خواهر و برادری که انگشتان دست خود را خوردند!!+ تصاویر

0

یک خواهر و برادر هندی که به طور مادرزادی درد را متوجه نمی‌شوند و حتی تا به حال گریه نکرده اند، در نبود مادر انگشتان دست خود را خوردند.

بیماری نادر بیماری عجیب اخبار هند

«مانیشا» ۷ و «دانیکال پاتل» ۵ ساله، اهل «رایپور»، در شرق هند به طور مادرزادی مبتلا به اختلال نادر عدم حساسیت مادرزادی هستند و دردی را متوجه نمی‌شوند.

بیماری نادر بیماری عجیب اخبار هند

این خواهر و برادر در نبود مادر، انگشتان دست خود را  در حالی خوردند که دردی احساس نکردند . آنها به همین دلیل، در معرض ابتلا به عفونت‌های مکرر قرار دارند که گاهی به خاطر ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن شان شرایط را دشوار می‌کند.

پزشکان، انگشتان خورده شده دست آنها را برای جلوگیری از آسیب بیشتر باندپیچی کرده‌اند و پاهای آنها را نیز پوششی ضخیم کشیده‌اند تا از وارد آمدن آسیب‌های بیشتر به بافت‌های بدن جلوگیری کنند.

این اختلال مادرزادی، به دلیل جهش نوعی ژن موسوم به SCN۹A رخ می‌دهد و اختلال بسیار خطرناکی است زیرا فرد به دنبال هرگونه آسیب فیزیکی و جسمی، هرگز دردی را احساس نمی‌کند و همین امر، فرد را در معرض انواع عفونت‌ها و مشکلات بعدی قرار می‌دهد.

بیماری نادر بیماری عجیب اخبار هند

پدر این دو کودک می‌گوید: «من به همراه همسرم مشغول کار روی زمین بودیم و مادرم از بچه‌ها مراقبت می‌کرد. او مدتی از بچه‌ها غافل می‌شود و ناگهان متوجه می‌شود که هر دو، انگشتان دست خود را خورده‌اند. این امر بسیار باورنکردنی است ولی آنها چون هیچ دردی حس نمی‌کنند ممکن است هر کار خطرناکی انجام دهند. دیدن این صحنه بسیار وحشتناک بود و گویی موش انگشتان آنها را جویده بود».

بیماری نادر بیماری عجیب اخبار هند

پدر این خانواده ماهی ۷۰ دلار هزینه درمان این دو فرزند خود می‌کند و علاوه بر آن، در تأمین مخارج زندگی نیز مشکل دارد. او که تا پیش از این از وجود چنین اختلال مادرزادی بی‌خبر بود، تصور می‌کرد فرزندانش آنقدر شجاع و نترس هستند که با وجود آسیب‌هایی که می‌بینند، گریه نمی‌کنند. مادر ۲۸ ساله آنها می‌گوید که این دو از زمان تولد تاکنون هرگز گریه نکرده‌اند و امیدوارم، روزی بیماری آنها درمان شود.

سلامت آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ