم، نماینده همدان شد. محمدمهدی زاهدی وزیر علوم دولت نهم نماینده کرمان شد و محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی در دولت احمدی ‌نژاد نیز نماینده سواجبلاغ شد.

محمدرضا میرتاج الدینی هم که از کرسی نمایندگی تبریز در مجلس راهی معاونت پارلمانی دولت دهم شده بود، بار دیگر شانس خود را در این انتخابات آزمود. او از جمله سه نماینده همین حوزه انتخابیه است که به مرحله دوم راه یافته است.

البته ۹ تن دیگر از اعضای کابینه و یاران احمدی‌نژاد با اینکه از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند هم نتوانستند از مردم رای بگیرند. اگرچه چهره‌هایی همچون پرویز داوودی معاون اول دولت نهم، محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم، مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی و نفت دولت های نهم و دهم، محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت دهم، لطف الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم و مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان در دولت دهم در لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران قرار گرفتند، اما نتوانتسند از اهالی پایتخت رای بگیرند.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احمدی نژاد هم از رفسنجان نامزد شده بود، اما رای نیاورد. پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت نهم هم مستقل از حوزه تهران نامزد شد اما او هم رای نیاورد.

دو تن دیگر از وزرای احمدی نژاد هم نیامده از عرصه رقابت رفتند. نخست علی نیکزاد وزیر مسکن دولت دهم که اساسا ثبت نامش در انتخابات را تکذیب کرد و دوم محمد عباسی وزیر ورزش دولت دهم که چون مورد حمایت اصولگرایان قرار نگرفت، از حضور در رقابت های انتخاباتی، انصراف داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ