قیمت سوزوکی سوئیفت، سیاز و ویتارای جدید؛ محصولات جدید ایران خودرو
سوزوکی تا پایان سال جاری سه محصول سوئیفت، سیاز و ویتارای جدید را روانه بازار ایران خواهد کرد. سوئیفت و ویتارا دو مینی شاسی بلند و سیاز سواری سدان خانوادگی است که سوزوکی برای تولید در ایران پیشنهاد داده است.
فهرست مطالب
- سوزوکی تا پایان سال جاری سه محصول سوئیفت، سیاز و ویتارای جدید را روانه بازار ایران خواهد کرد. سوئیفت و ویتارا دو مینی شاسی بلند و سیاز سواری سدان خانوادگی است که سوزوکی برای تولید در ایران پیشنهاد داده است.
- Suzuki Swift
- سوزوکی سوئیفت با سه حجم موتور ۱٫۲، ۱٫۴ و ۱٫۶ هزار لیتری تولید خواهد شد که که قیمت آن بین ۴۴ تا ۷۷ میلیون تومان اعلام شده است.
- Suzuki Ciaz
- suzuki vitara
سوزوکی قصد دارد امسال سه محصول جدید خود را در ایرانخودرو به تولید برساند.
این خودروساز ژاپنی برنامهریزی کرده تا سطح فعالیت خود را در بازار ایران گسترش داده و سهم بیشتری از خودروهای مونتاژی را در این بازار از آن خود کند.
Suzuki Swift
سوزوکی سوئیفت با سه حجم موتور ۱٫۲، ۱٫۴ و ۱٫۶ هزار لیتری تولید خواهد شد که که قیمت آن بین ۴۴ تا ۷۷ میلیون تومان اعلام شده است.
سیاز نیز حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده و ویتارای جدید حول و حوش ۱۳۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.
Suzuki Ciaz
ایرانخودرو قصد دارد امسال سطح همکاری خود را با دو خودروساز ژاپنی بالا ببرد از این رو با انتخاب سوزوکی به عنوان شریک چهارم خود، برنامهریزی کرده تا محصولات جدیدی از این برند را روانه بازار خودرو ایران کند.
suzuki vitara
بزرگترین خودروساز ایران در نظر دارد تا تولید این سه خودرو را در واحد مشهد خود آغاز کند که در این صورت بر اساس قانون ساخت داخل و خواسته وزارت صنعت باید حداقل ۴۰ درصد قطعات این خودرو را از سوی قطعهسازان داخل کشور تامین کند. اما با توجه به شمارگان پایین این خودروها بعید است که قطعهسازان داخلی تن به سرمایهگذاری برای ساخت داخل قطعات این سه خودرو کنند.
پیش از این قرار بود که ایرانخودرو، سوزوکی کیزاشی را روانه بازار کند که به علت آغاز تحریمها از این اقدام خود منصرف شد.
از سویی دیگر ایرانخودرو در نظر دارد با یکی از زیر مجموعههای هلدینگ رنو- نیسان به همکاری بپردازد و آن را به عنوان شریک ششم خود انتخاب کند. ظاهرا بناست تا این خودروساز با شرکت داتسون به عنوان یکی از زیر مجموعههای نیسان، تولید خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومانی را در دستور کار خود قرار دهد. گفته میشود داتسون تنها خودروساز ژاپنی است که میتواند با توجه به سطح درآمد ایرانیان به تولید خودروهای ارزان که زیر ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند، بپردازد.
باسلام باتوجه به عدم رفع انحصار در بخش خودرو،و عدم رقابتی شدن ،تمایل ایران خودرو برای سود بیشتر همچنان پابرجاخواهدبودوزمینه برای بالا بودن قیمت همچنان پابرجاست و قیمت خودروهای خارجی هم گرانتر از حدمعمول و دیگر کشور ارائه خواهد شد…. اینجا ایران است!
خنده دارترین و در عین حال تاسف برانگیز ترین وقایع در صنعت خودرو در حال جریان است و ونمونه واضح و تاسف برانگیز بی توجهی مسولین به جان و مال و رفاه مردم است.