انقلاب تسلا موتورز با خودرو ارزان قیمت الکتریکی + عکس

0

کمتر از چند روز از معرفی مهم‌ترین خودرو الکتریکی جهان یعنی تسلا مدل ۳ می‌گذرد.

ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا بیش از یک دهه قبل قول ساخت خودرو ارزان قیمت تمام الکتریکی را داد و هر چند طی این چند سال خودروهای ساخت این شرکت با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شدند اما قیمت بالای آنها مانع از دسترسی همه علاقه‌مندان به این خودروها می‌شد. حالا با معرفی مدل ۳ که ۳۵ هزار دلار قیمت دارد (با توجه به الکتریکی بودن، مالیات آن نیز کاهش یافته و به زیر ۳۰ هزار دلار می‌رسد) و تا ۳۴۶ کیلومتر را می‌تواند با یک بار شارژ طی کند، به وعده خود عمل کرد.

مشخصات خودرو تسلا قیمت خودرو تسلا تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla

به گفته ایلان ماسک این خودرو جدید که مجهز به صفحه نمایش بزرگ برای کنترل همه سیستم‌های داخل خودرو است صفرتا ۱۰۰ را می‌تواند زیر ۶ ثانیه طی کند. این خودرو قرار است از اواخر سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود و پیش‌فروش آن از هم اکنون در سایت شرکت تسلا آغاز شده است.

مشخصات خودرو تسلا قیمت خودرو تسلا تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla

تسلا موتورز، (به انگلیسی: Tesla Motors) شرکت خودروسازی آمریکایی است، که تولیدکنندهٔ خودروهای برقی و قطعات موردنیاز ترن‌های برقی می‌باشد.

شرکت تسلا همچنین تولیدکننده پکیج‌های باتری لیتیوم-یون برای سایر خودروسازها، نظیر تویوتا و دایملر آ گ می‌باشد. شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط مارتین ابرهارد، جفری استرابل و ایلان ماسک تاسیس شد. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

ایلان ماسک (به انگلیسی: Elon Musk) متولد ۱۹۷۱ آفریقای جنوبی، مهندس، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی است.

او بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (به انگلیسی: PayPal) (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس (به انگلیسی: SpaceX) است. او هم اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس اکس و مدیرعامل و طراح محصول در تسلا موتورز است.

جان فاورو، کارگردان فیلمهای مرد آهنی و مرد آهنی-۲، از ایلان ماسک بعنوان الگوی شخصیت تونی استارک (به بازیگری رابرت داونی جونیور در فیلم) نام برده است.

او پنج پسر، یک دو قلو و یک سه قلو دارد. ایلان ماسک به عنوان یکی از ده شخصیت تاثیرگذار جهان انتخاب شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ