سوابق محمدجعفر منتظری دادستان جدید کل کشور

0

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در بهمن سال ۱۳۲۷ در قم بدنیا آمد. پدرش گلپایگانی و مادرش اهل خمین است. پدرش درس طلبگی خواند و منتظری تا ۶ سالگی به همراه خانواده در قم زندگی می‌کرد.

سوابق محمدکاظم بهرامی سوابق محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری دادستان کل کشور بیوگرافی محمدجعفر منتظری

تودیع و معارفه حجت‌الاسلام منتظری به عنوان دادستان کل کشور و همچنین حجت‌الاسلام بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، با توجه به معرفی حجت الاسلام رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری روز سه‌شنبه به عنوان دادستان کل کشور معارفه می‌شود.

سوابق محمدکاظم بهرامی سوابق محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری دادستان کل کشور بیوگرافی محمدجعفر منتظری

همچنین حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به دیوان عدالت اداری می‌رود تا جایگزین حجت‌الاسلام منتظری شود.

پیش از این شنیده شده بود که غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران قرار است جایگزین منتظری شود که این موضوع گویا منتفی شده و تصمیم بر آن شده است که حجت‌الاسلام بهرامی به دیوان عدالت اداری برود.

در روز ۲۴ اسفند سال ۹۴ خبرگزاری فارس خبر انتصاب حجت الاسلام منتظری به عنوان دادستان کل کشور را از سوی یک منبع آگاه اعلام کرده بود.

پیش از این حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور بود که با توجه به انتصاب وی به تولیت آستان قدس رضوی از این سمت کناره‌گیری کرد.

محمدجعفر منتظری قاضی بلند پایه‌ اهل ایران، دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت است.

وی از اعضای موسسان سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاون پارلمانی وزیر دادگستری در سال ۱۳۶۸، معاون اول دادستان کل کشور؛ در زمان آیت‌الله نمازی و آیت‌الله دری نجف آبادی و مشاور آیت الله شاهرودی زمان تصدی ریاست وی بر قوه قضائیه بوده است.

محمدجعفر منتظری در بهمن سال ۱۳۲۷ در قم بدنیا آمد. پدرش گلپایگانی و مادرش اهل خمین است. پدرش درس طلبگی خواند و منتظری تا ۶ سالگی به همراه خانواده در قم زندگی می‌کرد. بعد از آن آیت الله بروجردی پدر وی را به عنوان نماینده خود به آشتیان فرستاد و تا سال ۱۳۴۰ در آنجا ماندند. منتظری دوران ابتدایی را در آن شهر گذراند و پس از آن دوباره به قم بازگشت. پس از آن پدر وی مسئول دفتر آیت الله گلپایگانی شد. محمدجعفر منتظری نیز به سمت تحصیل علوم دینی رفت. پدر وی از سوی آیت‌الله گلپایگانی مامور ایجاد حوزه‌ای در این شهر شد و محمدجعفر منتظری در همان حوزه دوران طلبگی خود را آغاز و تا سال ۱۳۴۶ در آنجا به تحصیل مشغول بود و در درس استادان چون: آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله فاضل لنکرانی و آیت‌الله گلپایگانی شرکت کرد .

سوابق محمدکاظم بهرامی سوابق محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری دادستان کل کشور بیوگرافی محمدجعفر منتظری

خانواده محمدجعفر منتظری

محمدجعفر منتظری در سال ۱۳۴۷ با دختر عموی خود ازدواج کرد و ماحصل این ازدواج ۵ فرزند که ۳ پسر و ۲ دختر است. یکی از پسران وی طلبه است و دو تای دیگر شغل آزاد دارند و دخترانش نیز خانه‌دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ