حمید فیروزی ،هکر ایرانی سد نیویورک کیست؟ + عکس

0
در حالی که روز گذشته، خبر از آن رسید که برخی هکرهای ایرانی در ماجرای حملات سایبری به نهادها و ارگان های در ایالات متحده و همچنین هک سیستم کنترل یک سد دست داشته اند، وزارت دادگستری ایالات متحده، نام هکر ایرانی متهم به هک سد Bowman در نیویورک را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»، این سد در ۳۰ مایلی شمال نیویورک و در حومه Rye Brook واقع شده و وظیفه اصلی آن، کنترل جریان آب در این منطقه است. در حالی که روز گذشته، اتهاماتی عیله هکرهای ایرانی برای دست داشتن در هک سیستم های کنترل این سد مطرح شده بود، امروز دادگاهی عالی در بخش جنوبی نیویورک یک ایرانی با نام «حمید فیروزی» ۳۴ ساله را در جریان این اقدام سایبری متهم کرده است. این دادگاه ادعا کرده که فیروزی از طریق دولت ایران اقدام کرده و برای یک شرکت رایانه ای مستقر در ایران کار می کند.. 

هکرهای معروف هکر ایرانی بیوگرافی حمید فیروزی اخبار آمریکا hamid firoozi hacker

بنا بر ادعاهای این دادگاه، حمید فیروزی در فاصله زمانی آگوست تا سپتامبر سال ۲۰۱۳ اقدام به اتخاذ دسترسی غیر مجاز به سیستم کنترل و فرمان این سد کرده که از طریق آن موفق به دریافت اطلاعات اساسی در مورد وضعیت و عملیات سد شده است. این اطلاعات شامل دمای آب، سطح آب و همچنین وضعیت دریچه سد بوده که مستقیم سطح آب را کنترل می کرده است.

هکرهای معروف هکر ایرانی بیوگرافی حمید فیروزی اخبار آمریکا hamid firoozi hacker

نکته جالب آنکه بر اساس کیفرخواست مطرح، هرچند دسترسی فیروزی به سیستم کنترل سد به وی اجازه می داده که به شکل Remote اقدام به کنترل و باز و بسته کردن دریچه سد کند، یک اتفاق مانع از این امر شده است. در تاریخی که وی به سیستم کنترل سد نفوذ کرده بوده، مکانیزم کنترل دریچه دستی و برای تعمیرات قطع شده بوده است!

همچنین کیفرخواست ادعا کرده است که هزینه های بازگشت کنترل سد برابر با ۳۰ هزار دلار بوده و در صورت اثبات دعاوی مطرح در کیفرخواست حمید فیروزی به ۱۵ سال حبس محکوم خواهد شد.

این در حالی است که این ادعاها علیه دولت ایران، تنها مربوط به شخص حمید فیروزی نیز نشده است و ایالات متحده ادعا می کند، هفت تن به شکل کلی در حملات سایبری به زیرساخت های این کشور دخیل بوده اند. به ادعای مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده، این هفت نفر برای دو شرکت ایرانی با نام های ITSecTeam و MERSAD (مرصاد) کار می کنند.

این مقامات مدعی شده اند که حمید فیروزی به همراه احمد فتحی ۳۷ ساله، امین شکوهی ۲۵ ساله، صادق احمدزادگان ۲۳ ساله، امید غفاریان ۲۵ ساله، سینا کیسار ۲۵ ساله و نادر سعیدی ۲۶ ساله متهم به انجام حملات سایبری از نوع DDoS طی فاصله زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به نهادهای آمریکایی هستند.

هکرهای معروف هکر ایرانی بیوگرافی حمید فیروزی اخبار آمریکا hamid firoozi hacker

البته این برای نخستین بار نیست که مقامات آمریکایی، اتهاماتی علیه ایران و هکرهای ایرانی به این شکل دست و پا کرده و مطرح می کنند. چندی پیش نیز اتهامی مشابه علیه ایران برای هک گسترده اطلاعاتی در ایالات متحده عنوان شده بود.

hamid firoozi hacker

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ