کشف جسد برهنه پسر جوان در اتاقش

0
مردی که متهم است پس از ورود به خانه پسری جوان، او را برهنه کرده و به قتل رسانده است در دادگاه رسیدگی به پرونده منکر اتهام خود شد.

با وجود آنکه متهم در تمام مراحل بازجویی، اتهام قتل را انکار کرده است اما کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در تحقیقات خود سرنخ‌هایی به دست آورده‌اند که وقوع قتل از سوی او را ثابت می‌کند. مهم‌ترین کشف پلیس به ردیابی گوشی همراه متهم برمی‌گردد که نشان می‌دهد او دقیقا در لحظه وقوع قتل، در خانه مقتول حضور داشته است. براساس کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، تصاویر دوربین‌های مداربسته ایستگاه متروی دروازه دولت نیز ساعاتی قبل از حادثه، متهم و مقتول را هنگام پیاده شدن از قطار نشان می‌دهد.

متهم، مردی ٣٢ ساله است که از زمان کشف جسد در ٢٨ آبان ٩٢ تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و مدتی بعد دستگیر شد. او در بازجویی‌ها مدعی آشنایی چند دقیقه‌ای با مقتول در مترو شده و گفته است: «من کفش خرید و فروش می‌کنم. آن روز هم به تهران آمده بودم تا کفش بفروشم. برای رفتن به خیابان فردوسی سوار مترو شدم. آنجا پسری جوان – مقتول – به من نزدیک شد و خودش را ماساژور معرفی کرد.

وقتی کمی با هم حرف زدیم، گفت آشنایان زیادی در کار کفش دارد و می‌تواند به من کمک کند. شماره همراهم را گرفت. با هم سوار قطار شدیم. چند دقیقه بعد متوجه شدم که به شکل خیلی عجیبی به من نگاه می‌کند. وقتی به ایستگاه دروازه دولت رسیدیم، هر دو پیاده و از هم جدا شدیم. وقتی از مترو بیرون آمدم با من تماس گرفت و پیشنهاد غیراخلاقی داد. من هم گوشی را قطع کردم و پس از سر زدن به چند مغازه، دو روز بعد به سلماس برگشتم.»

اعترافات متهم در تناقض با مدارک پلیسی، به خصوص اطلاعات به دست آمده از ردیابی گوشی همراه او است که نشان می‌دهد در لحظه وقوع قتل در خانه مقتول بوده است. در بررسی صحنه جرم نیز وسایلی مربوط به انحرافات جنسی به دست پلیس افتاده است. همزمان خواهر مقتول نیز به کارآگاهان گفت که برادرش یک ساعت قبل از حادثه با او تماس گرفته و با حالت پریشانی صحبت کرده است.

او گفت: «من آن‌زمان با حسین – مقتول – زندگی می‌کردم. روز حادثه، طرف‌های ساعت پنج بعد از ظهر حسین به من زنگ زد با صدای خیلی ناراحتی پرسید کجایم. وقتی گفتم سر کارم، ‌گوشی را قطع کرد. دو ساعت بعد که کارم تمام شد به خانه برگشتم. به محض ورود به خانه دیدم در باز است. کفش‌های حسین هم به اطراف پرتاب شده بود. از دور به داخل نگاه کردم. پای حسین را دیدم. وقتی جلوتر رفتم دیدم برهنه است و از دهانش کف بیرون آمده. جیغ کشیدم. همسایه‌ها آمدند و پلیس را خبر کردند.»

سرانجام با مدارک به دست آمده، پرونده در پلیس آگاهی مختومه و با صدور کیفرخواست «قتل عمد» برای تعیین حکم به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده ارسال شد. روز گذشته اما جلسه رسیدگی به پرونده در حالی در این شعبه برگزار شد که خانواده مقتول تقاضای قصاص کردند و متهم بار دیگر خود را بی‌گناه دانست. در ابتدای جلسه، مادر مقتول گفت: «متهم، قاتل پسر من است. او باید کشته شود. من خون پسرم را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم.»

پس از او نوبت به متهم رسید. مرد ٣٢ ساله که پیش از این دو بار به اتهام نزاع منجر به جرح به زندان افتاده بود اما بار دیگر اتهامات خود را انکار کرد و گفت: «من اصلا مقتول را نمی‌شناسم و نخستین بار هم در همان بازجویی‌ها از کشته شدن او باخبر شدم. روز حادثه وقتی به من زنگ زد و پیشنهاد غیراخلاقی داد، گوشی را قطع کردم و پس از دو روز به خانه‌ام در سلماس برگشتم.

من بی‌گناهم و روحم از این ماجرا بی‌خبر است.» متهم در حالی اتهام قتل را انکار کرد که در برابر سوال رییس دادگاه درباره وجود رد تلفن همراهش در خانه مقتول پاسخ نامشخصی داد و گفت: «من برای معامله کفش به تهران آمده بودم. آن روز تمام مغازه‌های اطراف فردوسی و دروازه دولت را گشتم. من قاتل نیستم.» با ثبت دفاعیات متهم، رییس دادگاه پایان جلسه رسیدگی را صادر کرد و با دو مستشار دیگر وارد شور شد. اگر آنها حکم اعدام صادر کنند و خانواده مقتول رضایت ندهند، متهم در یک قدمی چوبه‌دار قرار خواهد گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ