نخستین پیوند رحم در آمریکا شکست خورد

0

زشکان می‌گویند نخستین پیوند رحم در آمریکا در اواخر ماه فوریه در کلینیک کلیولند انجام شد، شکست خورده است، اما حال بیمار خوب است. 

به گزارش نیویورک تایمز این زن ۲۶ ساله که رحم پیوندی دریافت کرده بود، و فقط نام کوچکش لیندسی اعلام شده بود، دچار عارضه حاد شد و اندام پیوندی از بدنش خارج شد.. 

به گفته سخنگوی کلینیک کلیولند حال این بیمار خوب است. پژوهشگران اکنون در حال بررسی این اندام هستند تا معلوم شود که اشکال کار در کجا بوده است. 

کلینیک کلیولند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با کمال تاسف اعلام می‌کنیم که بیمار ما، لیندسی، اخیرا دچار عارضه‌ای ناگهانی شد که به خارج کردن رحم پیوندی‌اش انجامید. در حال حاضر، شرایط منجر به این عارضه تحت بازبینی قرار دارد و اطلاعات بیشتر به محض دسترسی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.» 

لیندسی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:«من در این لحظه فقط می‌خواهم سپاسگزاریم را از همه پزشکانم اعلام کنم. آنان با سرعت زیاد عمل کردند تا سلامت و ایمنی من را حفظ کنند. متاسفانه به علت عوارض، من رحم پیوندی‌ام را از دست دادم. اما حلم خوب است و از دعاهای شما متشکرم.» 

برای زنانی که بدون رحم متولد شده‌اند یا رحمشان آسیب دیده یا از بدنشان خارج شده است، پیوند زدن رحم سالم به دست آمده از اهداکننده مرده یا زنده امکان بارداری و زایمان را فراهم می‌آٔورد.

منبع: همشهری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ