فروش سهام هلدینگ مالک دیجی کالا و کافه بازار توسط “وتوصا”

0
طی دو سال اخیر شرکت توسعه صنعتی ایران سرمایه گذاری موفقی در شرکتی فعال در حوزه های مختلف از جمله خدمات تجارت الکترونیک و اپلیکیشن های اندرویدی و … انجام داد. این شرکت که با نام نوین اندیشان سرآوا پارس شناخته می شود، مالک عمده سهام شرکتهای دیجی کالا، کافه بازار، آواتک و …. است که عمده فعالیت های تجارت الکترونیک ایران و اپلیکیشن های موبایل را در ایران هدایت و راهبری می نمایند.

دیجی کالا اولین برند شناخته شده تجارت خرد الکترونیکی در ایران است که بیش از ۸۵ درصد سهم بازار را در کشور به خود اختصاص داده است. هم چنین کافه بازار نیز از استارتاپ های موفق بازار ایران است که در حوزه اپلیکیشن های اندوریدی فعال است و بیش از ۸۵ درصد بازار ایران در این حوزه را در اختیار دارد. این شرکت ماهانه حدود ۵٫۷ میلیون کاربر فعال در کشور دارد.

شرکت توسعه صنعتی ایران و سایر سهامداران ایرانی شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس با هدف توسعه فعالیت های این شرکت و شرکت های تحت پوشش، اقدام به ورود سرمایه گذاران خارجی به مجموعه سهامداری شرکت نوین اندیشان نموده اند. شایان ذکر است میزان اولیه سهام شرکت توسعه صنعتی ایران در شرکت نوین اندیشان سرآواپارس، حدود ۱۵ درصد بوده که با انجام معامله با سرمایه گذاران خارجی این میزان به حدود ۷ درصد تقلیل یافته است. این کاهش میزان مالکیت سهام شرکت توسعه صنعتی ایران در شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس به دو دلیل زیر رخ داده است:

۱- فروش بخشی از سهام شرکت فوق توسط توسعه صنعتی ایران به سرمایه گذاران خارجی( سرمایه گذاران سویدی )

۲- افزایش سرمایه شرکت نوین اندیشان سرآواپارس و ورود سرمایه گذاران خارجی به مجموعه سهامداران این شرکت.

شایان ذکر است از محل این معامله که به تازگی قطعیت یافته است، شرکت توسعه صنعتی ایران حداقل سودی معادل ۲۵۰ میلیارد ریال شناسایی نموده است. با توجه به سرمایه شرکت توسعه صنعتی ایران این میزان سود معادل حدود ۱۳۰ ریال به ازای هر سهم می باشد. ضمن اینکه ارزش سهام فعلی این شرکت در شرکت نوین اندیشان سرآوا پارس هم افزایش چشمگیری می یابد که اثر معناداری بر خالص ارزش دارایی های شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ