مقایسه برلیانس H220 و رنو ساندرو +قیمت و مشخصات

2

مصرف سوخت برلیانس H220 در نسخه دستی کمی بهتر از ساندرو و در نسخه اتوماتیک بسیار بهتر از ساندرو است.کدام خودرو هاچ بک پارس خودرو را بخریم؟

مشخصات ساندرو مشخصات برلیانس H220 محصولات پارس خودرو مجله خودرو قیمت رنو ساندرو قیمت برلیانس H220

دو خودروی هاچ‌بک تازه وارد رنو ساندرو و برلیانس H220 رقابت رسمی خود را در بازار ایران در حالی آغاز می‌کنند که کارخانه تولیدکننده هر دو یکی است. پارس خودرو که خریدار فرانسوی پیدا کرده است و احتمال دارد رنو بخش زیادی از سهام این خودروساز را بخرد، تولید دو محصول جدید یعنی ساندرو و H220 را به عهده دارد.

هر چند پارس خودرو در تولید تندر۹۰ یا همان لوگان، موفق‌تر از ایران خودرو عمل کرد و خودروهایش خواهان بیشتری دارد، در تولید ساندرو یک اشتباه استراتژیک داشته است. این اشتباه تولید نسل اول ساندرو است. در حالی که هم اکنون نسل دوم آن در اروپا تولید می‌شود.

مشخصات ساندرو مشخصات برلیانس H220 محصولات پارس خودرو مجله خودرو قیمت رنو ساندرو قیمت برلیانس H220

ساندرو در اصل تولید شرکت داچیای رومانی زیر مجموعه رنو است. داچیای رومانی تولید محصولاتی چون ال۹۰ و داستر را بر عهده دارد و این محصولات در اروپا بیشتر با برند داچیا شناخته می‌شوند تا رنو. بهتر بود پارس خودرو برای تولید محصولی که در سال ۲۰۰۸ تولید شده اقدام نکند و حداقل مدل طراحی شده این خودرو در سال ۲۰۱۲ را تولید کند.

به نظر می‌رسد که تصمیم پارس خودرو برای طراحی خودروی برلیانس H220 که در سال ۲۰۱۳ طراحی شده است، بسیار عاقلانه‌تر از تولید ساندروی نسل اول بوده است. در ادامه دو خودرو در بخش‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه رنو ساندرو و برلیانس H220

مشخصات ساندرو مشخصات برلیانس H220 محصولات پارس خودرو مجله خودرو قیمت رنو ساندرو قیمت برلیانس H220

پیشرانه

دو خودرو از پیشرانه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. پیشرانه‌ی ۱۵۹۸ سی‌سی ساندرو این خودرو را در دسته ۱۶۰۰سی‌سی‌ها قرار می‌دهد اما H220 از پیشرانه‌‌ی ۱۵۰۰ سی‌سی استفاده می‌کند. با این حال پیشرانه H220 کمی قوی‌تر به نظر می‌رسد چون با حجم ۱۰۰ سی‌سی کمتر تنها ۳ اسب بخار توان خروجی کمتری دارد. H220 نهایت قدرت خروجی ۱۰۲ اسب بخار و ساندرو حداکثر توان خروجی ۱۰۵ اسب بخار دارد.

مشخصات ساندرو مشخصات برلیانس H220 محصولات پارس خودرو مجله خودرو قیمت رنو ساندرو قیمت برلیانس H220

سرعت

نهایت سرعت برای خیلی از ماشین‌بازها و راننده‌های حرفه‌ای مهم است. این افراد دوست دارند نهایت سرعت خودرویشان بالا باشد تا در جاده‌ها و اتوبان‌ها کم نیاورند. در حالی که حداکثر سرعت H220 برابر با ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است اما حداکثر سرعت ساندرو دستی ۱۷۵ و ساندرو اتوماتیک ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت به شمار می‌رود. اطلاعات صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ساندرو نشان می‌دهد که این خودرو  پرشتاب نیست.

جعبه دنده

در نسخه دستی هر دو خودرو از جعبه دنده دستی ۵ سرعته استفاده می‌کنند ولی در نسخه‌ اتوماتیک ساندرو از جعبه دنده ۴ سرعته و H220  از جعبه دنده ۶ سرعته استفاده می‌کند. بدین ترتیب جعبه دنده اتوماتیک برلیانس H220 عملکرد بسیار بهتری نسبت به ساندرو اتوماتیک خواهد داشت.

مشخصات ساندرو مشخصات برلیانس H220 محصولات پارس خودرو مجله خودرو قیمت رنو ساندرو قیمت برلیانس H220

مصرف ترکیبی

مصرف ترکیبی سوخت خودرو می‌توان یکی از دلایل اقتصادی مهم برای خرید اتومبیل باشد. مخصوصاً که بنزین ۱۰۰۰ تومانی رانندگان را به استفاده از وسایل نقلیه کم مصرف تشویق می‌کند. مصرف سوخت برلیانس H220 در نسخه دستی کمی بهتر از ساندرو و در نسخه اتوماتیک بسیار بهتر از ساندرو است. مصرف سوخت ترکیبی ساندرو دستی ۶.۷ و ساندرو اتوماتیک ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است در حالی که برلیانس H220 دستی و اتوماتیک به ترتیب مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ و ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارند.

امکانات یا آپشن‌ها

در این بخش برلیانس اتوماتیک بهترین شرایط و ساندرو اتوماتیک و دستی بدترین شرایط را دارند.

قیمت

قیمت برلیانس در هر دو نسخه ارزان‌تر است.  H220 در نسخه دستی برلیانس حدود ۵ میلیون تومان و در نسخه اتوماتیک حدود ۶ میلیون تومان ارزان‌تر است. قیمت ساندرو دستی ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت ساندرو اتوماتیک ۴۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان است. قیمت H220 دستی ۳۸ میلیون و ۱۰ هزار تومان و قیمت H220 اتوماتیک ۴۳ میلیون و ۴۶ هزار تومان است.

جدول مقایسه رنو ساندرو و H220

مشخصات ساندرو دستی H220 دستی ساندرو اتوماتیک H220 اتوماتیک
حجم موتور(سی‌سی) ۱۵۹۸ ۱۵۰۰ ۱۵۹۸ ۱۵۰۰
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴ ۴
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی(اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۲ ۱۰۵ ۱۰۲
نوع فرمان هیدرولیک الکتریکی هیدرولیک الکتریکی
جعبه دنده دستی ۵ سرعته دستی ۵ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته
مصرف ترکیبی(لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۷ ۶.۴ ۸.۳ ۶.۵
حداکثر سرعت(کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵ ۱۸۰ ۱۷۰ ۱۸۰
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت(ثانیه) ۱۰.۵ موجود نیست ۱۱.۵ موجود نیست
حجم باک(لیتر) ۵۰ ۴۲ ۵۰ ۴۲
طول(میلی‌متر) ۴۰۲۰ ۴۱۷۰ ۴۰۲۰ ۴۱۷۰
عرض(میلی‌متر) ۱۷۴۶ ۱۷۰۳ ۱۷۴۶ ۱۷۰۳
ارتفاع(میلی‌متر) ۱۵۳۴ ۱۴۸۲ ۱۵۳۴ ۱۴۸۲
وزن خالص(کیلوگرم) ۱۱۰۵ ۱۱۹۴ ۱۱۴۶ ۱۱۹۴
سانروف برقی ندارد ندارد ندارد دارد
سنسور پارک یا دنده عقب ندارد ندارد ندارد دارد
صندلی عقب تاشو ندارد دارد ندارد دارد
آینه‌های جانبی برقی دارد دارد دارد دارد
سال طراحی خودرو(میلادی) ۲۰۰۸ ۲۰۱۳ ۲۰۰۸ ۲۰۱۳
قیمت کارخانه‌ای(تومان) ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار ۳۸ میلیون و ۱۰ هزار ۴۹ میلیون و ۵۰ هزار ۴۳ میلیون و ۴۶ هزار

منبع: فرادید به نقل از زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. آرش می گوید

    حیف این پول زیاد که بخواد صرف این ماشینای به درد نخور بشه! اینا ۱۵ ۲۰ تومن بیشتر نمیارزه! با این پول باید تویوتا یاریس هاچ بک بهمون میدادند…

  2. یک استارت می گوید

    مقایسه خوبی بود.تشکر