همسر و دختران الهام علی اوف ،رئیس جمهور آذربایجان +عکس

2

الهام علی اوف و اعضای خانواده‌اش در رأس فساد مالی آذربایجان قرار دارند. پسر یازده ساله الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان مالک چندین امارت در دبی است. میزان املاک و مستقلات لیلا و آرزو علی اووا دو دختر الهام علی اوف بیش از ۷۵ میلیون دلار بر آورد شده است.

فساد مالی این خانواده به حدی رسیده است که وی در زمینه فساد، بعنوان «شخص نمونه سال» در جهان انتخاب شد.

در اسناد منتشره پاناما، علی اف رئیس جمهور آذربایجان و خانواده اش جزو متهمین پول شویی و فرار از مالیات قرار دارند.

همسر رئیس جمهور مهربان علیوا رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف ilham aliyev
لیلا (سمت چپ) و آرزو علی اف (به همراه مادرشان نفر وسط)، ۴۵ درصد از سهام شرکت “لاندکس ریسورس اس ای” و ۱۱ درصد از سهام “گلوبلکس اینترنشنال” را در اختیار دارند که در مجموع معادل ۵۶ درصد سهام معادن طلای آذربایجان است.

الهام حیدر اوغلو علی‌اف ilham aliyev ، (متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۶۱، باکو) رئیس جمهور کنونی جمهوری آذربایجان است. وی فرزند حیدر علی‌اف، رئیس جمهور پیشین آذربایجان است و از تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۰۳ قدرت را در دست گرفت. علی‌اف دکترای تاریخ دارد و در دانشگاه دولتی مسکو در رشتهٔ روابط بین‌الملل هم تحصیل کرده‌است. او بین ۱۹۸۵-۱۹۹۰ در انستیتو دولتی روابط بین‌الملل مسکو تدریس می‌کرد.
همسر رئیس جمهور مهربان علیوا رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف ilham aliyev
همسر وی مهربان علیوا بانوی نخست جمهوری آذربایجان است و سه فرزند به نام‌های لیلا، آرزو و حیدر دارد. او علاوه بر آذری به ترکی استامبولی، فرانسوی، روسی و انگلیسی صحبت می‌کند.
در اسناد افشا شده پاناما ۴۰۰ برگه سند مربوط به شرکت “لاندکس ریسورس اس ای” است که ۴۵ درصد سهام معادن طلای آذربایجان به نام این شرکت ثبت شده.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. یحیی می گوید

    ثروت االهام علیف به شما چه مربوطه، به فساد مسئولان کشور خودتان برسیدکه سر به اسمان زده…

  2. حاج مهدی می گوید

    نظری ندارم فقط این آرزو شوهر نمیخواد من حاضرم