لقب جالبی که کره شمالی به شورای امنیت داد!

0

کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد را به سازمانی «بی خاصیت» تشبیه کرد.

کره شمالی روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد را که حاضر نمی شود آمریکا و کره جنوبی را به دلیل برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی در منطقه شبه جزیره کره محکوم کند، به سازمانی «بی خاصیت» تشبیه کرد.

جوجه عقاب (فوئل ایگل) و عزم راسخ (کی ریزالو)، اسامی رزمایش هایی است که همه ساله در سطحی گسترده و با شرکت بالغ بر ۳۰۰ هزار نیروی نظامی مشترک از دو کشور انجام می شود.

وزارت امور خارجه کره شمالی امروز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن بی توجهی های شورا امنیت در این رابطه تاکید کرد که رزمایش مذکور با هدف براندازی حکومت این کشور برگزار می شود و این درحالیست که مجامع بین المللی نسبت به آن سکوت اختیار کرده اند.

خبرگزاری کره شمالی در این بیانیه آورده است: ما تقاضای خود را برای برگزاری نشست فوق العاده در اختیار شورای امنیت قرار داده ایم تا این رزمایش که همه ساله حدود ۲ ماه در منطقه برگزار می شود، مورد بررسی قرار گیرد اما به آن توجهی نشده است.

کره شمالی در این تقاضانامه اهداف و برنامه های واقعی این رزمایش را تشریح کرده و توضیح داده بود که این اقدام مغایر با قوانین بین المللی و تخطی از مقررات موجود است که علاوه بر نادیده گرفتن منشور سازمان ملل، تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه به حساب می آید.

وزارت امور خارجه کره شمالی گزارش داده است که شورای امنیت حاضر نشده است به درخواست این کشور برای طرح مساله پاسخ دهد، به همین دلیل این وزارتخانه از شورای امنیت به عنوان یک سازمان «بی خاصیت» نام برد که تنها به عنوان یک ابزار در دستان آمریکا برای فشار بر کشورهای دیگر قرار گرفته است.

کره شمالی می گوید به دلیل رزمایش مشترک کره و آمریکا و تهدیدات نظامی، این کشور حق دارد نیروی بازدارندگی تسلیحاتی اتمی خود را تقویت کند.

این کشور در همین راستا تاکنون دست به انجام آزمایش های مختلف موشکی با بردهای مختلف طی یک ماه اخیر زده و دی ماه سال گذشته نیز چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ