ما نمی‌توانیم!

0
 حدود سه ماه از شروع به کار ریاست محترم جمهوری و نزدیک به ۸۰ روز از شروع به کار هیئت وزیران دولت یازدهم می‌گذرد. در این مدت دولتمردان در مناسبت‌ها و فرصت‌های مختلف سیاست‌ها، برنامه‌ها، دیدگاهها، رویکردها و خط‌مشی‌های خود را بیان کرده‌اند و اقداماتی هم انجام داده‌اند. ولی طی چند هفته گذشته شاهد موضع‌گیری‌های غیرمنتظره‌ای از سوی اعضای هیئت دولت هستیم که اگر زودتر برای آن فکر و چاره‌ای نشود ممکن است در ارزیابی عملکرد دولت تأثیرگذار بوده و تلاش دولت محترم را زیر سؤال ببرد تا آنجا که مردم نه تنها به دولت نمره قبولی ندهند بلکه دولت یازدهم را دولت «ما نمی‌توانیم» نامگذاری کنند. رگه‌های مختلفی از عملکرد و اعلام مواضع دولتمردان محترم به چشم می‌خورد که عمدتاً عبارت «ما نمی‌توانیم» را پررنگ می‌کند. از جمله و به عنوان نمونه آن‌که؛
۱- وزیر صنعت و تجارت در برنامه تلویزیونی در مورد افزایش قیمت مرغ و احتمال رسیدن قیمت هر کیلو مرغ به ده هزار تومان، بسیار منفعلانه و خونسرد عکس‌العملی نشان می‌دهد که «ما نمی‌توانیم» قیمت‌ها را پایین بیاوریم و قیمت‌ها حتماً بالا می‌رود.
۲- وزیر نفت در مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه کدامیک از فازهای پارس جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد می‌گوید: «ما نمی‌توانیم» هیچکدام از فازها را به پایان برسانیم.
۳- وزیر نیرو در رابطه با تأمین آب شرب و مشکلات آن می‌گوید: اگر مردم مصرف خود را ۲۰درصد پایین نیاورند «ما نمی‌توانیم» آب شرب کامل آنها را تأمین کنیم و جیره‌بندی می‌شود.
۴- وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قیمت خودرو کم می‌شود؟ می‌فرمایند «ما نمی‌توانیم» قیمت خودرو را پایین بیاوریم و قیمت خودرو بالا خواهد رفت.
۵- رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با نرخ ریالی دلار می‌گوید: «ما نمی‌توانیم» قیمت دلار را به پایین‌تر از سه هزار تومان بیاوریم.
۶- وزیر نفت در رابطه با خط لوله گاز به پاکستان و هند می‌فرماید: «ما نمی‌توانیم» گاز به پاکستان بفروشیم.
۷- معاون رئیس جمهور پشت تریبون مجلس در رابطه با پیشنهاد اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۲ می‌فرماید: «ما نمی‌توانیم» بیش از پنج هزار میلیارد تومان فروش سهام دولت داشته باشیم.
۸- وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه تلویزیونی صراحتاً اعلام می‌کند: «ما نمی‌توانیم» مسکن مهر را ادامه دهیم.
۹- دولت مصوبه استخدامی «مهرآفرین» دولت دهم را لغو می‌کند و می‌گوید: «ما نمی‌توانیم» این مصوبه را اجرا کنیم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* دکتر محمد سلیمانی*نماینده مردم تهران، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی
منبع: رجانیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ