قیمت هتل در مشهد /هتل های بی ستاره حریف پنج ستاره‌ای‌ها شدند

0

هزینه یک شب اقامت و اسکان در انواع هتل های مشهد : (با احتساب تخفیفات هتل ها)

زائران مشهد مقدس اسکان در خانه مسافر ها را به هتل ها ترجیح میدهند که این امر باعث شده است که ۳۰ تا ۴۰ درصد هتل های مشهد خالی بمانند.

هتل مشهد هتل کوثر مشهد هتل قصر طلایی قیمت هتل های مشهد قیمت هتل مجلل درویشی
هتل مدینه الرضا

محمد قانعی رییس اتحادیه هتل داران استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه هیچ گونه افزایش قیمت در نوروز امسال برای واحد های اقامتی وجود ندارد اظهار داشت: هتل ها با ارائه تخفیف های متنوع برای جذب مسافران تلاش کرده اند و میزان اشغال هتل ها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده و این در حالی است که در سالهای گذشته این میزان  ۱۰۰درصد بوده است .

وی ادامه داد:در حال حاضر برای رفاه حال مسافران قیمت هتل های مشهد ۳۰ درصد زیر قیمت هتل های کشور است و هتل داران برای هفته ی دوم تعطیلات به طور میانگین ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته اند و امیدواریم که در این هفته موج جدید مسافران بتواند ضرر وارد آمده به هتل داران را جبران کند.

هتل مشهد هتل کوثر مشهد هتل قصر طلایی قیمت هتل های مشهد قیمت هتل مجلل درویشی
هتل قصر طلایی

رییس اتحادیه هتل داران خراسان رضوی با اشاره به افزایش میزان بازرسی ها در ایام نوروز اظهار داشت: در این ایام سیستم های نظارتی ۲ تا ۳ برابر شده و در قالب ۲۰ تیم ۳نفره برای بازرسی واحد های اقامتی و به صورت دوره ای و سرزده سرکشی می کنند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز تخلف مردم میتوانند با شماره ۰۵۱۳-۲۲۱۳۳۳۴ تماس بگیرند و پس از ثبت شکایت خود, تیم بازرسی کمتر از ۱۵ دقیقه به محل میرسد و مورد را بررسی می کند.

خانه های مسافر زنگ خطر را برای هتل داران به صدا در آوردند.

رییس اتحادیه هتل داران با انتقاد از سازمان شهرداری مشهد گفت:با توجه به افزایش صدور مجوز برای خانه های مسافر نسبت به میزان تقاضا برای آن از طرف شهرداری باعث ایجاد معضلات جدی برای صنف ما شده است به نحوی که در سال ۹۵ میزان اشغال هتل ها کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد:در گذشته، برای اقشاری که توانایی اسکان در هتل را نداشتد در اطراف حرم منزل هایی در قالب خانه ی مسافر وجود داشت که طرح بسیار خوبی هم بود اما امروزه با گسترش فعالیت این واحد های اقامتی که فاقد استاندارد ها و مجوز های لازم هستند و فقط با پرداخت وجه به شهرداری مجوز تغییر کاربری گرفته اند، شاهد کاهش تمایل مسافران نسبت به اسکان در هتل ها هستیم.

هتل مشهد هتل کوثر مشهد هتل قصر طلایی قیمت هتل های مشهد قیمت هتل مجلل درویشی
هتل کوثر مشهد

وی ادامه داد:هزینه اسکان در این واحد های اقامتی مشابه و بعضا از هتل ها بیشتر هم هست اما این اندک تفاوت هایی که مشاهده میشود به دلیل نبود استاندارد های لازم از نظر امنیتی,اجتماعی و اقامتی بوده است و همین امر موجب آن می شود که ادر صورت بروز حادثه ,حتی بیمههم پاسخگو نخواهند بود و اتحادیه هتل داران بارها این مسئله را به شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گوشزد کرده است.

در جدول ذیل هزینه اسکان یک شب در انواع هتل های مشهد آورده شده است: (با احتساب تخفیفات هتل ها)

درجه

نام هتل

دو تخته

سه تخته

سوئیت برای چهارنفر

۲

هتل کوثر

۱۹۰,۰۰۰

۲۶۰,۰۰۰

۳۴۰,۰۰۰ (آپارتمان)

۳

هتل فرهنگ وهنر

۱۳۵,۰۰۰
(۸درصد)

۱۶۸,۰۰۰
(۱۰درصد)

۲۶۳,۰۰۰
(۱۲درصد)

۳

هتل رضویه

۲۳۵,۰۰۰

۳۴۵,۰۰۰

۶۱۵,۰۰۰

۳

هتل ایران زمین

۳۵۵,۰۰۰

۵۱۰,۰۰۰

۶۳۰,۰۰۰ (رویال)
(۱۴درصد)

۴

هتل الماس

۲۹۲,۰۰۰
(۲۸درصد)

۳۵۹,۰۰۰
(۲۸درصد)

۴۶۴,۰۰۰
(۲۹درصد)

۴

هتل بزرگ فردوس

۳۵۴,۰۰۰
(۱۶درصد)

۴۵۵,۰۰۰
(۱۷درصد)

۶۴۴,۸۰۰ (رویال)
(۱۷درصد)

۴

هتل توس

۳۶۸,۰۰۰
(۵درصد)

۴۷۷,۰۰۰
(۲درصد)

۸۱۶,۰۰۰
(۲درصد)

۵

هتل قصر
(بین المللی قصرالماس )

۴۱۶,۰۰۰
(۱۵درصد)

۵۰۵,۰۰۰
(۱۵درصد)

۸۱۶,۰۰۰
(۱۶درصد)

۵

هتل مجلل درویشی

۴۵۰,۰۰۰
(۷درصد)

۵۴۰,۰۰۰
(۸درصد)

۶۸۵,۰۰۰
(۸درصد)

۵

هتل قصر طلایی
(بین المللی مجلل قصر طلایی)

۴۶۶,۰۰۰
(۱۰درصد)

۵۶۹,۰۰۰

۹۱۶,۰۰۰
(۱۱درصد)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ