همجنسگرای ایرانی، سوژه ای داغ برای رسانه های معاند

0

رسانه هایی که خبر کشتار گسترده هزاران نفر از مردم یمن را به سختی منعکس می کنند، برای انعکاس اظهارات یک همجنسگرای فراری ایرانی به راحتی نقش بلندگو را بازی می کنند.

پیام فیلی” شاعر همجنسگرای ایرانی که خبر درخواست پناهندگی اش از اسرائیل توسط بسیاری از رسانه های صهیونیستی، پایگاه صدای آمریکا، رادیو فردا، دویچه وله و … منعکس شده، اینبار به سوژه ای برای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز (nytimes) تبدیل شده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی تحت عنوان “شاعر همجنسگرا، پس از قرار گرفتن در لیست سیاه ایران، به دنبال پناهندگی در اسرائیل” به وضعیت این شاعر همجنسگرا پرداخته است.

چندی پیش وزیر داخلی رژیم صهیونیستی با صدور روادید، مجوز ورود “پیام فیلی” به تل آویو را صادر کرد. مجوز ورود این شاعر ایرانی به سرزمینهای اشغالی همزمان با برگزاری نخستین نمایش تئاتر “سه دلیل” در تل آویو صادر شد. گفته می شود این نمایش تا حدودی مرتبط با اشعار “پیام فیلی” است.

همجنس گرایی عکس همجنس‌بازها پسران همجنس باز بیوگرافی پیام فیلی

این شاعر همجنسگرای ۳۰ ساله پس از خروج از ایران، بیش از یک سال در ترکیه زندگی کرده و بارها از رژیم صهیونیستی و صهیونیستهای اشغالگر به دلیل دفاع آنها از همجنسگرایان، حمایت کرده است.

در گزارش “نیویورک تایمز” آمده است: «هر چند در ایران، مقامات کشوری آشکارا خواستار پاک شدن اسرائیل از نقشه جهان هستند، پیام فیلی، شاعر و رمان نویس ایرانی، از وابستگی  ویژه خود به اسرائیل می گوید.

اکنون آقای فیلی که ۳۰ سال دارد و همجنسگرا بودن خود را به صورت آشکار اعلام کرده است، در تل آویو زندگی می کند و به دنبال پناهندگی است. او یک ستاره داوود بر روی گردن خود خالکوبی کرده است.

همجنس گرایی عکس همجنس‌بازها پسران همجنس باز بیوگرافی پیام فیلی

او می گوید هر چه در خارج از ایران شهرت بیشتری کسب می کند، بازگشتش به ایران سخت تر می شود. در ایران همجنسگرایان وضع خوبی ندارند. پیش از آن که ایران را ترک کنم، فکر می کردم تنها جایی که در دنیا که می توانم در آن زندگی کنم، اسرائیل است.

فیلی با هیکلی بلند و باریک، حلقه ای با یک فیروزه در دست، ناخن هایی با لاک آبی و یک شلوار جین فشن، می گوید حکومت ایران همجنسگرایی را به رسمیت نمی شناسد و بردن نام آن نیز خودداری کرده و از واژه انحراف استفاده می کند؛ دقیقا همانطور که از به رسمیت شناختن اسرائیل خودداری کرده و از نام اسرائیل استفاده نمی کند.»

“پیام فیلی” در سال جاری میلادی، نخستین بار یک ترجمه عبری از کتاب “من سبز می شوم، میوه می دهم، انجیر” خود را منتشر کرد. کتاب وی با این جملات آغاز می شود: “من ۲۱ سال دارم. من همجنسگرا هستم…”

“پیام فیلی” در ماه ژوئیه (۴ ماه پیش) در مصاحبه با وبسایت “ان آر جی” گفت بسیار دلش می خواهد به سرزمینهای اشغالی سفر کند. پس از این گزارش، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی در نامه ای از وزیر داخلی این رژیم خواست با صدور روادید، اجازه سفر پیام فیلی را به تل آویو صادر کند.

“فیلی” چند روز پیش در مصاحبه با نهاد “پروژه اسرائیل” که یکی از گروه های مدافع سرائیل محسوب می شد گفته است: “قصد دارم اقامتی طولانی مدت در اینجا داشته باشم. با کمک دوستانم می توانم زندگی ساده ای را در اینجا داشته باشم. من به کمک هیچ دولتی از جمله اسرائیل و نه هیچ دولت دیگری نیاز ندارم”.

این شاعر همجنسگرا دسامبر سال گذشته گفت بود: “من عاشق تل آویو هستم.” او بارها از رژیم صهیونیستی و صهیونیستهای اشغالگر به دلیل دفاع آنها از همجنسگرایان، حمایت کرده است.  وی نویسنده ۹ کتاب است که همه آنها آشکارا به بحث همجنسگرایی می پردازند.

او مدعی شده علیرغم آن که او با هیچ مقام اسرائیلی دیدار نکرده اما مطمئن است که می تواند در اسرائیل باقی بماند. او درباره انتخابات ایران نیز اظهار نظر کرده و همصدا با نتانیاهو گفته است: “باور ندارم که وضعیت در ایران بهتر خواهد شد. تغییری ایجاد نخواهد شد. مشکل اصلی با حکومت ایران است”.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ