مصاحبه با ثمین صفالو مجری «از لاک جیغ تا خدا» + عکس

2

به گزارش ساتین : ثمین صفالو یکی از مجریان سری دوم «از لاک جیغ تا خدا» درباره حضور به عنوان یکی از سوژه‌های سری اول این برنامه به خبرنگار مهر گفت: روزی که محجبه شدم تصمیم گرفتم از علاقه خودم یعنی بازیگری به ویژه بازیگری تئاتر بگذرم چون من هنوز در زمینه حجاب شبیه یک کودک نوپا بودم و از این هراس داشتم که با بازگشت به حیطه هنر و تئاتر، دوباره از حجاب فاصله بگیرم.

مجری شبکه دو بیوگرافی سارا صفالو بیوگرافی ثمین صفالو اسامی مجریان تلویزیون از لاک جیغ تا خدا

اعتقادات مذهبی داشتم اما حجاب مناسب نه

وی افزود: البته من پیش از این هم اعتقادات مذهبی داشتم اما در مورد حجاب کوتاه می‌آمدم. همواره با خودم می‌گفتم خدا مرا بابت این یک گناه می‌بخشد. آن زمان از این غافل بودم که بد حجابی حق الناس است و هر گناه زمینه ساز گناهان دیگر می‌شود.

مجری شبکه دو بیوگرافی سارا صفالو بیوگرافی ثمین صفالو اسامی مجریان تلویزیون از لاک جیغ تا خدا

مجری «از لاک جیغ تا خدا» ادامه داد: وقتی تصمیم گرفتم از بازیگری دور شوم، خداوند مجری گری را سر راه من قرار داد. آن هم اجرا در چنین برنامه‌ای که بودن در آن برای من، فراتر از اجرای آن است. چون هر روز افرادی را می‌بینم که حرف‌ها،‌ دغدغه‌ها و حسرت‌هایشان شبیه به من است. با هم می‌خندیم، اشک می‌ریزیم و از اینکه چرا زودتر لذت حجاب را نچشیده‌ایم افسوس می‌خوریم.

صفالو درباره انگیزه‌هایش از اجرای این برنامه اظهار کرد: اجرا در این برنامه را قبول کردم به امید اینکه شاید کار فرهنگی کوچکی در زمینه حجاب کرده باشم. همواره امیدوارم دختران سرزمین من پاسخ پرسش‌هایشان را بگیرند و محجبه شوند و دعای خیر مادرها پشت سرمان باشد. به راستی نیت تمام بچه‌های گروه و عزیزانی که به برنامه می‌آیند این است که شاید بتوانند نظر یک نفر را نسبت به حجاب تغییر دهند.

مجری شبکه دو بیوگرافی سارا صفالو بیوگرافی ثمین صفالو اسامی مجریان تلویزیون از لاک جیغ تا خدا

تولید برنامه «دورهمی» با موضوع مسائل زنان

وی با بیان اینکه انشالله حضرت زهرا (س) گوشه چشمی به برنامه داشته باشد، در پایان درباره کارهای تازه‌اش توضیح داد: بعد از این برنامه همکاری دیگری با هاشم تفکری تهیه‌کننده خواهم داشت. نام برنامه تازه‌مان که برای شبکه افق تولید می‌شود، «دورهمی» نام دارد. این برنامه به موضوعات مختلف اجتماعی، دینی و فرهنگی زنان می‌پردازد و در هر قسمت موافقان و مخالفان در حضور یک کارشناس با هم بحث و تبادل نظر می‌کنند.

برنامه «از لاک جیغ تا خدا» به تهیه‌کنندگی هاشم تفکری بافقی در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۶:۱۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

ثمین صفالو خواهر مرحوم سارا صفالو است.

زنده یاد سارا صفالو متولد سال ۱۳۶۲ تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی بود. از وی نمایشنامه های مختلفی نظیر «نقشه خوانان»، «برخورد نزدیک از نوع آخر»، «روز هشتم» و «آدم آدم است» چاپ و منتشر شده است. «نقشه خوانان» به کارگردانی لیلا برخورداری در تالار مولوی اجرا شد.
همچنین آخرین اثر او از مجموعه مادران انتشارات روایت فتح و در مورد مادر گرامی شهید داود سالاری نیز در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب عرضه شد.
وی که از خردادماه سال ۱۳۹۰ در شبکه مستند در واحد روابط عمومی مشغول به کار بود، متاسفانه پس از اذان صبح پنجشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۴ در بیمارستان طالقانی تهران دار فانی را وداع گفت و در آخرین روز از ماه مبارک رمضان در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

از لاکِ جیغ تا خدا عنوان برنامه‌ای مستند و گفتگو محور، با محوریت سبک زندگی محصول گروه خانواده و فرهنگ به تهیه‌کنندگی هاشم تفکری بافقی است که از بهمن ماه ۱۳۹۳ از شبکه دو سیما به نمایش درآمد. این برنامه تلاش دارد روایتی متفاوت از زندگی زنان محجبه به تصویر بکشد.

ابتدا دو قسمت پایلوت (مقدماتی) این مستند در شبکه قرآن ساخته شد. مدیران شبکه مذکور اغراق به گناه را مشکل این مجموعه برمی‌شمردند. با پیگیری مدیر گروه مستند شبکه دو، در نهایت کار برای این شبکه به انجام رسید.

این برنامه، با افرادی که به تازگی پوشش چادر را انتخاب کرده‌اند، گفتگو می‌کند. این مستند تلویزیونی به سراغ ۲۲ زن ایرانی رفته که به باور تهیه‌کننده، در گذشته حجاب مناسبی نداشته و هر کدام به دلیل اتفاقاتی در زندگی‌شان، محجبه شده‌اند.

این برنامه در طی مدت نمایش، جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۵۰ از شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

این برنامه در ماه رمضان ۱۳۹۴ هر شب از شبکه دو سیما نمایش داده می شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. محمد می گوید

    سلام چجوری میشه یه خانم مثل همین مهمانان برنامه برای ازدواج نصیب خودم کنم؟

  2. محمد می گوید

    یعنی هرموقع این برنامه رو میبینم از پوشش مهمانان برنامه خوشحال میشم و فکر میکنم که انگار یک عمر هست که اینها باحجاب هستند و از بهشت اومدن رویه زمین .
    زنده باشن همشون و همه دختران و زنان چادری و محجبه ایران اسلامی .

    ایکاش میشد با یه دختر خانم مثل همین خانومهای متحول شده برنامه ازلاک جیغ تا خدا برای ازدواج اشنا میشدم و خوشبختش میکردم . من ۳۵ سالمه و ساکنه تهران .
    به امید خوشبختی برای همه جوانها .