شیمیایی‌ها، حاکم EPS ( سود ) تالار بورس تهران

0
آخرین آمارها نشان می‌دهد که پیش‌بینی سود ۲۳ صنعت در هفته منتهی به هشتم آبان‌ماه جاری نسبت به مدت مشابه ماه قبل، ۱۳ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال افزایش یافته است. این اتفاق در حالی روی داده است که با وضعیت مثبت و ادامه جو امیدوارکننده در تالار شیشه‌ای این رویداد خیلی هم نمی‌تواند تعجب‌برانگیز باشد. به گزارش سنا، فلزات اساسی با پنج هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال، محصولات شیمیایی با پنج هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با دو هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال بیشترین پیش‌بینی سود را در یک ماه اخیر به خود اختصاص دادند. همچنین فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با یک‌هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال، بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با یک‌هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال و مواد و محصولات دارویی با یک‌هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال در رتبه‌های چهارم تا ششم بیشترین پیش‌بینی سود در یک ماه گذشته قرار دارند.
 بر اساس این گزارش، محصولات شیمیایی با ۳۰ شرکت و پیش‌بینی سود ۱۱۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال همچنان در صدر فهرست بیشترین پیش‌بینی سود صنایع بورسی قرار دارد. این در حالی است که فلزات اساسی با ۷۲ هزار و ۶۶۵ هزار میلیارد ریال، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۶۳ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال، بانک‌ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با ۵۷ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال،شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با ۴۷ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال و مخابرات با ۴۱ هزار و ۳۵۳ هزار میلیارد ریال سود پیش‌بینی کرده و در رتبه‌های دوم تا ششم قرار گیرند.
 افزون بر این، استخراج کانه‌های فلزی با ۳۲ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال، سیمان، آهک و گچ با ۱۳ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، مواد و محصولات دارویی با هشت هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال و محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با شش هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال پیش‌بینی سود در رده‌های بعدی جای دارند. در سویی دیگر، گروه انتشار چاپ و تکثیر با ۳۲ میلیارد ریال پیش‌بینی سود، استخراج سایر معادن با ۱۹ میلیارد ریال پیش‌بینی سود، محصولات چوبی با ۷ میلیارد ریال پیش‌بینی سود و گروه خودرو و ساخت قطعات با سه هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال پیش‌بینی زیان در انتهای جدول ایستاده‌اند.
بر اساس این گزارش، اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران متوسط پیش‌بینی سود صنایع بورسی در پایان روز هشتم آبان‌ماه جاری را ۷۷۵ ریال اعلام کرد. همچنین، گروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته به آن با ۳۹۸۳ ریال، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۲۸۹۸ ریال، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با ۱۴۹۷ ریال و محصولات شیمیایی با ۱۴۳۷ ریال در صدر بیشترین پیش‌بینی سود صنایع بورسی قرار دارند. علاوه بر این، در این گزارش آمده است به دلیل الزام‌آور نبودن ارایه پیش‌بینی سود صنعت سرمایه‌گذاری، پیش‌بینی سود ۱۶ شرکت حاضر در این گروه در گزارش فوق لحاظ نشده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ