خودرو تویوتا پریوس ۲۰۱۶ در ایران + قیمت و مشخصات

4

تویوتا پریوس (Toyota Prius 2016) در کشورمان حضور پیدا می‌کند تا با ظاهر زیبا و قابلیت‌های زیست‌محیطی خود به پاکیزگی هوا و ظاهر بصری کلان‌شهرها کمک کند. پریوس بعد از رونمایی در لاس‌وگاس و فرانکفورت به ایران می‌آید تا آخرین دستاوردهای کمپانی معظم تویوتا در اختیار هم‌وطنان قرار گیرد.

در تمامی دنیا از پریوس به عنوان سفیر فناوری تویوتا یاد می‌کنند و این خودرو نقطه عطفی در میان تمام خودروهای هیبریدی جهان است. پریوس جدید بر اساس نقاط قوت و دستاوردهای نسل پیشین خود با ایجاد معیارهای برتر در مصرف بهینه سوخت بزرگ‌ترین جهش را در تاریخ خودروهای هیبریدی داشته است.

مشخصات toyota prius c قیمت تویوتا پریوس قیمت toyota prius c Toyota Prius Hybrid Toyota Prius

پریوس در مدل جدید خود با پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان خود موفق شده در طراحی بسیار قانع‌کننده عمل کند و لذت رانندگی را برای طرفداران خود در بالاترین سطح به ارمغان آورد. شتاب و نرمی این خودرو یکی از نقاط برجسته‌اش محسوب می‌شود. علاوه بر این‌که یکی از بی‌صداترین خودروهای هایبرید در سطح جهان است که همین عامل آرامش قابل‌توجهی در رانندگی را به همراه دارد. فضای عقب به لطف بهره از جایگذاری باتری در زیر صندلی عقب فضای مناسبی را در صندوق‌عقب فراهم نموده است.

مشخصات toyota prius c قیمت تویوتا پریوس قیمت toyota prius c Toyota Prius Hybrid Toyota Prius

پریوس سفیر تویوتا در به ارمغان آوردن فناوری، آرامش، تعلق به محیط‌زیست و ایمنی قابل‌توجه است. در مدل جدید این خودرو، شاسی به سبب افزایش ایمنی تقویت شده و علاوه بر آن به‌منظور ارتقای ایمنی رادار پیشگیری از تصادف در کنار رادار کروز به لیست آپشن های این خودرو افزوده است. دیگر لوازم جانبی سیستم هیبریدی به‌منظور عملکرد بهتر ارتقا یافته است نیکل فلزی باتری جدید هایبریدی فشرده‌تر از مدل نسل قبلی است که به شارژ بهتر و دوام آن افزوده است.

در حال حاضر تعداد محدودی تویوتا پریوس برای معرفی و بازاریابی وارد کشور شده است و به‌زودی در شعبه‌های تویوتا برای بازدید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

شاید کسی از چهره جدید تویوتا پریوس ۲۰۱۶ چندان تعجب نکند؛ چرا که قبلاً نیز در مدل هیدروژنی میرای، این زبان طراحی جدید را مشاهده کرده بودیم. ولی چیزی که بیشتر از همه شگفت‌آور است، استفاده تویوتا از این زبان در یک مدل شناخته‌شده‌تر مانند «پریوس» است.

پس از طراحی ظاهری، به زیر پوسته نسل چهارم پریوس می‌رسیم که به گفته تویوتا، بیشترین پیشرفت در زمینه عملکرد صورت گرفته و در همین حال، آلودگی دی‌اکسید کربن به اندازه ۱۸ درصد نسبت به مدل قبل بهبود پیدا کرده است (مطابق سیکل رانندگی اروپایی جدید، NEDC).

مشخصات toyota prius c قیمت تویوتا پریوس قیمت toyota prius c Toyota Prius Hybrid Toyota Prius
اولین مدل تولیدی نسل چهارم پریوس بر اساس پلتفرم «ساختار جهانی جدید تویوتا» یا TNGA ساخته می‌شود و در آن از نسل جدید پیشرانه‌های تمام‌هیبریدی تویوتا استفاده می‌شود. این سیستم جدید هیبریدی، نویدبخش «بهبود قابل‌توجه مصرف سوخت جاده‌ای و همین طور تجربه لذت‌بخش‌تر رانندگی» است. در طراحی پیشرانه هیبریدی تجدیدنظرهای زیادی انجام گرفته تا به این وسیله بازده بالاتر، وزن کمتر و عملکرد بهتری برای خودرو ایجاد شود.

مشخصات toyota prius c قیمت تویوتا پریوس قیمت toyota prius c Toyota Prius Hybrid Toyota Prius

۲۰۱۶ Toyota Prius Interior

این سیستم هیبریدی جدید در یک حجم کوچکتر، با وزن کمتر و با قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود. باتری‌های تراکم انرژی بالایی را در دسترس قرار می‌دهند و در همین حال، موتورهای الکتریکی با وجود ابعاد کوچکترشان، نسبت قدرت به وزن بهتری را فراهم می‌کنند.
بازده حرارتی موتور بنزینی که انتظار می‌رود به صورت ۱/۸ لیتری باشد، به میزانی بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است و تویوتا می‌گوید که این میزان، بهترین حالت ممکن برای یک موتور بنزینی در جهان است. در نتیجه، سیستم هیبریدی جدید موفق شده تا ۱۸ درصد نسبت به مدل کنونی پریوس در بازده مصرف سوخت، بهبود ایجاد کند. البته هنوز هیچ آمار دقیقی در این رابطه ارائه نشده است.

به لطف پلتفرم جدید، ارتفاع مدل ۲۰۱۶ از پریوس به اندازه ۲۰ میلی‌متر کاهش یافته و به ۱۴۷۰ میلی‌متر رسیده است؛ این در حالی است که همچنان فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری را حفظ کرده است. در همین حال، ۶۰ میلی‌متر به طول خودرو (۴۵۴۰ میلی‌متر) و ۱۵ میلی‌متر به عرض (۱۷۶۰ میلی‌متر) افزوده شده است.

قیمت این خودرو با آپشن های مختلف از ۲۴ هزار دلار تا ۳۲ هزار دلار متغیر است.

مشخصات toyota prius c قیمت تویوتا پریوس قیمت toyota prius c Toyota Prius Hybrid Toyota Prius

شرایط پیش فروش تویوتا پریوس ۲۰۱۶ – اسفند ۹۴ :

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. hadi می گوید

    مگه قیمت این خودرو در نمایندگی ایران ۸۵ میلیون نیست پس چرا اون رو به قیمت ۱۵۰ میلیون میفروشن 😐

    1. جعفر می گوید

      سلام چه میدونم والله هر جایی و هر کسی یک قیمت داده.

    2. سینا کرمی می گوید

      نمی دونم

  2. مینا می گوید

    سلام این ماشین میگن اتوپارک داره ولی شما چیزی نگفتید