رقص تانگوی باراک اوباما بعد از تحقیر شدن در کوبا + عکس

1
اوباما و همسرش در حالی در آرژانتین به شادمانی و لذت بردن از سفرهای اخیرشان مشغولند که بسیاری از مناطق جهان با بحران تروریسم و جنگ داخلی دست به گریبانند. بحران‌هایی که به باور بسیاری از تحلیلگران، سیاست‌های نادرست اوباما در تشدید آنها نقش مؤثری ایفا کرده‌است. مردم یمن، سوریه و عراق هر روز شاهد شهادت نزدیکترین اعضای خانواده‌هایشان هستند و ظاهراً دولت‌های غربی و سازمان ملل برای حل مشکلات آن‌ها طرح و برنامه مدونی ندارند. آن‌هایی هم که از کشور‌هایشان به هزاران امید خارج می‌شوند، یا در آب‌های مدیترانه غرق می‌شوند یا در منجلاب بحران آوارگان در اروپا فرو می‌روند.
همسر باراک اوباما رقص رئیس جمهور رقص باراک اوباما رقص آمریکایی آموزش رقص تانگو
دامنه بحران تروریسم حتی به بروکسل — پایتخت بلژیک و قلب اروپا — نیز کشیده شده‌است.

رسانه ها تصاویری از حضور رئیس جمهور آمریکا در آرژانتین را منتشر کرده اند که این تصاویر حکایت های متفاوتی را مخابره می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه ها از ساعاتی قبل تصاویری را از رقص تانگوی «باراک اوباما» با یک رقاصه را در آرژانتین منتشر می کنند.

این وضعیت در حالی است که اعتراضات گسترده ای در واکنش به سفر رئیس جمهور آمریکا به آرژانتین از سوی مردم این کشور در جریان است.

راشاتودی در این رابطه می نویسد: مردم آرژانتین در اعتراض به سفررئیس جمهور امریکا  که با چهلمین سالگرد کودتای نظامی مورد حمایت واشنگتن در این کشور هم زمان شده است، تظاهرات کرده‌اند.

همسر باراک اوباما رقص رئیس جمهور رقص باراک اوباما رقص آمریکایی آموزش رقص تانگو

در این راهپیمایی، تظاهرات کنندگان متشکل از گروه‌های حقوق بشر و فعالان چپ گرا، مراتب خشم خود را از حمایت واشنگتن از کودتای سال ۱۹۷۶به نمایش گذاشتند.

آلجاندرو بودارت، مدیر جنبش سوسیالیست کارگران گفت: «این راهپیمایی علیه اوباما و همچنین دولت آرژانتین که از وی با افتخار استقبال می کند، برگزار شده است.»

وی افزود چپ‌ها این راهپیمایی را علیه اوباما برپا کرده‌اند چون هم‌زمانی این سفر با چهلمین سالروز کودتایی که  امریکا از آن حمایت کرده، مانند زدن سیلی به صورت است.

امریکا از دیکتاتوری نظامی که از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ در آرژانتین حاکم بود، حمایت کرده است. حدود ۳۰ هزار نفر در سرکوب کودتای خونین علیه مخالفان چپ گرا و اعضای اتحادیه کارگری کشته شدند. تعداد زیادی ناپدید شدند و صدها کودک که مادرانشان بازداشت شده بودند، ربوده شدند.

اوباما دیروز چهارشنبه (۴ فرودین ) وعده داد تا اسناد نظامی و اطلاعاتی را درباره نقش واشنگتن در این دیکتاتوری نظامی فاش کند.

اوباما گفت: «امیدوارم این اقدام به بازسازی اعتماد از دست رفته میان دو کشور منجر شود.»

این در حالی است که فعالان بر این باورند که این اسناد قبل از انتشار به شدت دستکاری خواهد شد.

نورا کورتیناس، از جنبش مادران میدان پلازا دو مایو می‌گوید: «بعید می دانم در این اسناد چیزی باشد- آن‌ها همواره اسامی و بخش‌های مهم را نابود می کنند.»

همسر باراک اوباما رقص رئیس جمهور رقص باراک اوباما رقص آمریکایی آموزش رقص تانگو

اوباما و مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین قرار است امروز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان این کودتا شرکت کنند.

حضور وی در این برنامه خشم گروههای حقوق بشر را برانگیخته است؛ فعالان این اقدام را تحریک آمیز توصیف کرده و می گویند شرکت اوباما در این مراسم بر آلام تعداد زیادی از افرادی که هنوز به دنبال قربانیان گمشده خود هستند، می افزاید.

این در حالی است که قرار است عصر پنجشنبه در بوینس آیرس و سراسر کشور تظاهرات مشابهی برگزار شود .

منبع : مهر و باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. بهزاد نامخواه می گوید

    جالب بود