محسن قطاسلو ،اولین شهید ارتش ایران در سوریه +عکس

0

شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند.

شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید.

وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.

محسن قطاسلو کیست؟ 

محسن قطاسلو که در حین شهادت ۲۵ سال بیشتر نداشت دارای مدرک لیسانس مدیریت دفاعی از دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی نیز فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه‌الله (عج) حوزه ۲ امام حسن مجتبی(ع) ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت را بر عهده داشت.

این شهید مدافع حرم که ساکن شهرک شهید نامجو (۲۰۰۰ واحدی) شهرستان پاکدشت است، دارای مسئولیت‌های دیگری همچون فرماندهی گروه‌های ناصحین و صالحین و نیز بسیج دانش‌آموزی در پایگاه‌های مقاومت پاکدشت بوده است.

این شهید بزرگوار توسط نیروهای تکفیری به فیض شهادت نائل آمد.

 

مدافعان حرم شهدای مدافع حرم تیپ 65 نوهد بیوگرافی محسن قطاسلو اخبار سوریه

 

نخستین عملیات فرامرزی ارتش ایران بعد از ۵۷

این برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ است که ارتش ایران در عملیات فرامرزی مشارکت می‌کند، قبل از سال ۱۳۵۷ نیز ارتش ایران با اعزام نیرو به کشور عمان با مخالفان مسلح در منطقه ظفار عمان مقابله کرد.

به گزارش فارس، ارتش جمهوری اسلامی ایران تقریباً دو هفته است که حضور رسمی خود را در درگیری‌های سوریه آغاز کرده است.

شهید قوطاسلو دومین شهید مدافع حرم از شهرستان شهید پرور پاکدشت است که در این هفته به شهادت رسیده است، چهارشنبه گذشته نیز بسیجی ابوالفضل راه‌چمنی از این شهرستان به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

سازمان بسیج رسانه استان تهران و بسیج رسانه شهرستان پاکدشت نیز با تبریک و تسلیت شهادت دلاورد مرد بسیجی شهید محسن قوطاسلو به  محضر حضرت ولی‏عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و خانواده این شهید گرانقدر، از اقشار و آحاد مختلف مردم و نیروهای مسلح برای شرکت در مراسم یادبود این شهید فداکار دعوت به‌عمل می‌آورد.

 منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ