طرز تهیه کتلت عدس + مواد لازم

0
مواد لازم برای کتلت عدس
گوشت چرخ کرده یا سویا طعم دار شده: ۱۰۰ گرم،
عدس پخته شده: یک لیوان،
پودر نان سوخاری: ۳ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: یک تا ۲ عدد،
نمک فلفل سیاه تند: به میزان لازم،
پیازچه خرد شده: ۵ تا ۶ عدد با برگ،
سیر رنده شده: ۳ حبه
جعفری و ریحان خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
کتلت عدس کتلت سیب زمینی طرز تهیه کتلت بهترین سایت آشپزی آموزش آشپزی

طرز تهیه کتلت عدس:

ابتدا سبزی را خرد کرده و کنار بگذارید‌. سیب‌زمینی را بپزید و با پیاز رنده کنید و در یک ظرف مناسب بریزید.

زرشک را بشویید و همراه نمک و زرد‌چوبه و زعفران و۴ عدد تخم‌مرغ به سیب‌زمینی اضافه و خوب مخلوط کنید‌.

سبزی را هم در یک ظرف بریزید و با ۳ عدد تخم‌مرغ و نمک و زردچوبه و زعفران و گردو خرد شده و دو قاشق زرشک شسته شده مخلوط کنید و هم بزنید.

در یک ماهیتابه بزرگ روغن بریزید و آن را داغ کنید یک کاسه به قطر ۱۵ سانتی‌متر وسط ماهیتابه قرار دهید و مایه کو‌کو سیب‌زمینی را اطراف کاسه در ماهیتابه بریزید و کمی صبر کنید تا کوکو خودش را بگیرد.

به آرامی کاسه را از وسط ماهیتابه بردارید و مایه کو‌کو سبزی را وسط ماهیتابه بریزید. در ظرف را ببندید و بگذارید هر دو کوکو بسته شده و سرخ شوند.

بعد آنها را منظم برش دهید و برگردانید و طرف دیگر کوکو را هم سرخ کنید و سپس در دیس چیده، اطراف آن را با زیتون، خیار‌شور و چند برش حلقه‌ای لیمو و گوجه تزئین و میل کنید.

و روش دوم

طرز تهیه : عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس دهید ، عدس خیس خورده را بهمراه سیب زمینی خرد شده داخل قابلمه بریزید و ۲ – ۳ لیوان آب اضافه کنید ، در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد ، پس از اینکه آب غذا کشیده شد با میکسر بزنید یا با کوشتکوب بکوبید تا سیب زمینی و عدس خوب له شوند.

پیاز را رنده کنید و با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود سپس عدس و سیب زمینی میکس شده ، تخم مرغ ، پودر سیر ، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه کتلت یکدست شود سپس آرد سوخاری را اضافه کنید ( تا اندازه ای آرد اضافه کنید که بتوانید با دست به کتلت شکل دهید ).

پس از اینکه مایه کتلت اماده شد داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، دست تان را مرطوب کنید یا به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و مقداری از مایه کتلت بردارید و به شکل گرد حالت دهید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر ان نیز سرخ و برشته شود ( تمام کتلت ها را به همین صورت اماده کنید ) ، کتلت ها را بهمراه سالاد و سس دلخواه سرو کنید.

نکته ها : میتوانید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید ، مایه کتلت را زیاده از حد سفت نکنید بلکه تا اندازه ای ارد اضافه کنید که بتوانید با دست مرطوب به ان شکل دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ