افزایش مسمومیت معتادان تریاکی در اراک!

0

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از افزایش موارد مسمومیت با سرب ناشی از خوردن تریاک در بین معتادان در یک ماه اخیر خبر داد.

دکتر سیدمحمد جمالیان روز یکشنبه گفت: در یک ماه اخیر ۱۸ مورد مسمومیت قطعی با سرب در معتادانی که تریاک خوراکی استفاده می کنند در این بیمارستان مشاهده شده که سه مورد آن مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.

او توضیح داد: در سنجش ازمایشگاهی تریاک های موجود در بازار مشخص شد که مقادیر زیادی سرب در آن ها وجود دارد و قاچاقچیان با مقاصد سودجویی و سنگین تر شدن تریاک این فلز را به آن می افزایند.

این متخصص سم شناسی توضیح داد: معتادان به تریاک خوراکی با بلعیدن مقادیری از این مخدر آلوده به سرب با مشکلات جدی از جمله دل دردهای شدید ، بروز کم خونی ، رسوب سرب در استخوان ها و دردهای شدید مفاصل، زخم و خارش در پوست و اندام ها مواجه می شوند و در برخی موارد عوارض عصبی و فلج از ناحیه مچ دست و پا نیز مشاهده شده است.

دکتر جمالیان گفت: برخی از معتادان دچار مسمومیت شده به کم خونی شدید مبتلا شده اند و عوارض حاد برایشان ایجاد شده است.

او بیان کرد: عوارض سرب موجود در تریاک در روش خوراکی بیشتر از روش تدخینی است.

دکتر جمالیان توضیح داد: نخستین مورد مسمومیت با سرب تریاک در ۱۱ اسفند ماه به این مرکز درمانی مراجعه داشته و تعداد مراجعان روند رو به رشد دارد و می طلبد که در این خصوص اقدام عملی و جدی صورت بگیرد.

مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک یکی از بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی اراک است.

این بیمارستان به عنوان یکی از قدیمی ترین بیمارستان های شهر اراک در سال ۱۳۲۹ تاسیس شده و اکنون علاوه بر ارائه خدمات در سطح استان مرکزی، برخی نیازهای درمانی استان های همجوار را نیز پوشش می دهد.

هم اکنون طرح نوسازی این بیمارستان در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ