دست ندادن وزیر اسرائیلی با وزیر زن فرانسوی جنجالی شد +عکس

0

وزیر بهداشت اسرائیل از دست دادن با وزیر فرانسوی خودداری کرد زیرا او یک زن است.

مجله فرانسوی اکسپرس در گزارشی نوشت: “یاکوف لیتزمان” وزیر بهداشت اسرائیل در دیدار رسمی با همتای فرانسوی اش (مارسیول توران) در شهر قدس، از دست دادن با او که یک زن است خودداری کرده است.

زندگی در اسرائیل اخبار فرانسه اخبار اسرائیل

گفته می شود این وزیر اسرائیلی به دلیل اعتقادات مذهبی از دست دادن با وزیر زن فرانسوی خودداری کرده است.

برخی رسانه های فرانسوی از عدم مخالفت این وزیر زن با این رفتار وزیر اسرائیلی به شدت انتقاد و آن را اقدام تبعیض آمیز علیه زنان توصیف کردند.

زندگی در اسرائیل اخبار فرانسه اخبار اسرائیل

وزیر بهداشت اسرائیل رهبری حزب “آگودا – اسرائیل” را برعهده دارد. این حزب در میان رسانه های خارجی به عنوان یک حزب تندروی یهودی در اسرائیل معروف است.

براساس این گزارش، مقامات فرانسوی قبل از این به وزیر بهداشت فرانسه درباره تشریفات ملاقات و اینکه ممکن است وزیر بهداشت اسرائیل از دست دادن خودداری کند یادآوری کرده بودند تا وزیر فرانسوی در تنگنا قرار نگیرد.

این وزیر اسرائیلی قبل از این نیز از دست دادن با وزیر زن بلژیکی (لورات اونکلینکس) در ملاقاتی در ژنو درسال ۲۰۱۲ خودداری کرده بود.

در آن هنگام، وزیر خارجه بلژیک که یک زن بود ناراحتی عمیق خود را از این رفتار وزیر اسرائیلی اعلام کرده بود و آن را توهین آمیز دانسته بود. او در فیس بوک نوشت: “دست های ما تمیزند.”

بخشی از یهودیان مذهبی، به جداسازی میان زنان و مردان اعتقاد عمیق دارند و خواهان اجرای این جداسازی در همه امکان شهرهای اسرائیل از جمله مکان های عمومی مانند اتوبوس ها هستند.

قبل از این هم یکی از روزنامه های اسرائیلی هوادار جریان های یهودیان افراطی، تصویر چند زن را در عکس دسته جمعی رسمی حذف کرده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ