افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید در “دزهراوی”

0
شرکت داروسازی زهراوی در حالی تعدیل مثبت ۶۰ درصدی سود برآوردی را طی عملکرد دوره شش ماهه نخست سال مالی جاری اعلام کرده که از جمله دلایل عمده این امر می توان به تغییر ترکیب تولید و فروش محصولات و نیز افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی اشاره کرد.

مدیر مالی شرکت داروسازی زهراوی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت طی سه ماهه دوم سال جاری، تولید محصولاتی با حاشیه سود بالا و ارزش افزوده بیشتر را در اولویت کاری خود قرار داده و در صدد آن برآمده تا محصولاتی که بهای تمام شده تولید کمتر و در مقابل ارزش افزوده بیشتری دارند، تولید کند. این امر همراه با افزایش نرخ فروش محصولات از سوی وزارت بهداشت به روند صعودی سودآوری “دزهراوی” منجر شده است.

محمدرضا احمدی در خصوص روند تولید محصولات اظهار داشت: اگرچه روند تولید محصولات طی سه ماهه ابتدایی سال جاری به دلیل افزایش نرخ خرید مواد اولیه مورد نیاز و کمبود نقدینگی لازم ، چندان مناسب پیش نرفته است، اما همراه با انجام اقداماتی جهت تأمین به موقع مواد اولیه مصرفی و تغییر ترکیب تولید محصولات درصدد جبران روند کاهشی تولید برآمدیم. برهمین اساس می توان گفت که برآوردهای انجام شده در خصوص مقدار تولید و فروش محصولات تا پایان سال مالی جاری محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۴ میلیارد از ۱۱۰ میلیارد تومان مبلغ فروش برآوردی برای نیمه اول امسال محقق شده، در خصوص وضعیت فروش صادراتی شرکت تصریح کرد: درآمد حاصل از صادرات محصولات طی دوره مذکور حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. همچنین اقدامات لازم جهت صادرات سه میلیارد تومانی تولیدات “دزهراوی” به کشور سوریه در حال پیگیری است، بطوریکه این برنامه طی ماه جاری انجام می پذیرد. علاوه بر این درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات با نرخ ارز مبادله ای در حساب ها و صورت های مالی تسعیر می شود.

این مقام مسئول در خصوص طرح توسعه ای تولید محصولات به روش بیوتکنولوژی -bio technology- بیان کرد: اجرای این برنامه که شامل راه اندازی خطوط تولید چهار نوع داروی سرطانی است، در مراحل پایانی به سر می برد و تاکنون نیز ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. حال آنکه تولید آزمایشی طرح مذکور آغاز و محصولات تولیدی آن نیز به بازار عرضه شده اند. از این رو پیش بینی می کنیم تولید انبوه این نوع محصولات از اوایل سال ۹۳ شروع شود. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که بهره برداری از طرح مذکور آثار مثبتی بر روند سودآوری “دزهراوی” در پی خواهد داشت و انتظار آن می رود که ظرفیت اسمی تولید محصولات حدود ۲۰ درصد افزایش یابد.

مدیر مالی این شرکت تولیدکننده دارو اضافه کرد: علاوه بر این، واردات داروهای ویتامینه از کشورهای کانادا و آلمان و عرضه آن در بازار فروش محصولات از جمله برنامه هایی است که طی نیمه دوم امسال اجرایی شده و آثار مثبتی بر روند سودآوری شرکت در پی خواهد داشت.

احمدی در خاتمه به لزوم افزایش سرمایه شرکت با توجه به افزایش ارزش بازار سهم “دزهراوی” اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم به منظور تهیه طرح توجیهی برنامه افزایش سرمایه از هشت میلیارد به ۳۰ میلیارد تومان در حال پیگیری است، بطوریکه پیش بینی می شود این برنامه اوایل سال آینده به اجرا درآید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ