روانشناسی گروه های خونی

0

عملکرد مغز و دستگاه عصبی خیلی بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید با خون و ویژگی‌های آن مرتبط است؛ حتی نوع گروه خونی هم می‌تواند در سبک زندگی شما تاثیر بگذارد. واقعیت این است که هیچ‌کدام از ما نمی‌توانیم گروه خونی‌مان را انتخاب کنیم.

به خاطر نوع آنتی‌ژنی که روی گلبول‌های قرمز خون‌مان قرار گرفته، بدون اینکه بدانیم در معرض بعضی آسیب‌های احتمالی هستیم. اما در این میان، بخش مهمی از کار دست خودمان است. ما با انتخاب سبک زندگی‌مان می‌توانیم تاثیر بد گروه‌های خونی را افزایش دهیم و با دیدن نیمه‌پر لیوان، آب بیشتری درون آن بریزیم.

مجله سلامت مجله پزشکی متخصص روانشناسی گروه خونی روانشناسی

در این مطلب، ابتدا سراغ ویژگی‌های مختلف افراد دارای گروه‌های خونی مختلف رفته‌ایم و در بخشی دیگر، راه‌حل‌هایی را برای غلبه بر مشکلات هر گروه خونی بیان کرده‌ایم. توصیه‌های ما را جدی بگیرید چون داده‌های‌مان را از سایت رسمی دکتر «پیتر دادامو»، پزشک درمان‌های طبیعی ترجمه کرده‌ایم.

گروه A زود عصبانی می‌شوند

افراد دارای گروه خونی A هورمون کورتیزول بیشتری در بدن‌شان ترشح می‌شود. این هورمون باعث ایجاد استرس می‌شود. به همین دلیل به چنین افرادی توصیه شده تا ورزش‌هایی مثل یوگا را برای کاهش تشویش‌شان‌ انجام دهند. کسانی که گروه خونی‌شان A باشد، احتمالا زودتر عصبی می‌شوند و دیرتر از دیگران اعصاب‌شان آرام می‌شود.

گروه B مراقب قلب‌شان باشند

بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه هاروارد انجام شد، افراد با گروه خونی غیر O بیشتر از دیگران در معرض مشکلات قلبی و عروقی قرار می‌گیرند و از بین این گروه‌ها نیز آنهایی که گروه خونی‌شان AB باشد، بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند. شانس ابتلای این گروه نسبت به دیگران ۲۳ درصد بیشتر است. دکتر «لوکی» استاد دپارتمان تغذیه‌ این دانشگاه می‌گوید: «با وجود اینکه مردم نمی‌توانند گروه خونی‌شان را تعیین کرده یا آن را تغییر دهند، این تحقیقات به فیزیولوژیست‌ها کمک می‌کند تا ویژگی‌هایی که باعث افزایش ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود را پیدا کنیم.»

AB گروه فراموشکاران

نتیجه ‌تحقیقاتی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد، کسانی که گروه خونی‌شان AB باشد، ۸۲ درصد بیشتر از دیگران در معرض مشکلات مربوط به یادآوری خاطرات یا اتفاقات هستند. این افراد از نظر زبانی و تمرکز هم نسبت به گروه‌های خونی دیگر ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

یکی از دلایل اصلی این ویژگی به خاطر پوشش‌های پروتئینی به نام فاکتور انعقادی شماره هشت روی گلبول‌های قرمز آنهاست که احتمالا باعث کاهش جریان خون در مغز می‌شود.

دکتر «ماری کاشمن»، سرپرست یک گروه تحقیقاتی در زمینه‌ گروه‌های خونی می‌گوید: «از آنجایی که فاکتور انعقادی شماره هشت به طور مستقیم با نوع گروه خونی افراد مرتبط است، احتمالا ارتباطی بین گروه خونی و اختلال‌های خاص خونی وجود دارد.»

گروه O نگران سرطان نباشند!

گروهی از محققان دانشگاه «یل» که درباره‌ عفونت‌های باکتریایی مطالعه می‌کنند، می‌گویند: «احتمال بالایی وجود دارد که افراد دارای گروه خونی O نسبت به دیگران کمتر در خطر ابتلا به سرطان معده قرار داشته باشند. این نتیجه براساس تحقیقاتی گرفته شده که روی نوع خاصی از باکتری‌ها انجام شده است.

باکتری هلیکوباکتر پیلوری که در روده‌ انسان زندگی می‌کند، نقش مهمی در ابتلا به سرطان معده دارد؛ بنابراین تحقیقات، کسانی که گروه خونی‌شان به جز O باشد، خون‌شان ویژگی‌هایی دارد که به رشد این باکتری‌ها کمک می‌کند. دارندگان گروه خونی O چنین ویژگی را ندارند و خیال‌شان بابت سرطان معده باید راحت‌تر باشد.

چطور با مشکلات گروه خونی‌مان کنار بیاییم؟

دکتر «پیتر دادامو» پزشک درمان‌های طبیعی در وب‌سایتش به افراد در هر گروه خونی توصیه‌هایی کرده است. سفارش‌های او به‌راحتی نوشتن برنامه‌ کار روزانه یا ارتباط داشتن با دوستان است؛ کارهای ساده‌ای که خیلی راحت می‌توان آنها را انجام داد

گروه O

– برای خودتان هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعیین کنید تا فشار کاری‌تان کمتر شود.

– سعی کنید هر کاری را آرام‌آرام انجام دهید و با یک دست چند هندوانه برندارید.

– همه‌جور مواد خوراکی بخورید؛ حتی شده به صورت اسنک و میان‌وعده.

– غذای‌تان را آرام‌آرام بخورید. بعد از اینکه غذا را داخل دهان‌تان قرار دادید چنگال را کنار بشقاب‌تان بگذارید و خوراک را سر فرصت بجوید.

– تصمیم‌های خیلی بزرگی را که با پول‌های هنگفت مرتبط هستند و استرس‌تان را بیشتر می‌کنند، نگیرید.

– وقتی عصبی هستید، یک حرکت فیزیکی انجام دهید؛ مثلا ورزش کنید.

– دست‌کم چهار بار در هفته، روزی ۱۳ تا ۴۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.

– مصرف شکر را کمتر کنید، تنباکو و سیگار را هم دور بریزید.

گروه A

– مثل آدم‌های خلاق زندگی کنید.

– برای انجام کارهای روزانه برنامه داشته باشید.

– دیرتر از ساعت ۱۱ شب به تختخواب نروید و روزانه بیشتر از هشت ساعت بخوابید. زیاد در بیدار شدن معطل نکنید و زود از تختخواب بیرون بروید.

– در طول ساعت‌های کاری، دو بار و هر بار به مدت ۱۲ دقیقه ورزش‌های کششی انجام داده یا کمی قدم بزنید. تنفس عمیق را هم فراموش نکنید.

– اول روزتان را با یک خوراک پر از پروتئین آغاز کنید اما شب‌ها خوراک پروتئینی کمتری بخورید.

– وقتی عصبی هستید، چیزی نخورید.

– خوراک‌های کم‌حجم اما مقوی بخورید.

– سه بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در ورزش‌های آرامش‌بخش مثل یوگا شرکت کنید.

– برنامه‌های منظمی برای چکاب قلب و سرطان داشته باشید.

– همیشه خوراک‌تان را خیلی خوب بجوید. این کار به هضم بهتر خوراک کمک می‌کند.

گروه B

– چیزی که می‌خواهید به دست بیاورید را تجسم کنید. شما قدرت تخیل خوبی دارید و با این توانایی به چیزهایی که دنبالش هستید، می‌رسید.

– روزانه حداقل ۲۰ دقیقه در برنامه‌های خلاقانه که تمرکز شما را می‌طلبد، شرکت کنید.

– شب‌ها زودتر از ساعت ۱۱ به تختخواب بروید و روزی هشت ساعت بخوابید. خواب به بهبود گردش خون شما کمک می‌کند.

– در طول استراحت‌های روزانه‌تان از مدیتیشن برای آرام شدن استفاده کنید.

– کسانی که این گروه خونی را دارند، ذاتا آدم‌های اجتماعی هستند. در برنامه‌های اجتماعی مختلف شرکت کنید و از آنها لذت ببرید.

– دارندگان این گروه خونی، شانس بیشتری برای ابتلا به زوال عقل دارند. بیشتر از قبل ورزش‌های ذهنی مثل حل کردن جدول را انجام دهید. می‌توانید آموختن یک زبان تازه را هم امتحان کنید.

گروه AB

– ارتباطات اجتماعی‌تان را گسترش دهید اما از محیط‌های خیلی رقابتی کنار بکشید.

– یک برنامه‌ جمع و جور از هدف‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت‌تان فراهم کنید تا سرتان بی‌خودی شلوغ نشود.

– برنامه‌های‌تان را طوری بچینید که مجبور نباشید در یک زمان چند هندوانه بردارید.

– دو بار در هفته و هر بار حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه را به ورزش‌های کششی، مدیتیشن و یوگا اختصاص دهید.

– در فعالیت گروهی که اطراف‌تان می‌بینید شرکت کنید و ارتباط‌تان با دیگران را از دست ندهید. شما ذاتا آدمی اجتماعی هستید.

– کاری را که به تنهایی انجام داده و از آن لذت می‌برید انتخاب کنید. شما از انجام کارها یا ورزش‌های انفرادی لذت می‌برید.

– در میان کارهای روزانه‌تان فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید. این کار به شما انرژی بیشتری می‌بخشد.

A و B گروه آرام‌ترین‌ها

به طور کلی ساختار آنتی‌ژن افراد نشان می‌دهد که چه مقدار هورمون در بدن آنها ترشح می‌شود. افرادی با گروه خونی A و B معمولا آدم‌های آرام‌تری هستند؛ اگر هم گاهی عصبی می شوند، زیاد به خودشان سخت نمی‌گیرند و راحت‌تر از دیگران آرام می‌شوند. دارندگان این گروه خونی با ورزش‌های آرام‌بخشی مثل یوگا میانه‌ بهتری دارند. اهالی گروه AB هم شرایط بهتری دارند. وضع ایمنی بدن افراد در گروه‌های خونی A و B وضع بهتری دارد که با ورزش هم شرایط بهتری پیدا می‌کند.

منبع : مجله زندگی ایده آل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ