چرخش مناسب و ۱۸۰ درجه ای وزیر ورزش در مورد کی روش +جدول

0

لحن وزیر ورزش در مورد کارلوس کی روش تغییر کرده است .

محمود گودرزی هرچند در روزهای ابتدای وزارت اش مواضعی خوب در مورد کی روش داشت اما پس از اعتراض چند باره سرمربی پرتغالی به کیفیت پیراهن های تیم ملی پیش از جام جهانی همه چیز به تیرگی رفت. شاید درآن روزها کسی متوجه مواضع وزیر علیه کی روش نشد اما در روزی که او برای بدرقه تیم ملی رفته بود مصاحبه ای کرد که نشان داد انتقادهایی به کی روش دارد.

هرچند به نظر می رسید که وزیر ورزش باید از اظهار نظر در مورد سرمربی تیم ملی یکی از فدراسیون های تحت نظرش طفره برود اما وزیر ورزش چنین نمی کرد و همین طور شد که بارها در مورد کی روش صحبت کرد و در نهایت در حضور اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال به اوج رسید.

جایی که پس از جلسه کی روش و اسدی جنجال های زیادی درست شد و وزیر ورزش هم در زمان های مختلف از اسدی حمایت کرد. با مرور همه این مسائل در کمتر از یک سال قبل وزیر ورزش دیداری با پیشکسوتان فوتبال داشت و صحبت هایی در مورد کارلوس کی روش مطرح کرد. صحبت هایی که با صحبت های جمعه اش ۱۸۰ درجه تفاوت دارد.

ردیف

۱۶ /۲/ ۹۴

۲۰ /۱/ ۹۵

۱

ما از ترس اینکه می میریم نباید خودکشی کنیم ، ما لمپنیسم را محکوم کنیم این هم یک نوع لمپنیسم است ، لمپنیسم وارداتی است که زیبا جلوه می کند

سرمربی تیم‌ملی انسان محترمی است اما هیچ کس اجازه ندارد در هیچ مجموعه ای اهانتی انجام دهد

۲

یک بیگانه ای اینجا می آید…ما کارفرما هستیم و کارمند ما کارگر ما .کارگر ما شده کارفرما و ما شده ایم کارگر او.

ما به کی روش احترام می گذاریم، اگرچه چند مرحله مبلغ قراردادش عقب افتاده اما مشکل را حل می کنیم.

۳

رنج می برم از اینکه ما توسط یک بیگانه یک نفر تحقیر می شیم مربیان ما تحقیر می شوند ماگرفتار شده ایم

آقای کی روش از دانش خوبی برخورد دار است…ما نیاز به این دانش داریم. به همین خاطر کی روش باید کلاس های دانش افزایی را برای مربیان لیگ برتری برگزار کند.

۴

]وزیر ورزش در مدت اخیرکمتر از موفقیت کی روش در صعود به جام جهانی گفته و بیشتر در مورد عدم موفقیت او در صعود به مرحله بعد حرف زده پس جملات رو به رو هم یک چرخش به حساب می آید[

کی روش در دوره قبل برای ورود به جام جهانی فوتبال توفیق داشت و انشاءالله مجددا این توفیق را نصیب تیم ملی می کند. به همین خاطر دوستان باید از حواشی که به تیم ملی لطمه می زند، دوری کنند

جملاتی که در جدول بالا می بینید از تغییر عمیق اظهار نظرهای وزیر ورزش خبر می دهد. بعید است که در مورد سرمربی تیم ملی نظر وزیر ورزش تغییر کرده باشد اما به نظر می رسد که نفر اول ورزش ایران تصمیم گرفته در مورد سرمربی تیم ملی رفتار متفاوتی پیش بگیرد. رفتاری که به نظر می رسد شان وزارت ورزش را بیش از پیش حفظ می کند. هنوز مشخص نیست که وزیر ورزش به چه دلیلی لحن اش را نسبت به سرمربی تیم ملی تغییر داده اما دلیل هرچه که باشد شرایط بهتری را برای صعود تیم ملی به مرحله بعد فراهم خواهد کرد.

همراهی وزارت ورزش با تیم ملی و فراهم کردن شرایط و امکانات برای این تیم همان چیزی است که این روزها فوتبال ایران به آن نیازمند است. امکاناتی که اگر به درستی فراهم شوند تیم ملی را به جام جهانی می رسانند و برای اولین بار در تاریخ فوتبال ، تیم ملی دو دوره متوالی به جام جهانی خواهد رسید.

منبع : عصرایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ