بازیگران سریال قرعه + زمان پخش ،عکس و خلاصه داستان

0

سریال تلویزیونی «قرعه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمود اتحادی برای ایام نوروز ۹۵ شبکه سه سیما آماده و پخش شد.

ساعت پخش و تکرار

این مجموعه از چهارم اردیبهشت هر روز ساعت ۱۸ از آی‌فیلم فارسی پخش و در ساعت‌های ۲ و ۱۰ روز بعد بازپخش می‌شود.

محمود اتحادی کیست عکس سریال قرعه سریال نوروز سریال شبکه سه زمان پخش سریال نوروز زمان پخش سریال قرعه بازیگران سریال قرعه

بازیگران سریال قرعه

حمیدرضا آذرنگ بازیگر نقش نصرت بالایی، فریبا متخصص بازیگر نقش نصرت ، هدایت هاشمی، مریم سعادت، مهران رجبی، نسرین نصرتی بازیگر نقش فریبا، سحر ولدبیگی بازیگر نقش همسر عادل، پرستو گلستانی، غلامرضا نیکخواه ،میثاق جمشیدی، اشکان اشتیاق، امیر کربلایی زاده بازیگر نقش عادل ،آرش نوذری، هاشم روحانی ، داریوش سلیمی ،فروغ قجابگلی ،مصطفی ساسانی، سارا همتی، نازنین کریمی، صبا محمدی، فرانک تمنایی و محمدرضا علیمردانی بازیگر نقش نقش باجناق عادل از جمله بازیگران این سریال هستند.

خانواده نصرت:

  • حمیدرضا آذرنگ… نصرت والایی
  • هدایت هاشمی… عوض، پدر نصرت
  • فریبا متخصص… همسر نصرت
  • فرانک تمنایی… فهیمه
  • مصطفی ساسانی… داوود
  • پارسیا شکوری فر… امیرعلی

خانواده فتحی:

  • غلامرضا نیکخواه… فتحی
  • فروغ قجابگلی… سوری
  • اشکان اشتیاق… جمشید
  • سارا همتی… پرستو

خانواده جهانگیر:

  • محمدرضا علیمردانی… جهانگیر
  • نسرین نصرتی… فریبا
  • امیر کربلایی زاده… عادل
  • سحر ولدبیگی… مرجان
  • صفا آقاجانی… قمر خانم
  • ملیکا پارسا… دختر جهانگیر

خانواده آذر:

  • پرستو گلستانی… آذر
  • میثاق جمشیدی… شاهین

خانواده رضا:

  • علی صالحی… رضا
  • نازنین کریمی… زهره
  • ساحل بکرانی… نوزاد
  • صبا محمدی… هانیه

اهالی محله:

  • داریوش سلیمی… عباس
  • شهربانو موسوی… زینت خانم
  • آرش نوذری
  • مهتاب حسینی
  • سارا عابدی

بازیگران مهمان:

  • شهین تسلیمی
  • هومن برق نورد

خلاصه داستان

داستان سریال تلویزیونی «قرعه» که به سفارش امور نمایش سیما برای نوروز تولید می‌شود، درباره قرعه‌کشی میان چند خانواده تهرانی است که با نزدیک شدن به ایام نوروز به مشکلاتی بر می‌خورند. فیلمنامه این سریال را محمد تنابنده نوشته و بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت‌ هاشمی، نسرین نصرتی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، غلامرضا نیکخواه، علی صالحی، فروغ قجابگلی، میثاق جمشیدی، اشکان اشتیاق، امیر کربلایی‌زاده، مصطفی ساسانی، سارا همتی، نازنین کریمی، صبا محمدی، فرانک تمنایی و محمدرضا علیمردانی به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل سریال قرعه

کارگردان: برزو نیک نژاد، دستیار اول کارگردان: حامد مختاری، دستیار دوم کارگردان: حمیدرضا بیدگل، مدیر برنامه‌ریزی: احسان سجادی حسینی، دستیار برنامه‌ریز: مینا نیکو، منشی صحنه: علیرضا فرحزادی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: شهاب احمدلو و رضا امینیان، مشاور رسانه ایی:مجتبی احمدی، مدیر تصویربرداری: محمد ناصری، تصویربردار: فردین ناصری، دستیار پرونده: محمد بختیاری، سامان ابراهیم زعفری، مجید گودرزی، میلاد کریمی، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، دستیاران صحنه و لباس: وحید جعفری، عباس مجری، مهدی سلیمی، سامره جوانمرد، سارا طاهر، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، دستیاران: سیامک احمدی، سایه غلامی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، دستیاران: محمدرضا حسینی، علیرضا متقی، مدیر تدارکات: محمد اسماعیل کلبی آبادی، دستیاران: جواد باقری، نیما فکوری، احسان جهان دیده، بهنام حسینی، عطا براتی، سعید عابدینی نیا، مسعود سلگی، بهروز فرزانه، منصور زاویه، پیمان ثابتی، محمد فلاح، جعفر رحیمی و…

طنز موقعیت

محمود اتحادی، تهیه‌کننده سریال قرعه‌ درباره روند تولید این سریال گفت: این سریال به سفارش مرکز امور نمایش سیما برای نوروز تولید می‌شود که تا به امروز ۳۰ درصد از کار تصویربرداری شده و گروه در دیباجی شمالی مشغول ضبط هستند. همه لوکیشن‌ها در تهران است و به احتمال زیاد تصویربرداری در ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت.

وی درباره انتخاب نیک‌نژاد برای کارگردانی این سریال توضیح داد: در گذشته همکاری خوبی با یکدیگر در پروژه‌های مختلف داشتیم و من به توانمندی‌های برزو نیک‌نژاد ایمان داشتم. او از آن دسته کارگردانانی است که به کارش اشراف دارد و قبلا هم سریال‌هایی با محوریت خانواده کارگردانی کرده و نتیجه کارش هم خوب بوده است. البته او درگیر ساخت فیلم سینمایی «زاپاس» برای شرکت در جشنواره فیلم فجر بود و خوشبختانه توانستیم بعد از اتمام این کار، کارگردانی سریال قرعه را به او بسپاریم. سریال تلویزیونی قرعه با مضمون خانواده و با رویکرد طنز موقعیت است.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب بازیگران تئاتری برای بازی در این سریال عنوان کرد: آقای نیک‌نژاد کار دوستان را در تئاتر دیده بود. به نظرم ما استعدادهای خوبی در تئاتر داریم که می‌توانند به جمع بازیگران سینما و تلویزیون بپیوندند. ضمن این‌که علاقه مند بودیم یک کار متفاوت و در فضای طنز بسازیم. امیدوارم سریال هنگام پخش مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

محمود اتحادی کیست عکس سریال قرعه سریال نوروز سریال شبکه سه زمان پخش سریال نوروز زمان پخش سریال قرعه بازیگران سریال قرعه

صیانت از خانواده

برزو نیک‌نژاد، کارگردان سریال با اشاره به این که قرعه کاملا یک اثر خانوادگی و با موضوع صیانت خانواده است، افزود: وقتی من طرح فیلمنامه قرعه را خواندم، متوجه شدم غیر از این‌که به موضوع خانواده توجه زیادی دارد، بلکه به فرمی از زندگی ایرانی می‌پردازد که این روزها کمرنگ شده است. در گذشته در خانه‌ها باز بود و همسایه از دل همسایه خبر داشت و اگر به مشکلی برخورد می‌کردند، حتما به یکدیگر کمک می‌کردند. این کارگردان ادامه داد: قصه سریال قرعه هم در محلات تهران اتفاق می‌افتد. راستش موضوع فیلمنامه مرا برای کارگردانی قلقلک داد. البته زمان ما برای تولید کم است، اما از آنجا که قصه را دوست داشتم با حضور گروه همدل و حرفه‌ای این کار را پذیرفتم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این سریال‌ همچون کارهای قبلی‌تان طنازی را خواهیم دید، گفت: بله، حتما این‌طور خواهد بود، چون زندگی سرشار از لحظات شیرین و تلخ است و همه به امید روزهای شاد، تلخی‌ها را پشت سر می‌گذارند. سعی می‌کنم این سریال هم برای مخاطبان طناز و شیرین باشد، چون یک گروه همدل و حرفه‌ای کار را جلو می‌برند.

بستر مناسب برای ارتباط با بیننده

حمیدرضا آذرنگ، بازیگر سریال تلویزیونی قرعه با اشاره به نقشش در این اثر گفت: من در این سریال نقش نصرت بالایی را بازی می‌کنم و نقش همسرم را فریبا متخصص به عهده دارد که نام او هم نصرت است و همین به طنازی زندگی آنها اضافه کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به گزیده کاری‌اش در تلویزیون، این سریال چه ویژگی‌هایی داشت که او برای بازی پذیرفت، توضیح داد: این سریال به اتفاقاتی می‌پردازد که به‌دلیل مشکلات اقتصادی میان خانواده‌ها رایج است و همین به نظرم بستر خوبی برای ارتباط با مخاطب است. قصه را دوست دارم و ضمن این‌که برزو نیک‌نژاد سکان کار را در دست دارد که در گذشته با او در سریال‌های سیروس مقدم همکار بودم. خوشبختانه تعامل خوبی میان بازیگران و کارگردان وجود دارد و من هم هر جا از کار که پیشنهادی دارم، حتماً آن را مطرح می‌کنم.

این بازیگر درباره تجربه همکاری با بازیگران تئاتر که برخی آنها همدوره‌ای‌هایش هستند، گفت: مسلما تجربه یک کار مشترک، باعث آشنایی و کشف یکدیگر می‌شود. متاسفانه برای ساخت‌ سریال‌های مناسبتی هر سال مشکل زمان وجود دارد و همین باعث می‌شود تا زمان پیش تولید هم کم باشد و در زمان اندک کار را باید برای پخش رساند و همین به کار لطمه وارد می‌کند؛ اما همه افراد گروه سریال قرعه با جان و دل کار می کنند تا سریال مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

نقش‌هایم را با صداقت بازی می‌کنم

نسرین نصرتی، بازیگر سریال قرعه درباره نقشش به گفت: ما تا به امروز دو قسمت از سریال را تصویربرداری کردیم و من هم نقش فریبا، یک مادر را بازی می‌کنم که چند بچه دارم. بازی کردن با بچه‌ها در کنار سختی‌هایش، اما شیرین و لذتبخش است. وقتی فیلمنامه را خواندم، قصه را دوست داشتم و از طرف دیگر قرار بود با یک گروه حرفه‌ای کار کنم، در مجموع قصه رئال است و مخاطب با داستان همذات‌پنداری خواهد کرد. وی با اشاره به این که شخصا علاقه‌مند طنز موقعیت است، توضیح داد: من طنز موقعیت را خیلی دوست دارم. البته ادعا ندارم که تجربه بازی در کارهای طنز را دارم، اما تلاش می‌کنم همیشه با صداقت بازی کنم. سریال قرعه هم نگاهی متفاوت به معضلات اجتماعی دارد و برزو نیک‌نژاد هم تلاش دارد تا طنز این اثر نمایشی برای مردم شیرین باشد.

منبع: جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ