ورزشکار آمریکایی پای حجابش ایستاد +عکس

0

مسئولان برگزاری بازی‌های شمشیربازی در آستین تگزاس، از ابتهاج محمد، شمشیرباز مسلمان آمریکایی خواستند تا به هنگام گرفتن عکس شناسایی حجاب خود را بردارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت Inside the games، یکی از والنتیرهای SXSW (سازمان مسئول برگزاری بازی‌های شمشیربازی تگزاس)، از ابتهاج محمد خواستند تا حجاب خود را بردارد.

واقعیت زندگی در آمریکا دموکراسی حجاب در آمریکا بیوگرافی ابتهاج محمد اخبار آمریکا آزادی بیان

ابتهاج محمد، اولین ورزشکار زن مسلمانی است که از سوی آمریکا با حجاب در بازی‌های المپیک حاضر می‌شود. او ۳۰ سال دارد و در بازی‌های قهرمانی جهان شمشیربازی در کازان ۲۰۱۴ مدال طلای شمشیربازی اسلحه سابر را کسب کرد.

محمد درباره این اتفاق گفت: برای گرفتن عکس ID کارت از من خواسته شد تا حجابم را بردارم. نمی‌توانم چنین کاری را انجام دهم. اینکه کسی از من بخواهد که حجابم را بردارم، برایم غیرعادی نیست. امیدوارم این روند تغییر کند. در نهایت به ابتهاج اجازه داده شد تا با حجاب به میدان مبارزه برود.

SXSW 2016 بعد از این اتفاق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این قانون ما نیست که شخصی برای گرفتن عکس ID کارت حجاب یا سربند مذهبی خود را بردارد. یکی از والنتیرهای بازی‌ها، چنین درخواستی را کرده و این فرد از دور مسابقات خارج شده است. از این اتفاق شرمنده هستیم و از ابتهاج عذرخواهی هم کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ