احمدرضا گرشاسبی ،کارگردان سینما به GEM TV پیوست؟

0
سریال پیوستن کارگردانان و بازیگران ایرانی به شبکه ماهواره‌ای «جِم» همچنان ادامه دارد.

«سینما ژورنال» با انتشار این خبر افزوده است: بعد از مهاجرت کارگردانانی چون سعید ابراهیمی‌فر، مهدی مظلومی و محمدتقی راوندی و بازیگرانی چون رابعه اسکویی، صدف طاهریان، چکامه چمن‌ماه و بهارک صالح‌نیا، حالا شنیده‌های سینماژورنال از مهاجرت کارگردانی به نام «احمدرضا گرشاسبی» به ترکیه حکایت دارد.

شبکه جم جم تی وی بیوگرافی احمدرضا گرشاسبی gem tv

گرشاسبی فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه هنر، از جمله کارگردانان متعهد سینمای ایران در دهه ۶۰ بود. وی از اواسط دهه ۶۰ در سینمای ایران به عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت خود را آغاز کرد. «شرایط عینی»، نخستین فیلم گرشاسبی که نویسندگی و کارگردانی آن را خودش برعهده داشت، اولین محصول سینمای ایران بود که با نقد رفتارهای گروهک منافقین ساخته شد.

«اُ. منفی»، «بانی چاو»، «دره هزار فانوس» و «دریا برای تو» دیگر آثاری بودند که گرشاسبی تا اواسط دهه ۷۰ ساخت و از این زمان تا یک دهه و نیم بعد فیلم دیگری نساخت.

آخرین ساخته سینمایی گرشاسبی «اینجا شهر دیگریست» نام داشت که با مضمون اتفاقات مقارن ضربت خوردن علی(ع) سال ۹۰ با حمایت فارابی ساخته شد. این پروژه پرهزینه به لحاظ تولید، سال ۹۳ در سینماها اکران شد و کل عایدی آن پس از سه هفته نمایش بیشتر از دو میلیون و نیم نبود.

حالا این کارگردان ۵۸ ساله این فیلم به ترکیه رفته و مشغول بررسی اوضاع و کار بر روی چند فیلمنامه است بلکه بتواند یکی از آنها را برای شبکه جِم کارگردانی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ