داوود روشنایی چند میلیارد در قبال بخشش فرد اسیدپاش می‌گیرد؟

0
روز چهارشنبه ۱۱ فروردین سال ۹۵ خبر مهمی از سوی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران منتشر شد.

به گزارش فارس، خبر حکایت از آن داشت که داوود روشنایی مرد جوانی که ده سال قبل قربانی یک اسیدپاشی اشتباهی شده بود از قصاص عامل جنایت گذشت کرده بود.

در خبر آمده بود که داوود روشنایی به یمن میلاد حضرت زهرای مرضیه از قصاص حمید صادقی فرد اسیدپاش گذشت کرده است و به این ترتیب این فرد دیگر قصاص نخواهد شد.

به این ترتیب پرونده‌ای ده ساله مختومه شد و تکلیف آن مشخص شد.

اما در زمان انتشار خبر حدس و گمان‌هایی درباره میزان دریافت دیه‌ای از سوی داوود روشنایی به گوش می‌رسد اما مشخص نبود که این رقم چقدر است.

قربانیان اسید پاشی عکس داود روشنایی عکس اسید پاشی بیوگرافی داود روشنایی اسید پاشی

دیه میلیاردی به حساب دادگستری واریز شده است
برای مشخص شدن این موضوع به سراغ داوود روشنایی رفتیم و از وی درباره نحوه اعلام رضایت و بخشش و همچنین مبلغ دریافتی پرس و جو کردیم.

روشنایی گفت: من هنوز پولی دریافت نکرده ام.

از این موضوع متعجب شدیم و پرسیدیم گفته می شود پولی دریافت کرده‌اید.

روشنایی برایمان توضیح داد که در واقع پول از سوی خانواده محکوم به حساب دادگستری استان تهران واریز شده است اما هنوز به من داده نشده است.

وی گفت: باید یک روز به دادگستری استان تهران مراجعه کنم و پس از ارائه مدارک مبلغ مورد نظر را بگیرم.

از قربانی اسیدپاشی سال ۸۴ درباره میزان این رقم پرسیدیم که وی گفت: براساس اعلام مسئولان همان رقمی که در متن حکم مورد اشاره قرار گرفته بود به حساب دادگستری واریز شده است.

به وی گفتیم یعنی حدود ۱٫۲ میلیارد تومان که داوود روشنایی تأیید کرد و گفت: بله در متن حکم آمده بود که دیه من برابر با یک میلیارد و دویست میلیون تومان است.

از روشنایی پرسیدیم یعنی خانواده صادقی این مبلغ را واریز کرده اند که روشنایی گفت: براساس اعلام بله همین رقم واریز شده و قرار است به من داده شود.

قربانیان اسید پاشی عکس داود روشنایی عکس اسید پاشی بیوگرافی داود روشنایی اسید پاشی
دیه من یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان است
قربانی اسیدپاشی در مصاحبه‌ای که در دی ماه سال ۹۳ با خبرگزاری فارس انجام داده بود در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال دارد متهم را ببخشید، گفت: اولویت اول من درمان است اما آنقدر هزینه‌ها بالا است که از درمان ناامیدم.

روشنایی افزود: درمان در بیمارستان‌های دولتی فایده‌ای ندارد چرا که مرا یک موش آزمایشگاهی می‌کنند یک جای بدنم را تکه می‌کنند تا جای دیگری را خوب کنند.

این قربانی اسیدپاشی با اشاره به اینکه چند ماه پیش خانواده متهم گفتند حاضر به پرداخت دیه هستند، گفت:‌دیه من شاید سنگین‌ترین دیه در قوه قضاییه باشد دستگاه قضایی برای من یک میلیارد و ۲۶ میلیون دیه در نظر گرفته خانواده متهم گفتند ما دیه را پرداخت می‌کنیم شما هم یک سال اجرای حکم را به تعویق بیندازد و بر سر این موضوع به توافق رسیده‌ایم اما پس از یک مدتی نمی‌دانم چه صحبتی بین خانواده متهم شد که به من گفتند شما دیه کامل را بگیر اما باید رضایت کامل بدهی که آن فرد از زندان آزاد شود.

آیا این عدالت که من به دلیل وضعیتی که به آن دچار شدم ۱۰ سال است در خانه زندانی‌ام آن وقت این آقا ۵ سال زندانی باشد و بعد با رضایت من به جامعه بازگردد. آیا این عدالت است که من همچنان گرفتار درمان خودم باشم و این آقا چون پول دارد به مشکلی برنخورد. من گفتم قصاص نمی‌کنم اما باید در زندان بماند.

ماجرا چه بود؟
دوم آبان ماه سال ۸۴ بود که خبر وقوع یک حادثه اسیدپاشی در رسانه‌ها منتشر شد.

خبر این بود که در ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در حوالی محله مجیدیه جوانی ناشناس سید داوود روشنایی را تعقیب می‌کند،‌ مقابلش ظاهر می‌شود و زمانی که داوود علت این اقدامش را جویا می‌شود فرد ناشناس بدون دادن جواب، ظرف حاوی اسید را روی صورت جوانی می‌پاشد که آن زمان تنها ۲۰ سال داشت.

داوود می‌گوید «پس از آن که اسید به صورتم ریخته شد، دیگر متوجه چیزی نشدم اما پس از آن شهروندان با اورژانس تماس گرفته و مرد اسیدپاش به نام «حمید – ص» را نیز در محل دستگیر کردند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ