زندگی جالب کارآفرینان جوان و پولدار

0
مجله‌ forbes تصویر جوانان شجاعی را منتشر کرد که مانند مارک زوکربرگ، موسس فیس بوک حوزه‌ کاری خود را حتی قبل از ۲۰سالگی متحول کرده‌اند.

شغلهای جدید و پردرآمد ‎ شغل پر درآمد راز پولدار شدن استارت آپ چیست آموزش میلیونر شدن آموزش پولدار شدن Zach Latta
ژاک لاتا Zach Latta
کشور: آمریکا
سن در هنگام راه‌اندازی پروژه: ۱۶ سال
سن فعلی: ۱۷ سال

اپلیکیشن یو در سال ۲۰۱۴ درآمدی یک و نیم میلیون دلاری کسب کرد. این برنامه این روزها میلیون‌ها دلار می‌ارزد و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران استارتاپ‌ها به دنبال خرید و توسعه این برنامه کاربردی و جدید هستند. اما در پشت صحنه این برنامه یک مهندس ۱۶ ساله را می‌بینیم که سرپرستی گروه مهندسی آن را به عهده دارد.

شغلهای جدید و پردرآمد ‎ شغل پر درآمد راز پولدار شدن استارت آپ چیست آموزش میلیونر شدن آموزش پولدار شدن Zach Latta

ژاک لاتا ۱۶ ساله دبیرستان را به قصد رفتن به سان فرانسیسکو ترک می‌کند تا شانس خود را در بازار کار و در ارتباط با تکنولوژی که حوزه‌ کاری مورد علاقه‌اش بود امتحان کند. به محض ورود به سان فرانسیسکو، ژاک به‌عنوان مهندس به یو پیوست. ژاک در زمانی‌که اوج شهرت یو بود و در مطبوعات بزرگی چون نیویورک تایمز، وال استریت و NBA ژورنال مورد بحث قرار می‌گرفت، رهبری تیم مهندسی آن را بر عهده داشت.

شغلهای جدید و پردرآمد ‎ شغل پر درآمد راز پولدار شدن استارت آپ چیست آموزش میلیونر شدن آموزش پولدار شدن Zach Latta

بعد از یو دیگر وقت آن رسیده بود که ژاک شرکت خصوصی خود را تاسیس کند. شرکت Hack club به دانش‌آموزان علاقه‌مند به coding کمک می‌کرد تا در زمینه مورد علاقه خود ازجمله برنامه‌ریزی کامپیوتری و رمزگذاری اینترنتی کار کنند. در یک‌سال‌ونیم گذشته Hack club موفق شد فعالیت خود را تا ۷۲ مدرسه در ۱۶ ایالت و ۷ کشور گسترش دهد. تعداد این دانش‌آموزان به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد.

جسیکا ماه، هنرمند ماهر در coding
کشور: آمریکا
سن در هنگام تاسیس پروژه: ۱۹ سال
سن فعلی: ۲۵ سال

جسیکا عاشق کمک به تاجرانی است که می‌خواهند در کار خود موفق باشند. به همین دلیل کار خود را با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی برای مشتریان از سن ۱۱ سالگی آغاز کرد و سه سال بعد درحالی‌که جسیکا تنها یک نوجوان بود، هر هفته ۴۰ ساعت از وقت خود را به شرکت خصوصی‌اش اختصاص داده بود. جسیکا مدرسه را ترک کرد و در موسسه Simon’s Rock که به دانش‌آموزان تیزهوش اختصاص داشت مشغول به تحصیل شد. این مؤسسه به دانش‌آموزان تیزهوش کمک می‌کرد قبل از گرفتن دیپلم وارد دانشگاه شوند.

جسیکا ۱۷ ساله بود که قبل از گرفتن دیپلم وارد دپارتمان UC انفورماتیک شد. سرانجام در ماه می‌۲۰۱۰ با همراهی یکی از دوستانش شرکت خصوصی نرم‌افزارهای حسابداری و مدیریت را تاسیس کرد. شرکتinDinero در مدت چهارسال توانست ۸میلیون دلار سودآوری برای صاحبانش داشته باشد و بعد از این تعداد کارمندانش را به ۷۵ نفر خواهد رساند. او شرکت را از صفر تا چندین میلیون دلار رشد داده است. تحصیلات جسیکا در زمینه کامپیوتر بوده و هم‌اکنون عضو موسسه کارفرمایان جوان است.

بویان اسلات، دوستدار محیط زیست
کشور: هلند
سن در هنگام راه‌اندازی پروژه: ۱۹ سال
سن فعلی: ۲۱ سال

بویان هنوز ۲۲ سال ندارد اما سیستم بازیافت پلاستیک‌های اقیانوس که به تازگی اختراع کرده، هر مخترع با تجربه‌ای را از رو می‌برد. بویان اسلات مخترع، کارفرما و مهندس هوافضاست و روی پروژه‌ تمیز کردن زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌ها کار می‌کند. در ابتدا ایده‌ خلاقانه او طرفدار چندانی نداشت اما بعد از معرفی آن و اینکه چگونه اقیانوس‌ها می‌توانند خود را پاکسازی کنند، این پروژه طرفداران و سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرد. در سال ۲۰۱۴ بویان به کمک تیمی متشکل از ۱۰۰ دانشمند و مهندس به مدت یک سال این تکنولوژی را با چشم‌اندازی ۱۰ ساله برای پاکسازی اقیانوس آرام راه‌اندازی کرد. طرح او هم‌اکنون در موزه‌ طراحی لندن نگهداری شده و به‌عنوان طرح سال شناخته شده است.

مبارک مویکا، کسی که تجارت را به تحصیل در هاروارد ترجیح داد
کشور: کنیا
سن در هنگام تاسیس شرکت: ۱۶ سال
سن فعلی: ۲۱ سال

مبارک مویکا، برنامه‌نویس کامپیوتر و اینترنت و کارفرمای کنیایی است که مجله forbes از او به‌عنوان یکی از جوان‌ترین کارفرمایان آفریقایی نام برده است. باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشیم تا به خود اجازه دهیم بورسیه‌ای را که هزینه‌های تحصیل در هاروارد را پوشش می‌دهد رد کنیم و احساس کنیم با تاسیس شرکت خصوصی خودمان بهتر عمل خواهیم کرد. این تصمیمی است که مبارک در پاسخ به این پیشنهاد گرفته بود. مویکا موسس و مدیرعامل شرکت zagace است. کار این شرکت طراحی و فروش برنامه‌هایی مانند مدیریت حساب‌ها و حسابداری، مدیریت منابع انسانی، سرمایه‌ها و مارکتینگ است که ویژه تاجران طراحی شده است.

مبارک بدون هیچ آموزشی، خودش یاد گرفت چگونه سایت‌های تجاری ایجاد کند و این به منزله شروع موفقیت او بود. پس از این یکی از مربی‌های او درهای هاروارد را به روی او باز کرد اما مبارک که به یادداشت بیل گیتس درسش را تمام نکرده و به دنبال تجارت رفت، او نیز به پیروی از ثروتمندترین مرد جهان وارد تجارت شد. مویکا برای رسیدن به هدفش سهام خود را در شرکت Hype century Technologies فروخت و با پول حاصل از آن شرکت خصوصی خود را به نام zagace تاسیس کرد.

شابهام بانرجی، از خلاقیت تا موفقیت
کشور: آمریکا
سن در هنگام آغاز پروژه: ۱۲ سال
سن فعلی: ۱۴ سال

شابهام نوجوان هندی آمریکایی به وسیله خلاقیتش توانست عنوان جوان‌ترین کارآفرین دنیا را از آن خود کند. همه چیز برای شابهام با یک سوال شروع شد که از کنجکاوی او ناشی می‌شد. یک روز زمانی‌که شابهام مشغول نوشتن تکالیف مدرسه‌اش بود، ناگهان این سوال برایش مطرح شد که نابینایان چگونه می‌نویسند؟ و برای یافتن پاسخ پرسشش کنجکاوی و تحقیق می‌کرد. زمانی‌که به جواب رسید، متوجه شد که نابینایان برای استفاده از خط بریل مشکلات بزرگی دارند که مهم‌ترین آن قیمت دستگاه‌های چاپ بریل بود. بنابراین به دنبال راه حلی بود تا کار آنها را ساده‌تر کند.

شغلهای جدید و پردرآمد ‎ شغل پر درآمد راز پولدار شدن استارت آپ چیست آموزش میلیونر شدن آموزش پولدار شدن Zach Latta

او برای یافتن راه‌حل به سراغ بازی مورد علاقه کودکی‌اش که لگو بود رفت و با استفاده از کیت ماینداستورم کمپانی لگو، که مخصوص ساختن روبات‌های اسباب بازی بود، طرح اولیه چاپگر خود را آماده کرد. شابهام بعد از آماده کردن اختراعش، آن را در نمایشگاه مدرسه به نمایش گذاشت و این گونه بود که خلاقیت او کم‌کم شهرت جهانی پیدا کرد و سرمایه‌گذاران بزرگی را به سمت خود کشاند. سپس کارایی دستگاه خود را ارتقا داده و با سرمایه حاصل از آن شرکت خصوصی‌اش را با نام برگو (Braigo) که ترکیبی از نام‌های بریل و لگو است، تاسیس کرد اما چون شابهام هنوز به سن قانونی نرسیده، درحال حاضر مادرش سمت مدیرعاملی شرکت را برعهده دارد.

منبع: فرصت امروز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ