آیت الله جنتی در روز دختکاری! + تصاویر

0

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان درحال باغبانی

آیت‌الله جنتی با شرکت در سنت درختکاری گفت: از بهترین کارها؛ کشاورزی، زراعت، باغ داری و درختکاری است، در اسلام به زراعت و درختکاری سفارش م‍‍ؤکد شده چرا که مایه برکت و خیر است و ثمرات آن ماندگار است.

وی افزود: کسی که درخت می‌کارد بالاخره از دنیا می‌رود، ولی ثمرات و برکات درختی که کاشته، باقی می‌ماند.

شورای نگهبان سوابق آیت الله احمد جنتی

آیت الله جنتی ، با اشاره به برخی روایات توجه به امور معنوی را موجب آبادای سرای آخرت دانست و گفت: حضرت رسول (ص)؛ می‌فرمایند: شبی که مرا به معراج بردند، خدمت حضرت ابراهیم (ع) رسیدم. حضرت فرمودند که به امت خود سفارش کن؛ در بهشت درختکاری کنند. چرا که آنجا آب فراوان و زمین بسیار پاک و وسیعی دارد. سؤال کردم درخت آنجا چیست؟ فرمود؛ ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» که اگر آن را بگویند ملائکه برای آنها درخت می‌کارند.

دبیر شورای نگهبان با بیان حدیث دیگری از پیامبر اسلام (ص)، گفت: برخی از اصحاب حضرت رسول (ص) گفتند. ما به اذکار مداومت داریم، پس باید در بهشت دارای درختان زیادی داشته باشیم. ایشان فرمودند: بله خیلی درخت دارید به شرطی که آتشی نفرستید که همه آنها را آتش بزند. یعنی مواظب باشید با گناهان خود اعمال‌تان را حبط و ضایع نکنید.

شورای نگهبان سوابق آیت الله احمد جنتی

جنتی با یادآوری این نکته که هر درختی که می‌کاریم مدتی سرسبز است و بعد کم کم دوران پیری آن می‌رسد و خشک می‌شود؛ گفت: دنیا نیز همینطور است. عمرها، کوتاه است و همه رو به نیستی می‌روند؛ انسان، حیوان، گیاه و درختان نیز همه پایانی دارند ولی آن هستی اصلی که آخر و پیری ندارد، سرای آخرت است که جاودانی است و باید به فکر آبادی آنجا نیز باشیم.

دبیر شورای نگهبان انجام کار نیک را موجب افزایش نزول برکات الهی در دنیا و آبادی آخرت دانست و افزود: باران از مصادیق رحمت الهی است. اگر گناه نکنیم، باران زیاد می‌بارد. آن چیزی که مانع بارش باران می‌شود گناهان بندگان است.
وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای کشاورزان، و باغداران کشورمان ابراز امیدواری کرد؛ خداوند به حق محمد و آل محمد (ص) به ما توفیق بدهد تا کاری کنیم که زندگی بعد از مرگ ما؛ تحت لوای حضرت علی و اولاد معصومین‌شان (ع) اول راحتی و آرامش ما باشد.

خبر آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ