هامر ایرانی در خیابان های تهران + عکس

0

خودرو تاکتیکی ارس، ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران که شباهت های زیادی به هامر دارد، در خیابان های تهران رویت شد.

به گزارش ایران جیب به نقل از خبرماشین، اَرَس یک خودروی تاکتیکی ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است. از این خودرو در ۳۱ مرداد ۱۳۹۱، همزمان با روز ملی صنعت دفاعی ایران و با حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور وقت این کشور، محمود احمدی نژاد، رونمایی شد.

خودرو هامر خودرو ارس

خودرو هامر خودرو ارس

خودروی تاکتیکی-فرماندهی ارس با ۳٫۴ تن وزن و توان ۱۳۳ اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان،‌ خودرویی هجومی و خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در تمام مناطق عملیاتی صعب العبور و شهری را دارد. قابلیت زرهی، پوشش تلفیقی،‌ گرم کن گازوئیلی و محافظ پشت سر از مهمترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

 خودرو هامر خودرو ارس
کارشناسان نظامی می گویند، دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت و تولید خودروهای پیشرفته می تواند گام نخست ایران در ساخت و تولید خودروهای فوق مدرنی باشد که تکنولوژی ساخت آنها را چند کشور معدود در اختیار دارند.
محمد اسلامی معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به  مختصات ارس اشاره و ویزگی های منحصر به فرد این خودرو نسبت به نمونه های خارجی را برشمرد.
خودرو هامر خودرو ارس
وی طی اظهاراتی که سایت سپاه نیوز منتشر کرد با اشاره به  طراحی و ساخت خودروی تاکتیکی ارس در صنایع دفاعی کشورمان در سال گذشته و زمان تحویل دهی آن به نیروهای مسلح اظهار داشت: تعدادی از این خودروها تولید و هم اکنون در نیروهای مسلح در حال تست است اما از آنجایی که این خودروها متناسب با جاده های آسفالته نبودند، چند ماه صرف عملیات اصلاح این خودروها شد تا بتوانیم در همه زمینه ها از آنها استفاده کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ