رضا شکاری ،به تیم لستر سیتی در لیگ برتر انگلستان می رود + عکس

0

چند روزی است که در خبرها می خوانیم رضا شکاری نوجوان با استعداد فوتبال ایران و باشگاه ذوب آهن مورد توجه لستر سیتی صدرنشین لیگ برتر انگلستان قرار گرفته است تا شاید با انتقالی رویایی به فوتبال جزیره فوتبال ایران را در ۱۷ سالگی شگفت زده نماید.

قرارداد رضا شکاری بیوگرافی رضا شکاری باشگاه لسترسیتی انگلستان Reza Shekari

رضا شکاری مهاجم جوان ذوب‌آهن اصفهان همان مهاجمی است که در رقابت‌های جام‌حذفی به پرسپولیس گل زد تا تیر خلاص بر پیکر ارتش سرخ وارد شود. این بازیکن آینده دار در فصل جاری تنها ۱۰۲ دقیقه در ۱۰ بازی آن هم به عنوان بازیکن جانشین و در دقایق پایانی فرصت بازی در لیگ برتر داشته است.

با توجه به اینکه مدیربرنامه های شکاری این مطلب را تائید کرده اما آذری مدیرعامل ذوب آهن دریافت هرگونه دعوتنامه رسمی از این باشگاه انگلیسی را تکذیب می کند، باید دید شرایط حضور نوجوان ۱۷ ساله ذوبی‌ها در فوتبال جزیره فراهم می شود یا خیر؟ پرسشی که با گذر زمان به آن خواهیم رسید.

با تمام این اوصاف اگر این انتقال صورت پذیرد، بی‌شک یکی از بهترین اتفاق‌های سال‌های اخیر در فوتبال ما به وقوع خواهد پیوست و سال اینده در لیگ قهرمانان اروپا ایران هم نماینده خواهد داشت.

* همبازی پسر اشمایکل
اما لسترسیتی صدرنشین شگفتی ساز لیگ برتر جزیره چطور با کلودیو رانیری ایتالیایی مدعی شماره یک قهرمانی در سطح اول فوتبال انگلستان شده است؟ شکاری اگر شکار لستر شود، پای به تیمی می‌گذارد که از ۱۵ ملیت بازیکن و مربی دارد.

شاید بهره گرفتن از بازیکنان ۵ قاره به رانیری کهنه‌کار کمک کرده تا با استفاده از تجربیاتش یک تیم منتخب جهان نه‌چندان سرشناس اما مدعی را بسازد.

لسترسیتی از ۱۴ کشور دنیا بازیکن دارد و اگر شکاری به لیستش اضافه شود – با احتساب خود کلودیو ایتالیایی- تعداد میلیت‌های حاضر در آن به عدد ۱۶ خواهد رسید.

تیمی که با ۶۹ امتیاز در پایان هفته سی و دوم لیگ برتر صدرنشین است، درون دروازه‌اش از کاسپر اشمایکل دانمارکی و مارک شوارتز استرالیایی بهره می‌برد.

این تیم در خط دفاعی رابرت هاث از آلمان، کریستین فوکس اتریشی، وس مورگان جامایکایی و ریزارد واسیلوفسکی از لهستان را دارد.

رانیری در خط هافبک به جز انگلیسی‌ها، دانیل مارتی غنایی، گوخان اینلر سویسی، اندی کین از ولز و انگولو کانته فرانسوی را دارد که این آخری از بهترین‌های فصل جاری لیگ جزیره است.

لستر در فاز هجومی ریاض محرز الجزایری را دارد که حضور چند دقیقه‌ای کنار او هم برای جوانی مثل رضا شکاری یک فرصت استثنایی خواهد بود.

محرز ۲۵ ساله طی ۳۱ بازی فصل برای لستر ۱۶ گل زده تا دومین گلزن تیم بعد از جیم واردی انگلیسی باشد. ریاض ۱۱ پاس گل هم ارسال کرده که همین عملکرد سبب شده بعد از مسوت اوزیل آرسنالی‌ها دومین پاسور برتر لیگ جزیره باشد.

لستر در خط حمله جفری اسکالوپ غنایی با ۲۳ سال سن را دارد که طی ۱۹ بازی فقط یک گل زده است.

درست مثل لئوناردو اولوآ آرژانتینی که یک هافبک پشت مهاجم است. لئوناردو ۲۹ ساله طی ۲۴ بازی ۳ گل به ثمر رسانده است.

رضا شکاری اگر راهی لستر شود، یک ملی‌پوش ژاپنی را هم کنار خود خواهد دید؛ شینجی اوکازاکی بازیکنی است که در فصل جاری ۳۰ بازی انجام داده و ۵ گل به ثمر رسانده است.

به هر تقدیر اگر شرایط انتقال پدیده نوجوان ذوب‌آهن و تیم‌ملی جوانان به لستر فراهم گردد، استفاده از تجربیات سرمربی اسبق والنسیا، آتلتیکو مادرید، پارما، یوونتوس، رم، اینترمیلان، موناکو و تیم‌ملی یونان از رضا شکاری یک مهاجم بین‌المللی خواهد ساخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ