ادوارد اسنودن: دعوای پلیس آمریکا و “اپل” عوام فریبی است

0

اسنودن، افشاگر آمریکایی مدعی است پلیس فدرال آمریکا می‌تواند بدون همکاری “اپل” قفل آیفون مجرم واقعه تروریستی سن‌برناردیو را بشکند. او معتقد است اف‌بی‌آی از فشار به “اپل” در پی مقاصد دیگری است.

ادوارد اسنودن، پیمان‌کار پیشین “آژانس امنیت ملی آمریکا”، مدعی شد که پلیس فدرال آمریکا برای کدگشایی از آیفون یکی از مجرمان تروریستی واقعه‌ی سن‌برناردیو، نیازی به همکاری کمپانی “اپل” ندارد.

دعوای حقوقی میان پلیس فدرال آمریکا و کمپانی اپل بالا گرفته است. پلیس فدرال آمریکا، شرکت “اپل” را تحت فشار قرار داده تا قفل آیفون رضوان فاروق، مجرم اصلی در واقعه‌ی تروریستی سن‌برناردیو را بشکند و با طراحی نرم‌افزاری این امکان را فراهم کند که اف‌بی‌آی به داده‌های این آیفون دسترسی پیدا کند.

“اپل” دربرابر این خواسته مقاومت می‌کند و طراحی چنین نرم‌افزاری را “نقض حریم خصوصی کاربر” می‌داند و می‌گوید این امر امنیت کاربران را کاهش خواهد داد.

ادوارد اسنودن در سخنان تازه‌ی خود تاکید کرد که ادعای اف‌بی‌آی که بدون همکاری “اپل” نمی‌تواند قفل تلفن را بشکند، “مزخرفی بیش نیست.”

اسنودن گفت:« تمام کاری که لازم است اف‌بی‌آی انجام دهد، کپی کردن “ان‌ای‌‌ان‌دی” یا همان دروازه‌ی نقیض Nor gate) ) فلش مموری این آیفون است. پلیس فدرال می‌تواند رمزعبور را با روش “بروت‌فورس” با اتصال آیفون به یک کامپیوتر پیدا کند و چیپ اصلی آیفون را رمزگشایی کند.»

این افشاگر اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که “اف‌بی‌آی” از فشار آوردن به “اپل” مقاصد دیگری دارد و دنبال هدف‌های طولانی‌مدت دیگری است.

اسنودن با تاکید بر این‌که کل این دعوا یک “عوام‌فریبی” بیش نیست، تاکید کرد که “اف‌بی‌آی” به دنبال این است که افکارعمومی جامعه را برای امنیت کمتر دستگاه‌های ارتباطی‌شان و “حق” دسترسی نهاد امنیتی به اطلاعات کاربران، آماده کند.

اسنودن از ایستادگی “اپل” دربرابر خواسته‌ی اف‌بی‌آی حمایت کرد و نگرانی “اپل” از به‌خطرافتادن امنیت کاربران را “منطقی” توصیف کرد.

تاکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مهم فن‌آوری و اینترنتی از جمله فیس‌بوک، یاهو، مایکروسافت و توئیتر از موضع “اپل” در این نزاع دفاع و اعلام پشتیبانی کردند و خواسته‌ی پلیس فدرال آمریکا را “نگران‌کننده” دانستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ