ماریا شاراپووا تنیس باز زیبای روس برای همیشه محروم شد + عکس

0

ماریا شاراپووا Maria Sharapova ، تنیس‌باز مشهور ۲۸ ساله و زیبای روس، برای همیشه از بازی در مسابقات تنیس دنیا محروم شد!

نتایج آزمایش پزشکی شاراپووا که امروز در جریان رقابت‌های تنیس جام استرالیا منتشر شد، نشان میدهد که پولسازترین تنیس باز جهان در چند سال گذشته از مواد مخدر انرژی زا و ریلکس کننده در مسابقات تنیس استفاده میکرده است.

دختر زیبا دختر روسی تنیس زنان بیوگرافی ماریا شاراپووا اخبار ورزشی Maria Sharapova

ماریا شاراپووا  (متولد ۱۹ آوریل ۱۹۸۷) تنیس‌باز مشهور روس است که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۰۵ رتبهٔ اول بین تنیس‌بازان زن دنیا را کسب کرد.

پدر و مادر وی اهل گومل بلاروس هستند اما خود ماریا در شهر نیاگان در روسیه به دنیا آمده‌است. پدر ماریا او را در سن ۷ سالگی به آمریکا برد، اما مادرش به‌خاطر مشکل گرفتن روادید نتوانست آن‌ها را همراهی کند. ماریا از آن زمان در آمریکا زندگی می‌کند اما ملیت روسی خود را حفظ کرده‌است.
شاراپووا بیشترین دستمزد را در بین زنان ورزشکار دریافت کرده‌است.

دختر زیبا دختر روسی تنیس زنان بیوگرافی ماریا شاراپووا اخبار ورزشی Maria Sharapova

او همچنین در سال ۲۰۰۸ با کنار زدن رقبایی مثل ژوستین انه و آنا ایوانوویچ قهرمان اولین گرند اسلم سال یعنی مسابقات آزاد استرالیا شد. او جزو ده تنیس‌باز جهان است که توانسته هر ۴ گرند اسلم ویمبلدون ۲۰۰۴، آزاد امریکا ۲۰۰۶، آزاد استرالیا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه۲۰۱۲ فتح کند همچنین او برای اولین بار درالمپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و برنده مدال نقره شد. او ۸ فینال گرند اسلم دارد که در ۴ فینال بازنده شده‌است و جزو ۳۰ تنیس‌باز برتر جهان در طول تاریخ است.

دختر زیبا دختر روسی تنیس زنان بیوگرافی ماریا شاراپووا اخبار ورزشی Maria Sharapova

ماریا شاراپووا کاری را انجام داد که تا قبل از او هیچ‌یک از بانوان ورزشکار شوروی سابق و یا روسیه موفق به انجام آن نشده‌بودند. او در صدر جدول رتبه‌بندی انجمن تنیس زنان جهان‌ قرار گرفت. در ۵۲ هفته رقابت‌های مختلف، او دربین شرکت‌کنندگان، بهترین نتیجه را کسب کرد. گفتنی است که ماریا پانزدهمین نفری است که‌ موفق به تصاحب این عنوان در طول تاریخ ۳۰سالهٔ حیات این انجمن شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ