چرا زن ها کار نکنند بهتر است؟

3

مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: انسان وقتی دعا می‌خواند، قرآن و نماز می‌خواند، در حقیقت به روح خود تزریق می‌کند و روح در موقع احتیاج با شما صحبت می‌کند، حتی در همین عالم دنیا. علم، شما را حفظ می‌کند. اول شما به او یاد می‌دهید، بعد علم شما را حفظ می‌کند. دعاها شما را حفظ می‌کند: «العِلمُ بَحرُسُکَ و أنتَ تَحرُسُ المالَ»(۱)؛ علم شما را حفظ می کند و تعلیم می‌دهد، ولی مال را باید حفظ کنیم.

هنر مال در دنیا این است که شما باید آن را حفظ کنید. خواب راحت ندارید. به نظر من صلاح نیست پولدار شوید، بخصوص خانم‌ها، چون معمولا کفیل دارند، در خانه پدر، پدرشان کفیل است و در خانه شوهر، شوهر.

بعضی گمان می‌کنند این امر تحقیر زن است، ولی نمی‌دانند که زن گل و ریحان است. خداوند نخواسته است آنها زحمت بکشند و زیر بار زحمت له شوند. اگر می‌بینید پسرها نان خور پدر هستند این از یگانگی است. خداوند یگانگی را دوست دارد.

۱-علی(ع)، نهج‌البلاغه، حکمت ۱۴۷.
کتاب طوبی محبت – ص ۱۲۰
مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. ایرانی می گوید

    این چرت و پرتا چیه که مینویسید!

  2. دکتر می گوید

    مراقب حرف زدنت باش. حق نداری توهین کنی.
    ایشون توصیه ای کردن که حرفشون کاملا هم منطقیه.
    اگه تو خوشت نمیاد حق نداری بی ادبی کنی

  3. سیمین می گوید

    حالبه تو خونه تا حدی که از پا دربیاد مفت کار کنه نشانه شایستگیشه و به نفعشه فقط وقتی درآمد براش داشته باشه کار باعث له شدنشه. بعدم میگن این زنها رو نمیفهمیم معلوم نیست زنها چی میخوان وفلان و……. خودشون معلوم نیست چی میگن. برو آقا اینطوری آدمو نمیشه خر کرد. این جور آدمها دردشون چیز دیگه ایه .