واکنش سردار کمالی به صدور پایان خدمت بختیار رحمانی

0

سردار موسی کمالی در خصوص اینکه مدیر تیم ملی فوتبال ایران از صادر شدن کارت پایان خدمت بختیار رحمانی خبر داده است، گفت: طبق قانون مشمولان غایب و متخلفی که تا پیش از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۳ به خدمت اعزام شوند، اضافه خدمت آنها بخشیده می‌شود، اما کسانی که پس از این تاریخ اعزام شده باشند مثل بختیار رحمانی در صورتی که فرماندهان و مسئولان آنها از عملکردشان رضایت داشته و حسن خلق رفتاری داشته باشند، دو سوم اضافه خدمت آنها می‌تواند بخشیده شود.

همسر فوتبالیست ها همسر بختیار رحمانی سوابق موسی کمالی سردار موسی کمالی بختیار رحمانی

وی افزود: در حال حاضر مسئولان سپاه آذربایجان شرقی درخواست بخشش دو سوم اضافه خدمت بختیار رحمانی را داده‌اند که توسط مسئولان مربوطه در ستاد کل سپاه در حال بررسی است و قطعاً آنها نظر ما را نیز در این خصوص جویا خواهند شد، بنابراین هنوز کارت پایان خدمت بختیار رحمانی صادر نشده است.

سردار کمالی در پاسخ به این پرسش که آیا مجوزی برای سایر بازیکنان غایبی که مرتکب تخلف شده‌اند جهت همراهی تیم ملی صادر می‌شود، تأکید کرد: تخلف صورت گرفته توسط این دسته از فوتبالیست‌ها از سه جنبه قابل بررسی است. نظام وظیفه، مراجع صالح قضایی و البته ورزشی. نیروهای مسلح در حیطه وظایف خویش در چارچوب قوانینی رسیدگی به جرم آنها را در دستور کار قرار داده، کارت پایان خدمت‌شان را باطل کرده و در نهایت این افراد را به مراجع قضایی معرفی کردند، چون ما هیچ‌گونه تبعیضی برای متخلفان در مقابل قانون قائل نمی‌شویم بنابراین هیچگونه مجوزی به سربازان متخلف برای همراهی تیم ملی داده نشده و آنها نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند. پرونده این دسته از فوتبالیست‌ها هنوز در مراجع قضایی باز است.

جانشین اداره کل منابع انسانی نیروهای مسلح تأکید کرد: در مورد سربازان مشمول ورزشکار غیرغایب نیز ما نهایت همکاری را با وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها داریم و هر مشکلی داشته باشند، در اسرع وقت حل می‌کنیم.

وی در واکنش به اخباری که در برخی از رسانه‌ها در مورد پناهندگی مهرداد پولادی به انگلستان مطرح شده است، گفت:  اگر یک ورزشکار مشمول غایب پناهنده کشور دیگری شده و حتی تابعیت آن کشور را بگیرد طبق مقررات تابع قانون نظام وظیفه عمومی خواهد بود و باید تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود را برابر مقررات مشخص کند.

همسر فوتبالیست ها همسر بختیار رحمانی سوابق موسی کمالی سردار موسی کمالی بختیار رحمانی
بختیار رحمانی و همسرش
بختیار رحمانی در سال ۱۳۶۸ در شهرستان سرپل ذهاب در خانواده‌ای لک فیلی متولد شد. خانواده او که از ایرانی‌های ساکن عراق بودند در سال ۱۳۵۹ از عراق رانده و به ایران بازگردانده شده بودند.پدر بختیار شناسنامه او را دو سال کمتر از سن واقعی او ثبت کرده و سال تولد او در شناسنامه ۱۳۷۰ درج شده‌است. بختیار به خوانندگی علاقه دارد؛ او تاکنون یک نماهنگ با نام «سفر کردی» به زبان کردی منتشر کرده‌است.
او اکنون با همسر و فرزندانش در اهواز زندگی می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ