این ماهی قرمز را نخرید

0
کارشناس مسئول آبزیان دامپزشکی کرمانشاه گفت: مردم از خرید ماهی‌های قرمزی که لکه پنبه مانند دارند، خودداری کنند.

 کارشناس مسئول آبزیان دامپزشکی کرمانشاه بهترین دمای نگهداری ماهی قرمز را بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد دانست و افزود: این نوع ماهی در دمای بالاتر از ۲۵ درجه آسیب‌پذیر خواهد بود.

به گفته این کارشناس، در نگهداری ماهیان قرمز سطح آب دارای اهمیت بیشتری نسبت به حجم است و سطح بیشتر آب موجب افزایش میزان اکسیژن محلول در آب خواهد شد.

رستمی حداقل آب مورد نیاز هر قطعه ماهی قرمز را یک تا دو لیتر اعلام کرد و ادامه داد: آب مورد استفاده برای نگهداری ماهی قرمز باید بهداشتی و کلرزدایی شده باشد.

وی معتقد است، برای تعادل گازها، خروج کلر و همچنین هم دما شدن با محیط، آب مورد استفاده برای ماهی قرمز باید قبل از مصرف حداقل به مدت ۲۴ ساعت در ظروفی دهان گشاد نگهداری شود.

کارشناس آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به حساسیت ماهی قرمز به تغییرات ناگهانی دما، خاطرنشان کرد: این تغییرات حتی می‌تواند باعث مرگ ماهی شود.
رستمی از مردم خواست از دستکاری ماهی قرمز هم خودداری کنند، زیرا این کار باعث آسیب دیدن پوشش سطحی ماهی شده و ماهی را نسبت به باکتری‌ها و انگل‌های آب حساس و آسیب‌پذیر می‌کند.

وی در خصوص تغذیه ماهی قرمز نیز یادآوری کرد: دو نوبت در روز باید به ماهی قرمز غذا دارد. این غذا باید به اندازه کافی باشد که ماهی آن را مصرف کرده و باقی مانده غذا در تنگ باقی نماند.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ