توقف تولید تلویزیون ۳D توسط سامسونگ و فیلیپس

0

در حالی که اکران فیلم‌های سه‌بعدی روی پرده‌ی سینماها به موضوع مرسومی تبدیل شده، به نظر می‌رسد فناوری سه‌بعدی دیگر در بین کاربران خانگی جایی ندارد. کمی قبل کمپانی فیلیپس و حالا سامسونگ به طور رسمی اعلام کرده‌اند که تلویزیون‌های سال ۲۰۱۶ آنها به فناوری سه‌بعدی مجهز نخواهند شد.

قیمت تلویزیون سامسونگ تلویزیون سه یعدی بهترین تلویزیون SUHD

تماشای تصاویر و ویدیوهای سه‌بعدی همواره جذاب بوده است. اما به نظر می‌رسد کمپانی‌های تولید کننده‌ی تلویزیون‌های سه‌بعدی به دلایل مختلف دیگر تمایلی به این نوع از تلویزیون‌ها ندارند. سامسونگ، عدم تمایل خریداران و کمبود محتوای سه‌بعدی لازم را از جمله دلایل توقف تولید تلویزیون‌های سه بعدی توسط این کمپانی می‌داند. نکته جالب اینجاست که فرمت جدید Ultra HD Blueray که برای پخش ویدیوهای ۴K مورد استفاده قرار می‌گیرد، از فناوری سه‌بعدی پشتیبانی نمی‌کند.

سامسونگ قصد دارد به جای تلویزیون‌های سه‌بعدی روی کیفیت تصویر تلویزیون‌های SUHD تمرکز کند. این تلویزیون‌ها روی نمایش رنگ‌‌های بیشتر و محدوده‌ی داینامیک بالاتر متمرکز هستند.

قیمت تلویزیون سامسونگ تلویزیون سه یعدی بهترین تلویزیون SUHD

اما ال‌جی به عنوان رقیب سامسونگ همچنان تلویزیون‌های سه‌بعدی را در سبد محصولات خود جای داده است، گرچه برخی از گزارش‌های غیر رسمی اعلام کرده‌اند تعداد مدل‌های جدید این کمپانی که از فناوری سه‌بعدی پشتیبانی خواهند کرد به نصف کاهش می‌یابد. سونی نیز تنها در مدل‌های پرچمدار ۵۵ و ۷۵ اینچی از فناوری سه‌بعدی استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد تنها پاناسونیک است که همچنان از فناوری سه‌بعدی روی تلویزیون‌های خود بهره می‌برد و اگر شما نیز به تلویزیون‌های سه‌بعدی علاقه دارید، باید یکی از مدل‌های این کمپانی را خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ