سبزه انداختن عید نوروز با سمانه پاکدل + عکس

0

سمانه پاکدل بسیار آرام و متین است و خصوصیات اخلاقی خاصی دارد که هم‌صحبت‌شدن با او به شما نیز آرامش می‌دهد. او را برای سبزه‌انداختن دعوت کردیم و این درحالی بود که او تا به حال این کار را نکرده بود ولی در نهایت استارتی شد برای اینکه این کار را تجربه کند. همیشه مادرش این کار را برای او و اعضای خانواده انجام داده بود و به جای آن سمانه پاکدل تا دلتان بخواهد سبزه گره زده بود! با او و حس و حال عجیبی که در ایام عید دارد همراه شدیم.

حس و حال عجیب نوروز

حس خیلی خوبی نسبت به عید نوروز دارم. کلا از خانه ‌تکانی پیش از عید گرفته که حال و هوای آدم را کاملا عوض می‌کند، تا خریدهای قبل از عید که کلا با خریدهای دیگر مواقع سال فرق دارد، همه روی روحیه آدم تاثیر مثبت دارند. صله‌رحم و دید و بازدید از اقوام با اینکه شاید در طول سال هم اتفاق بیفتد ولی در ایام عید شور و هیجان دیگری دارد. سفرهای نوروزی معمولا حس متفاوتی دارد و من شخصا عاشق طبیعت هستم و در ایام عید حس می‌کنم حتی حال طبیعت و هوا هم خوب است. همه از یک ماه قبل در تکاپو و هیجان هستیم.

هفت سین بازیگران عکس جدید بازیگران بیوگرافی سمانه پاکدل اینستاگرام سمانه پاکدل

دورهمی‌های خانوادگی

خواهر و برادرم که ازدواج کرده‌اند همیشه روز اول عید به خانه ما می‌آیند و دور هم هستیم و معمولا سبزی‌پلو و ماهی و سبزی‌کوکو دستپخت مادرم همیشه برقرار است. خانه خاله‌ام که از مادرم بزرگتر و هنوز مجرد است و خانه پدربزرگ‌مان را هنوز حفظ کرده، جایی است که باید بعد از این دورهمی به آنجا برویم و طبق رسمی که داریم همه اعضای خانواده آنجا جمع می‌شویم و خاله‌ها، دایی‌ها و فرزندان‌شان را آنجا می‌بینیم و این دید و بازدید و رفت‌ و آمدها ادامه دارد و هفته اول معمولا به این رفت‌وآمدها طی می‌شود و هفته دوم اگر فرصتی باشد به سفر می‌رویم.

سبزه گره‌زدن‌های من

در سیزده‌‌بدر مهم‌ترین کار من سبزه گره‌زدن است. (باخنده) و همه دوستانم را به یاد می‌آورم و جالب است بدانید که برای یکی از دوستانم که سبزه گره زده بودم، خوشبختانه ازدواج کرد. برای خودم هم زیاد گره زده‌ام ولی شاید از ته‌دل نبوده. (باخنده) من ازدواج و تشکیل خانواده را همیشه دوست داشتم ولی رفته‌رفته با بالارفتن سن، ازدواج سخت‌تر می‌شود و قدیمی‌ها کاملا در این رابطه درست گفته‌اند.

این سخت‌تر شدن به این دلیل است که شما با بزرگ‌شدن، نوع نگاه‌تان نیز تغییر می‌کند و دیگر برای‌تان فقط ارزش‌های مادی، ارزش‌های معنوی، ارزش‌های خانوادگی، ارزش‌های تحصیلی و… مهم نیست بلکه همه اینها در قالب یک پکیج مهم می‌شود؛ به همین دلیل ازدواج سخت می‌شود. سبزه گره‌زدن خیلی کار جالب و فانتزی است.

عیدی‌های ویژه مادرم

مادرم برای همه بچه‌ها و نوه‌ها که برادرزاده و خواهرزاده‌هایم هستند، لای قرآن عیدی می‌گذارد و خوشبختانه من چون هنوز مجرد هستم و در خانه پدرومادرم زندگی می‌کنم، هنوز هم همه به من عیدی می‌دهند و البته من‌ هم به دوتا خواهرزاده و تک برادرزاده‌ام عیدی می‌دهم و البته پدر و مادرم ولی قطعا عیدی گرفتن بهتر است. (باخنده) تمام عیدی‌های مادرم را نگه می‌دارم چون برایم برکت دارد.

هفت سین بازیگران عکس جدید بازیگران بیوگرافی سمانه پاکدل اینستاگرام سمانه پاکدل

آرامش برای همه ایران

من به ایران یک تعصب خاص دارم و مردم برایم بسیار ارزشمند هستند. متاسفانه در سال‌های اخیر اخم‌های مردم بیشتر از خنده‌هایشان شده است و امیدوارم که امسال واقعا در این آلودگی هوا، وضعیت نامناسب اقتصادی و تورم که گریبانگیر همه ما شده است، به یک آرامش درونی برسیم .

اتفاق ویژه در سال جدید

فکر می‌کنم سال ۹۵ سال خوبی است. البته من هرسال این حس را دارم ولی امسال این حس قوی‌تر است و فکر می‌کنم یک اتفاق ویژه و فوق‌العاده را در پیش دارم. امیدوارم که امسال حال مردم خوب باشد. آرزوی قلبی و درونی‌ام این است که لبخند روی لب مردم باشد. شرایط سخت برای همه وجود دارد ولی معتقد هستم که سختی‌ها سپری می‌شود و خدا به همه ما نگاه می‌کند و قطعا هیچ چیزی بی‌حکمت نیست. امیدوارم که آقای روحانی و دولت هم بودجه‌های بخش‌های هنری را بیشتر کنند تا این رکودی که در کارها ایجاد شده برطرف شود. سلامتی و رسیدن به آرامش را برای همه مردم آرزو دارم.

منبع : مجله زندگی ایده آل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ